یکشنبه 15 تیر 1399 - 16:49:05

براشینگ مو

 

نحوه صحیح شانه زدن مو

آموزش براشینگ مو در خانه

 

نکات براشینگ مو

 

چه زمانی باید موها را شانه زد؟ آیا بهترین زمان برای شانه زدن موها بعد از حمام است؟ چند بار در روز می توان موها را شانه زد؟ به گفته کارشناسان زیبایی، بعد از شستشو نباید موها را شانه زد. همچنین، بهترین زمان برای شانه زدن موها دو بار در روز است؛ یک بار صبح و یک بار شب قبل از خواب. شانه زدن موهای فرفری از موهای لخت نیز متفاوت است. در ادامه قصد داریم نکات بیشتری از شانه زدن موها را به شما ارائه دهیم. با وب سایت رژلب همراه باشید.


مزایای برس کشیدن موها


زمانی که یک گره در موهای شما ایجاد شود، احتمالا بلافاصله دست به شانه می شوید تا آن گره را از بین ببرید. اما این فقط یک نمونه از مزایای شانه زدن موها است. ما معمولا موهای خود را شانه می زنیم تا سلامت و درخشندگی آن حفظ شود. شانه زدن روش بسیار خوبی برای پخش کردن روغن های طبیعی پوست سر در تمامی قسمت های مو است. با شانه زدن موها، ساقه و انتهای موها نیز آغشته به روغن طبیعی پوست سر شده و از تجمع آن در یک ناحیه جلوگیری به عمل می آید. علاوه بر این، نیاز شما به مصرف شامپو خشک را نیز برطرف می کند. ما روزانه به طور متوسط 100 تار موی خود را از دست می دهیم، بنابراین شانه زدن روش خوبی برای از بین بردن موهای شل و ریخته شده است.
یکی از مهمترین مزایای شانه زدن مو، افزایش جریان خون در پوست سر است. به شما توصیه می کنیم قبل از این که موهای خود را شامپو بزنید، ابتدا برس را به صورت دایره ای روی پوست سر حرکت دهید تا گردش خون افزایش یابد. این کار باعث افزایش جریان خون به فولیکول مو شده که به نوبه خود رشد مو را تحریک می کند.


اگر موها را خیلی شانه بزنیم چه اتفاقی می افتد؟


شانه زدن بیش از حد موها ممکن است باعث ایجاد اصطکاک شده و آسیب به کوتیکول مو را به دنبال داشته باشد. این مسئله در شکستگی و ایجاد شکاف در مو موثر است. اگر از مواد شیمیایی مانند رنگ مو یا کراتین و ریباندینگ استفاده می کنید، باید بدانید که شانه زدن بیش از حد می تواند موهای شما را دچار آسیب کند. به طور کلی بهتر است موهای خود را دو بار در روز شانه بزنید. البته اگر موهای شما فر و مجعد است، باید از برس های مخصوص استفاده نمایید. موهای فرفری و مجعد را می توانید خیلی شانه نزنید؛ چون باعث شکستگی خواهد شد.


تکنیک های صحیح شانه زدن موها


بهترین روش برای شانه زدن موها این است که از ناحیه کمر خم شوید و به آرامی از کناره های سر موها را شانه بزنید. شانه زدن را در تمامی نقاط سر انجام دهید و سپس راست بایستید و مراحل شانه زدن را دوباره تکرار کنید. اگر موهای شما بلند است، شانه زدن را باید از انتها شروع کرده و آهسته به سمت پوست سر برسید. ابتدا گره موها را باز کنید و سپس کل مو را شانه بزنید.
هرگز موها را هنگام مرطوب بودن شانه نزنید. هنگامی که موها مرطوب هستند، طول آن به سه برابر حالت عادی خود می رسد و زمانی که موها خشک شوند، به حالت عادی باز می گردند. شانه زدن موهای مرطوب باعث افزایش طول آن شده و موهایی شکننده را به دنبال خواهد داشت. پس بهترین گزینه این است که اجازه دهید موها کاملا خشک شده و سپس برس بکشید. اگر اصرار به شانه زدن موهای مرطوب دارید، می توانید در حمام به موها نرم کننده زده و سپس از شانه دندانه درشت برای شانه زدن موها استفاده نمایید. پس از این که کل موها را شانه زدید، آبکشی نمایید.

 

نحوه تمیز کردن برس


تمیز کردن انواع برس و شانه


مراقبت از انواع برس و شانه هایی که به صورت روزمره مورد استفاده قرار می دهیم، بسیار حائز اهمیت است. برس ها را باید هفته ای یک بار تمیز کنیم. اگر به برس شما مقدار زیادی مو چسبیده است، ابتدا موها را به وسیله یک جسم نوک تیز خارج کنید. سپس از ترکیب آب گرم و شوینده ملایم مانند شامپو بچه یا صابون برای شستشوی برس و شانه استفاده نمایید. حتی می توانید از محصولات ضد عفونی کننده نیز برای تمیز کردن برس و شانه خود استفاده نمایید. فقط به خاطر داشته باشید که خوب آبکشی کرده و اجازه دهید کاملا خشک شوند و دوباره مورد استفاده قرار دهید. هرگز به کسی اجازه ندهید از برس و شانه شخصی شما استفاده کند. به اشتراک گذاشتن شانه و برس می تواند انواع باکتری ها و احتمالا شپش را به سر شما منتقل کند. حتما در آرایشگاه ها از برس و حوله مخصوص به خود استفاده کنید.


انواع برس مو و شانه ای که هر فرد باید داشته باشد


انواع متفاوتی از برس مو در بازار موجود است که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

برس موی طبیعی

اگر می خواهید موهایی درخشان و براق داشته باشید یا از گره موهای خود خسته شده اید، به شما پیشنهاد می کنیم از برس موی طبیعی گراز استفاده کنید. بهترین برند برای این نوع برس طبیعی، میسون پیرسون است. البته قیمت این نوع برس کمی گران است؛ اما مطمئن باشید سلامت موهای شما ارزش پرداخت هزینه گاها گزاف را خواهد داشت. علاوه بر این، دوام این برس به حدی بالا است که شما را از خرید برس های متعدد بی نیاز می کند.

 

معرفی انواع برس

 

شانه دندانه درشت

داشتن شانه دندانه درشت به شما کمک می کند موهای خود را بدون اینکه آسیبی متوجه آن باشد، شانه بزنید. علاوه بر این، این نوع شانه را می توانید زیر دوش و برای موهای مرطوب نیز مورد استفاده قرار دهید.

برس چوبی ژاپنی

ژاپنی ها معمولا از این نوع برس چوبی برای سلامت هر چه بیشتر موها و پوست سر خود استفاده می کنند. نوک این نوع برس دارای دایره هایی است که پوست سر را به خوبی ماساژ داده و جریان خون را افزایش می دهد. همچنین چربی طبیعی پوست سر را به خوبی به نوک موها رسانده و منجر به درخشندگی موها خواهد شد.

 

انواع برس مو

 

برس مرطوب

اگر مجبور به شانه زدن موهای خود در حمام هستید و از طرفی نمی توانید از شانه دندانه درشت استفاده نمایید، پیشنهاد می کنیم از برس مرطوب استفاده کنید. این برس مخصوص شانه زدن موها در حمام ساخته شده است و آسیبی به موها وارد نخواهد کرد.

 

معرفی 7 برس سشوار حرفه ای برای براشینگ مو


برای بسیاری از ما، مراجعه روزانه به سالن های زیبایی جهت براشینگ مو کار آسانی نیست. اما ما می توانیم با تهیه ابزارهای مورد نیاز براشینگ مو، این کار را به راحتی خودمان در منزل انجام دهیم. فقط کافیست یک سشوار باکیفیت، برس سشوار حرفه ای و محصول مراقبت از مو را تهیه و شروع به کار کنیم. در گذشته تنها یک نوع برس سشوار وجود داشت که برای انواع موها مورد استفاده قرار می گرفت؛ امروزه اما انواع مختلفی از برس ها روانه بازار شده اند که نیاز جنس های مختلف مو را برآورده می کنند. در ادامه قصد معرفی 7 برس سشوار را به شما داریم.


برس براشینگ مو ghd Ceramic Vented Radial Brush


این برس بزرگ و بشکه ای، برای خشک کردن و براشینگ مو بلند و حجیم مناسب است. بدنه این برس سرامیکی است و باعث می شود خشک شدن موها سریع تر انجام شود و حالت خوبی بگیرد.

 

 


برس براشینگ مو Harry Josh Round Brush


برس براشینگ مو هری جاش با طراحی منحصر بفری که دارد، بازده کار براشینگ مو شما را افزایش می دهد.

 


برس براشینگ مو Verb Blow Dry Brush


این برس مو برای موهای صاف، مواج یا فرفری بسیار ایده آل است. همچنین، سرعت خشک شدن موها را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. وزن سبک آن باعث می شود در صورت استفاده طولانی مدت، دست شما احساس خستگی نکند.

 


برس براشینگ مو Drybar Full Pint Medium Round Brush


این برس یکی از بهترین گزینه ها برای براشینگ مو محسوب می شود. در طراحی برس مو از فناوری نانو یونی استفاده شده تا موها حین انجام براشینگ براق و درخشان به نظر برسد. با استفاده از این برس می توانید فرها و امواج زیبایی را روی موهای خود خلق کنید.

 


برس براشینگ مو  Tangle Teezer Blow Styling Tool Full Paddle


اگر موهای شما به هم گره خورده است، استفاده از این برس را به شما پیشنهاد می کنیم تا بدون آسیب رسیدن به موها آن را شانه بزنید.

 


برس براشینگ مو Christophe Robin Pre-Curved Blowdry Hair Brush

 

این برس سشوار نیز یکی دیگر از گزینه های خوبی است که می توانید روی خرید آن فکر کنید.

 


برس براشینگ مو Michael Von Clarke No. 1 Brush


این برس براشینگ مو بسیار لوکس است؛ چرا که از موهای 100 درصد طبیعی گراز ساخته شده است. به همین دلیل از کیفیت بالایی برخوردار است و قیمت گران تری دارد. این برس را می توانید برای موهای متوسط تا بلند مورد استفاده قرار دهید.

 


براشینگ مو در خانه


زمانی که صحبت از مهمانی رفتن می شود، هیچ چیز ساده تر از این نیست که خودمان دست به کار شویم و موهایمان را در خانه براشینگ کنیم. اما قبل از آن باید بدانیم که براشینگ مو حرفه ای نیاز به رعایت نکاتی دارد تا بهترین نتیجه حاصل شود. علاوه بر این، سشوار نیز مانند سایر وسایل حرارتی مو در صورت استفاده نادرست می تواند آسیب هایی را برای مو به همراه داشته باشد. از این رو تصمیم گرفتیم تا با ارائه این مطلب، نحوه صحیح براشینگ مو در خانه را به شما آموزش دهیم. با وب سایت رژلب همراه باشید.

 

براشینگ مو در خانه


نکاتی که حین براشینگ مو باید بدانید


هیچ گاه براشینگ را روی موهای خیس انجام ندهید. براشینگ روی موهای خیس باعث می شود مو آن حالت مطلوب را به خود نگیرد و وز شود. ابتدا اجازه دهید موها کاملا خشک شوند و سپس نسبت به براشینگ مو اقدام کنید. موهای خیس را به هیچ عنوان برس نکشید؛ چون موها زمانی که خیس هستند، بلندتر از حد طبیعی می باشند و برس کشیدن تنها باعث کشیده شدن و شکنندگی آن خواهد شد. بهترین حالت این است که صبر کنید موها در جریان طبیعی هوا خشک شوند. علاوه بر این، نباید موها را با فشار زیاد حوله خشک کنید. این کار نیز منجر به شکنندگی موها خواهد شد. به جای آن حوله را با ضربات آهسته روی نوک موها بکشید تا آب اضافی آن گرفته شود. از چنگ زدن موها لابلای حوله خودداری کنید.

 

نکات براشینگ مو که باید بدانید


براشینگ مو و تقسیم بندی موها


قبل از سشوار کشیدن، ابتدا نسبت به تقسیم بندی موها اقدام کنید. این کار باعث می شود مدیریت براشینگ مو راحت تر و سریع تر انجام شود. موها را به سه یا چهار قسمت تقسیم کنید و روی هر قسمت جداگانه زمان بگذارید. اگر موها را بدون دسته بندی کردن سشوار بکشید، احتمالا یک سری لایه ها از دسترس تان خارج شده و سشوار نکشیده باقی می ماند. آن وقت شما می مانید و سردرگمی لابلای موهایی که بخشی از آن براشینگ شده و بخشی دیگر نامرتب هستند.

 

براشینگ مو و تقسیم بندی موها


براشینگ مو و نحوه صحیح انجام آن


یکی از اشتباهات رایجی که اکثر افراد انجام می دهند، این است که سشوار را از ریشه موها استفاده نمی کنند. سشوار کشیدن از قسمت میانی سر رو به پایین کار اشتباهی است و شما باید این کار را درست از ریشه موها انجام دهید. برس گرد مخصوص سشوار را روی قسمت ریشه موها قرار دهید و آهسته به سمت نوک موها حرکت دهید. همزمان با حرکت برس، سشوار را نیز با دست دیگر حرکت دهید تا موها خوب حالت بگیرد.


براشینگ مو و حرارت مطلوب سشوار


در حالی که درجه حرارت بالای سشوار، سریع ترین راهکار برای براشینگ مو است؛ اما می تواند آسیب هایی را برای موهایتان به دنبال داشته باشد. استفاده از حرارت بالای سشوار باعث خشک و شکننده شدن موها می شود. در صورتی که جنس موهای شما نازک است و خرده موهای فراوانی دارید، سعی کنید دما را در حد متوسط رو به پایین قرار دهید. اگر موهای شما ضخیم است، می توانید جریان هوا را پایین نگه دارید اما دما را افزایش دهید.

 

نکات براشینگ مو حرفه ای در خانه


استفاده از محصولات محافظت کننده مو در برابر حرارت


اگر موهای شما در برابر براشینگ مو آسیب می بینند، احتمالا یکی از دلایل آن می تواند عدم استفاده از محصولات محافظت کننده مو باشد. استفاده از این محصولات منجر به حفظ رطوبت و آبرسانی بیشتر موها می شود و از بروز خشکی یا خرد شدن موها جلوگیری می کند. قبل از براشینگ مو ابتدا مقداری محصول مراقبت از مو را کف دست های خود بریزید و با آن کل ساقه و نوک موها را ماساژ دهید. کف سر و ریشه مو را به این محصولات آغشته نکنید؛ چرا که موها زود چرب می شوند و جلوه زیبایی پیدا نمی کنند. اگر حین براشینگ مو متوجه خشکی موها شدید، می توانید دوباره از مقداری محصولات محافظت کننده مو استفاده کنید.


براشینگ مو و استفاده از سشوار حرفه ای


کیفیت همه سشوارها برابر نیست. استفاده از سشوار ارزان قیمت برای براشینگ مو می تواند باعث صدمه رسیدن به موها شود. به دنبال یک سشوار باکیفیت و سبک وزن باشید تا موهایی براق و سالم را برایتان به ارمغان بیاورد. مطمئن باشید پرداخت هزینه بیشتر برای یک سشوار حرفه ای، ارزش آن را خواهد داشت و شما را تا مدت زمان زیادی از مراجعه به سالن های زیبایی بی نیاز خواهد کرد.

 

براشینگ مو و استفاده از سشوار حرفه ای


تمیز کردن مداوم سشوار برای نتیجه بهتر براشینگ مو


معمولا قسمت عقب سشوار، مقدار زیادی گرد و خاک محیط یا موهای اطراف را به خود جمع می کند. اگر حواستان به این قسمت نباشد و آن را مرتب تمیز نکنید، هوا به درستی جریان پیدا نمی کند و براشینگ مو به درستی انجام نخواهند شد. علاوه بر این، اگر قسمت عقب سشوار مسدود شده باشد، باعث تولید گرمای بیش از حد از سشوار شده و آسیب موها را به همراه خواهد داشت. بنابراین به شما توصیه می کنیم حتما پس از هر بار براشینگ مو نسبت به تمیز کردن قسمت تهویه سشوار اقدام کنید تا نتیجه بهتری از براشینگ مو خود کسب نمایید.

 

 

 

همچنین در رژلب بخوانید:

شینیون چیست و انواع مدل شینیون

همه چیز درباره مدل مو

انواع مدل مو زنانه و دخترانه برای عروسی

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (5)

شنبه 16 اسفند 1399 - 08:29:11
ممنون بسیار عالی و کاربردی
دوشنبه 16 تیر 1399 - 12:26:58
برای براشینگ موی جلوی سر کافیست برس را زیر لایه های موی جلوی سر درست روی ریشه قرار دهید و رو به سمت بیرون بکشید.
دوشنبه 16 تیر 1399 - 12:22:51
سلام آموزش براشینگ مو جلوی سر
دوشنبه 16 تیر 1399 - 12:17:41
سلام دوست عزیز، محصولات محافظت از مو متنوعی در بازار موجود هستند که می توانید مورد استفاده قرار دهید. مانند انواع سرم دو فاز و سرم کریستال
یکشنبه 15 تیر 1399 - 17:06:46
سلام این محصولات محافظت از مویی که گفتید چه برندی خوبه؟
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: