چهارشنبه 13 فروردین 1399 - 18:19:11

سرم مو

 

سرم مو چیست و چه کاربردی دارد؟

نحوه صحیح استفاده از سرم مو

 

همه چیز درباره سرم مو

 

تا زمانی که صحبت از محصولات ضروری مو به میان می آید، احتمالا با خود فکر می کنید که تا به حال بسیار خوب و به جا عمل کرده اید. شما دو الی سه بار در هفته موهای خود را با شامپو شستشو می دهید، پس از هر بار مصرف شامپو از نرم کننده استفاده کرده اید و همچنین هفته ای یک بار ماسک مو مصرف می کنید. اما آیا تمام این موارد کافی هستند و شما نباید اقدامات بیشتری جهت سلامت و زیبایی موها انجام دهید؟


یکی دیگر از محصولات مراقبت از مو که استفاده از آن الزمی است، سرم مو می باشد. سرم مو دارای غلظت بالایی بوده و ترکیبات فعال و مفید برای موها تشکیل شده است. وظیفه سرم مو این است که موهای شما را صاف و نرم کند و از آن در برابر عوامل تخریب کننده محیطی محافظت نماید. همچنین، باعث می شود موهای شما در تمام طول روز براق و زیبا به نظر برسد. اگر می خواهید همه چیز را در مورد سرم مو بدانید و همچنین نحوه استفاده از آن را در روال مراقبت از موها را یاد بگیرید، در ادامه این مطلب با وب سایت رژلب همراه باشید.


سرم مو دقیقا چیست؟


سرم مو را با روغن مو اشتباه نگیرید! سرم مو یک نوع سیلیکون است که به منظور پوشش سطح مو و محافظت از آن مورد استفاده قرار می گیرد. البته جای هیچ گونه نگرانی نیست؛ چرا که سیلیکون موجود در سرم مو از نوع محلول در آب بوده و آسیب جدی را به دنبال نخواهد داشت. سرم مو می تواند از موهای شما در برابر رطوبت، آلودگی و گرد و غبار محافظت کند. همچنین، موجب درخشش، صافی و آبرسانی موها نیز می شود.

 

سرم مو چیست؟


سرم ها را می توان قبل از سشوار یا اتومو کشیدن مورد استفاده قرار داد تا از موها در برابر گرما محافظت کند. برای انتخاب سرم مو باید به نوع موها و پوست سر خود توجه داشته باشید. به عنوان مثال، برخی سرم موها به دلیل سنگین بودن برای موهای نازک و چرب مناسب نیستند. برای این نوع موها باید از سرم موی سبک استفاده کرد.


نحوه استفاده از سرم مو


همان طور که قبلا نیز به آن اشاره کردیم، یکی از بزرگترین مزایای استفاده از سرم مو، توانایی آن در جلوگیری از رطوبت موها و ایجاد صافی و درخشندگی است. سرم مو را باید روی موهای مرطوب و پس از این که آب اضافی موها را با حوله گرفتید، مصرف نمایید. پس از آن می توانید از وسایل حرارتی برای موها استفاده نمایید. به سادگی مقدار کمی از سرم مو را روی کف دست ریخته و دو دست را خوب به هم بمالید. سپس شروع به ماساژ دادن موها از دو سانت بعد از ریشه مو نمایید. به آرامی کل نواحی مو از ساقه تا نوک را به خوبی ماساژ دهید و مطمئن شوید که همه قسمت ها به سرم مو آغشته شده اند. فقط مراقب باشید کف سر شما به سرم مو آغشته نشود؛ چرا که زودتر چرب شده و موهای شما را روغنی و کثیف جلوه می دهد.
در حالی که ایده داشتن موهای فوق العاده براق از ریشه تا نوک می تواند جالب باشد، اما وقتی به شما می گوییم که از تماس سرم مو به کف سر جلوگیری کنید، با ما اعتماد نمایید. این امر به ویژه در مورد افرادی که موها و پوست سر چربی دارند، بسیار تاثیرگذار است. چرا که حتی سبک ترین سرم موها این قابلیت را دارند که موها را چرب کرده و به سمت پایین بکشند. به همین دلیل بهتر است سرم مو را از قسمت انتهایی موها ماساژ داده و آهسته به سمت بالا و ساقه موها حرکت دهید. نوک موها به طور طبیعی خشک تر هستند و نیاز بیشتری به مصرف سرم مو دارند.


نکات استفاده از سرم مو


سرم مو برخلاف روغن مو، کمی سنگین تر است و همین امر باعث می شود کار کردن با آن کمی دشوار باشد. ما به شما توصیه می کنیم سرم مو را بلافاصله روی موها ماساژ ندهید و ابتدا چند ثانیه بین دو کف دست خوب گرم نمایید. بدین ترتیب، فرصتی برای سبک تر شدن سرم مو فراهم خواهید کرد. گرم کردن سرم مو بین دو کف دست نه تنها باعث می شود محصول عملکرد بهتری داشته باشد، بلکه حالت یکپارچه و یکنواختی نیز پیدا خواهد کرد.

 

نکات استفاده از سرم مو


چه میزان سرم مو نیاز است؟


این که موهای شما بلند باشد یا کوتاه، نازک باشد یا ضخیم، صاف باشد یا فر، چرب باشد یا خشک در مقدار مورد نیاز از سرم موی مصرفی شما موثر است. کاری که شما باید انجام دهید این است که ابتدا مقدار اندکی از سرم مو را روی موها بزنید و در صورت نیاز آن را تمدید کنید. هیچ گاه در قدم اول مقدار زیادی سرم مو استفاده نکنید تا راهی برای بازگشت وجود نداشته باشد. معمولا پس از دو یا سه بار مصرف سرم مو، میزان مورد نیاز آن دستتان خواهد آمد.


در نظر گرفتن نوع و هدف مو


همه فرمول های سرم مو یکسان نیستند. به همین دلیل، سرم مو را باید با توجه به نوع و اهداف موی شما تهیه نمایید. تشخیص این که اهداف مو را باید با توجه به فرمولاسیون سرم مو انتخاب نمایید، می تواند کمی دشوار باشد. به همین دلیل ما چند گزینه برایتان تهیه کرده ایم که امیدواریم به کارتان بیایند.

اگر صافی و درخشش موها برایتان حائز اهمیت هستند

اگر می خواهید موهایی صاف و براق داشته باشید، سرم موی آبرسان و براق کننده را استفاده نمایید. این دو قابلیت در کنار هم به شما در داشتن موهایی سالم و براق کمک بسیاری می کنند.

اگر می خواهید ماندگاری رنگ مو افزایش یابد

جهت افزایش ماندگاری رنگ موی خود می توانید از سرم موی محافظ رنگ مو کمک بگیرید. این نوع سرم مو کمک می کند آسیب وارده از رنگ مو به موها کاهش یابد.

اگر موهای قوی و سالم می خواهید

از سرم تقویت کننده مو می توانید برای داشتن موهای قوی و سالم کمک بگیرید. این محصول موها را به خوبی تغذیه می کند که در سلامت آن مفید واقع می شود.

اگر می خواهید موهای بدون وز داشته باشید

از یک سرم موی ضد وز و آبرسان برای موهای خود استفاده کنید تا موها را به خوبی مرطوب کرده و وز آن را به حداقل برساند.

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: