دوشنبه 17 شهریور 1399 - 12:19:20

7 روش مراقبت از مو

 

طرز تهیه ماسک مو خانگی

نکات مراقبت از مو

 

 

راهکارهای مراقبت از مو

 

 

 

فهرست مطالبی که در این آیتم مطالعه خواهید کرد:

 

معرفی محصولات مراقبت از مو

ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از مو

نکات اساسی حفظ سلامت مو

مراقبت از موها با راهکارهای خانگی

 

از گذشته تاکنون، هنگامی که صحبت از مراقبت مو به میان می آید، پیشنهاد اکثر افراد استفاده از انواع روغن های طبیعی است. البته که این موضوع تا حدی درست می باشد. اما راهکارهای بسیاری برای مراقبت از مو وجود دارند که رعایت همه آن ها تاثیرگذار خواهد بود. اولین قدم در مراقبت از مو، رژیم غذایی است. برای این که موهای سالم و پرپشت داشته باشید، باید غذاهای سرشار از آهن مانند سبزیجات برگ تیره، ماهی، دانه کدو تنبل، حبوبات، سویا و غلات را در رژیم غذایی خود بگنجانید. پزشکان توصیه می کنند که روزانه حدود 12 میلی گرم آهن مصرف کنید. شما علاوه بر آهن، به پروتئین نیز احتیاج خواهید داشت. مصرف لبنیات، عدس و نخودفرنگی را نیز به رژیم غذایی روزانه خود بیفزایید.

 

معرفی محصولات مراقبت از مو

 

محصولات مختلفی برای مراقبت از مو وجود دارند که باید آنها را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. در ادامه به انواع محصولات مراقبت از مو اشاره خواهیم کرد:

 

شامپوی عمیق

فرمول شامپو عمیق برای از بین بردن چربی بیش از حد و سبوم موها کار می کنند. محدودیت استفاده از آن را هر ماه یکبار انجام دهید، زیرا آنها می توانند روغنهای طبیعی را از بین ببرند.


شامپو روزانه

این شامپو که برای شستشوی منظم استفاده می شود ، ممکن است نیازی به استفاده روزانه از نام آن نباشد ، اما هر وقت احساس کردید که موهای شما به یک پاکسازی خوب نیاز دارند.


نرم کننده روزانه

نرم کننده ای که بیشتر از همه از آن استفاده می کنید ، به احتمال زیاد تهویه ای است که بعد از چند دقیقه آبکشی می شود. بهتر است از وسط و انتها استفاده شود ، زیرا استفاده از ریشه می تواند باعث ایجاد پوستی با پوست چرب شود.

 

محصولات مراقبت از مو روزانه

 


نرم کننده بدون نیاز به شستشو

با استفاده از این نوع نرم کننده ، آن را به همان روش اعمال می کنید اما آن را آبکشی نمی کنید. این امکان را برای افزایش سطح تغذیه فراهم می کند.

 

نرم کننده عمیق

نرم کننده عمیق برای آبرسانی بیشتر ، یک تهویه مطبوع عمیق را امتحان کنید. این نرم کننده ها برای موهایی که در معرض خشکی هستند بسیار مناسب هستند ، طوری طراحی شده اند که برای مدت طولانی تری در آن باقی می مانند.


مرطوب کننده موی سر

لوسیون مو هنگامی که موها تمیز و نرم می شوند ، یک لوسیون مبتنی بر کرم می تواند از شکستگی و خشکی بیشتر محافظت کند. همچنین نگهداری سبک و غیر سفت و سخت را فراهم می کند.


روغن های موثر در سلامت مو

وقتی نوبت به روغن می رسد ، کمی جلو می رود. با افزایش روغن های طبیعی مو ، رطوبت را قفل می کند و رشته ها را تقویت می کند.

 

روغن طبیعی موثر در مراقبت از موها

 

شانه سر

موهای مرطوب هنگام مسواک زدن راحت تر می توانند از بین بروند، اگرچه این مورد در انواع موهای بافت دار یا محکم پیچ خورده صدق نمی کند. شانه دندان پهن می تواند جایگزین بهتری برای شانه زدن موهای گره دار باشد.


برس مو

انواع مختلف برس وجود دارد. برخی موها بیش از حد سخت هستند، بنابراین نسخه پلاستیکی برس را انتخاب کنید. سعی کنید زیاد موهای خود را برس نزنید. یک بار در روز کفایت می کند.

 

سرم مو

یک روش غنی برای مدیریت گره ها موها، یک سرم مو دوفاز است. این محصول می تواند موها را بیشتر نرم کند. بنابراین شانه راحت تر و به طور یکپارچه در موها حرکت می کنند.

 

موس مو

استفاده از موس مو باعث براقیت و درخشندگی بیشتر موها می شود. موس موهای امروزی به مو بافت و حجم می بخشد و حتی می تواند فرها را تقویت کند. علاوه بر این، احساس چسبندگی و غیر طبیعی بودن به موها نمی دهد.

 

اسپری مو

اسپری مو امروزی دارای قدرت های مختلف نگهداری هستند و حتی می توانند نگرانی هایی مانند موخوره را از بین ببرند. بر خلاف محصولات قدیمی تر، اسپری موهای امروزی موها را خیلی سفت نمی کنند.

 

 

ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از مو

 

شما یک شبه متوجه نتایج چشمگیر نخواهید شد. اگرچه اثرات ماسک ها و برخی از محصولات خاص می تواند بلافاصله قابل مشاهده باشد. طول می کشد تا موهای شما به محصولات جدید عادت کنند. در بعضی موارد ، این تاثیرپذیری ممکن است یک هفته به طول بینجامد. اما موهای خشک یا آسیب دیده ممکن است حداقل یک ماه طول بکشد تا به بهبودی بینجامد.

شما ابتدا باید از شامپو روزانه، نرم کننده و هر نوع محصول مخصوص زیر دوش استفاده کنید. سپس از محصولات محافظت در برابر حرارت، محصولات حجم دهنده یا موس و سرم مو استفاده کنید. در مرحله بعد می توانید موهای خود را با سشوار خشک کنید و حالت دهید. آنها را با یک ژل (یا محصول مشابه) و اسپری مو تنظیم کنید.

اطمینان حاصل کنید که محصول نهایی یک ظاهر طراحی شده برای افزایش رطوبت سطح موها است و به سلامت مو کمک می کند.

 

استفاده از محصولات مراقبتی مو

 

بعضی از افراد هفته ای سه بار موهای خود را می شویند، در حالی که برخی دیگر هفته ای یک بار تمیز می کنند. و برخی حتی کمتر هم این کار را انجام می دهند. بهترین زمان شستشوی موها، هفته ای دو بار است. در صورت تردید از یک متخصص مو برای مشاوره با توجه به محصولات مورد استفاده و نیازهای مو بهره مند شوید.

 

ممکن است لازم باشد در بعضی از قسمت های سال برنامه مراقبت از موهای خود را تغییر دهید. وقتی ماه های سرد سال فرا می رسد، بسیاری از افراد با موهای خشک باید محصولات مراقبتی با خاصیت آبرسانی بیشتر را انتخاب و مصرف کنند. اما در فصل گرمتر تابستان، ممکن است بخواهید فرمول های سبک تری انتخاب کنید تا به شما کمک کند تا در برابر رطوبت موهایتان بلند شود.


نکات اساسی حفظ سلامت مو


- این که روزانه 100 الی 150 تار موی شما بریزد، کاملا طبیعی بوده و جای هیچ گونه نگرانی نیست. پس اگر دیدید یک دسته کوچک مو در حال خزیدن روی کاشی حمام شما هستند، وحشت نکنید.
- از شانه زدن موهای مرطوب خودداری کنید؛ چرا که منجر به شکستگی آن خواهد شد. اگر موهای شما گره دارد، از مقداری نرم کننده و شانه دندانه درشت برای باز کردن گره ها کمک بگیرید.
- هر 6 تا 8 هفته یکبار، دو سانت از انتهای موهای خود را کوتاه کنید تا از بروز موخوره جلوگیری به عمل آید.
- پس از این که موهای خود را نرم کننده زدید، با آب سرد آبکشی کنید. این کار برای افزایش استحکام و درخشندگی موها مفید است.
- حتما برچسب شامپوها را بخوانید و از خرید محصولات حاوی سولفات خودداری نمایید. سولفات باعث از بین رفتن چربی طبیعی سطح سر شده و باعث خشکی پوست سر و موها خواهد شد.
- اگر جنس موهای شما خشک است، از رنگ کردن آن بپرهیزید. همچنین، هنگام قرارگیری در معرض نور آفتاب، باید از کلاه یا روسری استفاده کنید. استفاده از ترکیب لیمو، چای بابونه و عسل برای موها نیز می تواند از آن در برابر نور مستقیم خورشید محافظت کند.

 

نکات مراقبت از مو

 

مراقبت از موها با راهکارهای خانگی

 

در کنار این نکات اساسی، چند روش درمان خانگی برای مراقبت از موها وجود دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.


1. مراقبت از مو با نرم کننده


هیچ چیز به اندازه نرم کننده نمی تواند موهای سر شما را براق و ابریشمی کند. هر وقت که موهایتان را با شامپو شستشو دادید و آبکشی کردید، در نهایت مقداری نرم کننده روی ساقه موها زده و شانه دندانه درشت بزنید. شانه زدن کمک می کند نرم کننده به همه جای مو برسد و گره های آن را نیز باز می کند. نرم کننده باید حدود 2 الی 5 دقیقه روی موهای شما بماند و سپس با آب سرد آبکشی کنید.


2. مراقبت از مو با پرهیز از مصرف وسایل حرارتی


اگر تمایل دارید موهای مواج و زیبایی داشته باشید، ما به شما راهکارهایی معرفی می کنیم که در آن مصرف وسایل حرارتی مو کاهش بیابد. چرا که این ابزارها مانند بابلیس و اتو مو می توانند آسیب بسیاری به موهای شما وارد کنند. یکی از رایج ترین و ساده ترین روش های فر کردن مو، استفاده از موس است. موس را روی موهای مرطوب بزنید و با باد سشوار خشک نمایید.

 

راهکارهای مراقبت از مو


3. طرز تهیه سرم موی خانگی برای مراقبت از مو


مقداری روغن بادام، روغن نارگیل، نرم کننده مو و آب را آماده کنید. در یک بطری اسپری خالی، 3 قطره روغن نارگیل، 5 قطره روغن بادام، دو قطره نرم کننده و 250 میلی لیتر آب بریزید. هر وقت از حمام بیرون می آیید، مقداری از این محلول را کف دست ها ریخته و موها را با آن ماساژ دهید. استفاده بیش از حد این سرم موی خانگی باعث چرب شدن سر و موها خواهد شد. در صورت تمایل می توانید مقداری روغن اسطوخودوس یا روغن های خوشبو کننده به محلول اضافه کنید.


4. طرز تهیه ماسک موی خانگی برای مراقبت از مو


یک روش سریع و آسان برای تهیه ماسک موی خانگی این است که مقدار کمی از کره شی را با کره کاکائو و 20 قطره روغن طبیعی ترکیب کنید. کره ها را به روش بن ماری گرم کنید تا ذوب شود. یک ظرف شیشه ای تمیز بردارید و روغن طبیعی و همچنین کره ذوب شده را داخل آن بریزید. پس از این که کره ها خنک شدند، دوباره شکل جامد به خود می گیرند و شما می توانید پس از هر بار حمام کردن، مقدار اندکی از آن را روی موهای بمالید.


5. انواع ماسک خانگی برای مراقبت از مو


ماسک های خانگی بسیاری برای مراقبت از مو وجود دارند که روش تهیه آن ها بسیار ساده بوده و ترکیبات شان در آشپزخانه اکثر خانه ها یافت می شود.
اگر موهای خشک و شکننده دارید، باید از محصولات خانگی حاوی اسیدهای چرب و پروتئین استفاده نمایید. پروتئین به تقویت ریشه موها کمک می کند. تخم مرغ سرشار از ویتامین است که موها را نرم و آبرسانی می کند. یک تخم مرغ را بشکنید و روی موها بمالید. اجازه بدهید نیم ساعت تا یک ساعت روی موها بماند و سپس آبکشی کنید.
آووکادو نیز حاوی پروتئین بالایی است که موها را به خوبی نرم و لطیف می کند. برای درست کردن این ماسک موی خانگی، نصف آووکادو را با چنگال خوب له کنید و دو تا سه قطره روغن نعناع به آن اضافه نمایید. ماسک به دست آمده را روی موها بمالید و 15 تا 20 دقیقه صبر کنید. سپس موها را آبکشی نمایید.
برای رشد سریع مو می توانید به مقدار مساوی از روغن زیتون و روغن نارگیل را با هم ترکیب کنید و یک عدد تخم مرغ به آن اضافه کنید. ترکیب به دست آمده را روی موها بمالید و پس از 20 دقیقه شستشو دهید.

 

ماسک مو طبیعی


6. استفاده از روغن های طبیعی برای مراقبت از مو


استفاده از نرم کننده برای موهای شما شگفتی می آفریند؛ اما روغن های طبیعی به موها مواد معدنی، ویتامین ها و اسیدهای چرب ضروری می رسانند. این روغن ها نه تنها ریشه موهای شما را تقویت می کنند، بلکه باعث تقویت سلامت کلی موها نیز می شوند. روغن نارگیل می تواند موهای شما را از آسیب آفتاب و شوره سر محافظت کرده و سبوم مو را کنترل نماید. شما می توانید مقداری برگ کاری را در روغن نارگیل حرارت داده و آن را صاف کرده و روی موها بمالید.


7. درمان ریزش مو با روغن طبیعی


اگر از ریزش مو رنج می برید، روغن زیتون بهترین درمان طبیعی آن خواهد بود. روغن زیتون را می توانید به صورت خالص یا ترکیب با سایر مواد مورد استفاده قرار دهید:
- روغن زیتون را با عسل و پودر دارچین ترکیب کرده و مخلوط را روی پوست سر ماساژ دهید. اجازه دهید 15 دقیقه بماند و سپس شستشو دهید.
- روغن زیتون را با کمی کره شی ترکیب کنید و روی سر و موها ماساژ دهید. بعد از گذشت چند دقیقه، موها را کاملا بشویید.

امیدواریم مطلب روش های مراقبت از مو مورد توجه تان قرار گرفته باشد. اگر شما هم تجربه جدیدی از راهکارهای خانگی مراقبت از مو دارید، آن را از قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

 

 

 


برچسب ها:

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: