پنجشنبه 27 شهریور 1399 - 19:34:53

کاندیشنر چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

 

نحوه استفاده صحیح از کاندیشنر

انواع نرم کننده مو

 

کاندیشنر چیست و نحوه استفاده از آن

 

 

 

 

 

فهرست مطالبی که در این آیتم خواهید خواند:

 

نرم کننده یا کاندیشنر چیست؟

نحوه استفاده از کاندیشنر

نحوه استفاده از نرم کننده بدون نیاز به آبکشی

چگونه از محصولات دو در یک شامپو و نرم کننده استفاده کنیم؟

نحوه استفاده از نرم کننده قوی

چه افرادی باید از نرم کننده استفاده کنند؟

مزایای نرم شدن موها با استفاده از نرم کننده چیست؟

نحوه انتخاب نرم کننده مناسب

عوارض جانبی و احتیاط در مصرف نرم کننده

آیا استفاده از نرم کننده تاثیر منفی دارد؟

 

 

کاندیشنر یا در واقع همان نرم کننده مو، معمولا دومین مرحله از شستشوی موها است. در حالی که شامپو برای تمیز کردن سلول های مرده پوست، تعریق، گرد و خاک و ... از روی موها به کار می رود، کاندیشنر باعث نرم شدن و مدیریت راحت تر موها خواهد شد. همچنین از موها در برابر آسیب های احتمالی و شکنندگی موها محافظت خواهد کرد.

اغلب شامپوها از مواد شیمیایی تشکیل شده اند که فولیکول ها و ساقه های مو را خشن می کنند. اما نرم کننده از انواع روغن های طبیعی و الکل های چرب ساخته شده اند که موها را نرم و منعطف می کند. موهای آسیب دیده و خشک می تواند در نتیجه استفاده از محصولات اشتباه پدیدار شوند؛ بنابراین استفاده از نرم کننده مناسب بسیار حائز اهمیت است. زمانی که قصد تهیه کاندیشنر را دارید، بسیار اهمیت دارد که آن را مطابق با جنس مو و پوست خود انتخاب نمایید. به دلیل این که کاندیشنرهای متعددی متناسب با انواع پوست و موی سر ساخته شده اند که هر یک خواص منحصر بفردی داشته و باید هنگام استفاده از آن ها بسیار دقت کرد.

تا همین اواخر، اعتقاد داشتیم که نرم کننده ستون اصلی در مراقبت از مو است. نرم کننده همیشه به عنوان مرحله بعد از شستشو با شامپو یاد می شود و رشته موهای شما را نرم و صاف می کند. اما وقتی یک آرایشگر مشهور استفاده از نرم کننده را تقریباً بی فایده لقب داد، این موضوع باعث شد در این مورد تحقیق کنیم. آرایشگر فوق الذکر بر این طرز تفکر است که نرم کننده واقعاً فایده چندانی ندارد، بلکه موها را سنگین می کند و رژیم غذایی مناسب، مدیریت استرس و ژنتیک تنها عوامل موثر در داشتن موی سالم هستند.

 

نرم کننده یا کاندیشنر چیست؟

 

به بیان ساده، کاندیشنر همان نرم کننده یا مرطوب کننده مو است که به طور کلی از موادی مانند سیلیکون، روغن و نرم کننده و همچنین سورفاکتانت های کاتیونی تشکیل شده است (اصطلاح علمی برای صابون ها یا مواد شوینده ، که به شستشوی عناصر روغنی کمک می کند). این مواد با ترکیب شدن، رطوبت از دست رفته مو بعد از مصرف شامپوی سر را دوباره باز می گرداند.

انواع مختلفی از نرم کننده نیز وجود دارد. از جمله متداول ترین ها - البته - مرطوب کننده معمولی شما بعد از شامپو است. نرم کننده عمیق، که تقریباً مانند ماسک مو است، به این معنی که مدت زمان بیشتری برای نفوذ بیشتر در رشته ها، باید روی آن بماند. نرم کننده تمیز کننده (aka co-wash)، که به عنوان یک شامپو و نرم کننده ترکیبی عمل می کند که به طور همزمان موها را تمیز و نرم می کند. و نرم کننده مرطوب کننده ، یک درمان بدون نیاز به شستشو است که باعث تغذیه و محافظت از مو در طول روز می شود.

اخیرا یک کاندیشنر یا نرم کننده خشک نیز ارائه شده است که طبق گفته شیمیدان لوازم آرایشی ران رابینسون، به گونه ای ساخته شده است که اسپریتز را انجام می دهد تا موهای شما را براق، صاف و نرم کند، بدون این که خطر استفاده بیش از حد یا چرب شدن موها باشد. از این مهم تر اینکه نیازی به آبکشی ندارد.

 

نرم کننده یا کاندیشنر


نحوه استفاده از کاندیشنر


یکی از سوالاتی که اغلب افراد با آن مواجه هستند، این است که نحوه استفاده صحیح از نرم کننده موی سر چگونه است؟ اگر شما هم با این سوال در ذهن خود برخورد کرده اید، مطالعه ادامه مطلب را از دست ندهید.

1. موهای خود را با شامپو بشویید.
2. به مقدار کاندیشنر مصرفی روی بسته محصول دقت کنید. معمولا روی محصول می نویسند که چه مقدار نرم کننده استفاده کنید.
3. نرم کننده را کف دست خود بریزید و دو کف دست را خوب به هم بمالید. سپس ساقه ها و نوک موها را خوب با کف دست ها ماساژ دهید.
4. اگر موهای شما گره خورده است، برای باز کردن آن می توانید از شانه دندانه درشت یا حتی انگشتان دست خود استفاده نمایید.
5. اجازه دهید نرم کننده برای چند لحظه روی موها بماند. این مدت زمان معمولا روی برچسب محصول نوشته می شود؛ اما به طور معمول یک دقیقه است.
6. نرم کننده را خوب آبکشی کنید.


نحوه استفاده از نرم کننده بدون نیاز به آبکشی


همان طور که از نام این محصول مشخص است، نیازی به آبکشی و مصرف در حمام ندارد. از آن جایی که این نوع نرم کننده نیازی به شستشو ندارد، بافت سبک تری نسبت به نرم کننده های معمولی دارند. معمولا نرم کننده های بدون نیاز به آبکشی، جایگزین خوبی برای نرم کننده های معمولی هستند. اما اگر احساس نیاز کردید، می توانید هر دو محصول را مورد استفاده قرار دهید.
نرم کننده های بدون نیاز به آبکشی می توانند موهای شما را در برابر وسایل گرمایشی مانند سشوار و اتو مو محافظت کنند. در ادامه با نحوه استفاده صحیح از این نوع محصول آشنا خواهید شد.

1. از حمام که بیرون آمدید، موهایتان را خوب با حوله خشک کنید.
2. مقدار لازم از نرم کننده بدون نیاز به آبکشی را کف دست ها بریزید.
3. ساقه و نوک موهای را خوب به محصول آغشته کنید و ماساژ دهید. می توانید موها را با شانه دندانه درشت شانه بزنید.
4. حال می توانید بگذارید موها در هوای آزاد خشک شود یا سشوار بکشید.

 

نحوه استفاده صحیح از انواع کاندیشنر

 


چگونه از محصولات دو در یک شامپو و نرم کننده استفاده کنیم؟


برای ذخیره زمان و هزینه می توانید از محصولات دو در یک که حاوی شامپو و نرم کننده هستند، استفاده نمایید. اگر چه معمولا کارایی شامپو بیشتر از نرم کننده به چشم می آید. به بیانی دیگر، اگر موهای شما خیلی آسیب دیده نیست و موهای سالم و نرمی دارید، می توانید از این محصول استفاده کنید. در غیر این صورت توصیه می کنیم از محصولات جداگانه استفاده نمایید.

1. موهای خود را زیر دوش خیس کنید.
2. محصول دو در یک را روی سر بریزید و از ریشه تا نوک موها خوب ماساژ دهید.
3. موها را خوب آبکشی نمایید.
4. موهای شما به خوبی تمیز خواهد شد، ضمن اینکه کمی صاف و نرم هم می شود.


نحوه استفاده از نرم کننده قوی


افرادی که از موهای فرفری، رنگ شده یا آسیب دیده برخوردارند، باید از نرم کننده قوی تر استفاده کنند. استفاده از وسایل حرارتی نیز می تواند آسیب زیادی به ساقه موها وارد کند؛ به همین دلیل باید از یک محصول سخت تر استفاده شود. استفاده از نرم کننده های عمیق تنها یک بار در هفته توصیه می شود.

1. برچسب محصول را بخوانید تا بدانید باید روی موهای خشک استفاده کنید یا مرطوب.
2. کاندیشنر را در انتهای موها ماساژ دهید.
3. محصول را بگذارید برای مدت زمان مشخص که روی برچسب درج شده، روی موها بماند.
4. کاندیشنر را آبکشی کنید.

 

نحوه استفاده از نرم کننده قوی


چه افرادی باید از نرم کننده استفاده کنند؟


همه افراد باید از نرم کننده استفاده کنند؛ چرا که مصرف شامپو باعث از بین رفتن سبوم سر شده و پوست و مو را خشک می کند. نرم کننده می تواند نرمی و لطافت را به موها بازگرداند. به خصوص افراد دارای موهای خشک باید مرتبا از نرم کننده استفاده کنند. افراد دارای موهای فر و رنگ شده نیز بهتر است نرم کننده مصرف کنند.

 

مزایای نرم شدن موها با استفاده از نرم کننده چیست؟

 

هنگامی که مو در معرض محیط اطراف قرار می گیرد، کوتیکول یا پوشش خارجی آسیب می بیند تا اینکه در نهایت شکسته شود؛ نرم کننده آن آسیب ها را پر می کند و برای کمک به کوتیکول مو را می پوشاند.

پری رومانوسکی، شیمی دان و نویسنده آرایشی و بهداشتی به Allure می گوید: مزیت اصلی یک نرم کننده این است که باعث شانه زدن مو بسیار راحت تر می شود، اگرچه او می گوید که دلایل مختلفی وجود دارد که باید از نرم کننده در برنامه مراقبت از مو استفاده کرد. وی می گوید: "نرم کننده ها همچنین موها را صاف می کنند، درخشندگی را افزایش می دهند، وز شدن موها را کاهش می دهند و لمس آنها را احساس زیبایی می کند."

 

مزایای نرم کننده

 

رومانوفسکی برای هر فردی که تمایلی به مصرف نرم کننده ندارد، پیشنهاد می کند: "تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که موهای خود را بشویید ، فقط به نیمی از سر خود نرم کننده بمالید ، سپس موها را شانه کنید تا متوجه تفاوت ها شوید."


نحوه انتخاب نرم کننده مناسب


هنگام انتخاب نرم کننده باید به نوع مو و پوست خود توجه داشته باشید. در ادامه با روال انتخاب نرم کننده یا کاندیشنر آشنا خواهید شد.

نرم کننده مناسب موهای رنگ و مش شده

اگر مدام موهای خود را رنگ یا دکلره می کنید، موهای شما به مرور زمان آسیب دیده خواهد شد. به دنبال شامپو و نرم کننده های مخصوص موهای رنگ شده باشید.

 

انواع مختلف کاندیشنر

 

نرم کننده مناسب موهای ضخیم

افراد دارای موهای ضخیم باید از نرم کننده های قوی تر برای خود باشند تا موها را به خوبی بهبود ببخشد و محافظت کند.

نرم کننده مناسب موهای فرفری

موهای فرفری و مجعد می تواند مستعد خشکی و شکنندگی باشد. اگر موهای شما فر است، به دنبال نرم کننده مخصوص همین نوع مو باشید. همیشه یک شانه دندانه درشت در حمام داشته باشید تا گره موها به راحتی باز شوند.


عوارض جانبی و احتیاط در مصرف نرم کننده


به طور کلی استفاده از نرم کننده ها عوارض جانبی کمی دارد. اگر مستعد آکنه هستید، حتما از برخورد محصول با پوست سر خودداری نمایید. اگر محصولی را استفاده می کنید که پوست سر شما را تحریک می کند، مصرف را متوقف کرده و به دنبال جایگزین بهتر باشید.

 

عوارض نرم کننده

 

آیا استفاده از نرم کننده تاثیر منفی دارد؟

 

تاثیر منفی ناشی از مصرف نرم کننده بسیار اندک است. فریدمن، متخصص زیبایی خاطرنشان کرد که نرم کننده ها می توانند برای برخی افراد آلرژن های احتمالی باشند که می توانند باعث درماتیت تماسی آلرژیک شوند. با این حال، او خاطرنشان می کند که این فقط در تعداد بسیار کمی از افراد خواهد بود. اگر شما مستعد جوش و آکنه روی پوست صورت، گردن، و یا بدن هستید، نباید از نرم کننده به میزان زیاد استفاده کنید. برخی از نرم کننده ها با مسدود کردن منافذ پوست منجر به بروز جوش و آکنه بیشتری می شوند. به طور کلی توصیه ما به شما این است که پس از مصرف نرم کننده، موهای خود را با مقدار زیادی آب شستشو دهید تا هیچ باقی مانده ای از آن روی سر نماند.

یکی دیگر از اثرات سو احتمالی نرم کننده ها این است که آنها می توانند موها را کم پشت جلوه دهد. به عنوان مثال، رومانوسکی متخصص زیبایی می گوید اگر بیش از حد و به اندازه کف دست از نرم کننده استفاده می کنید، یا اگر از نوعی حاوی غلظت بسیار زیاد روغن و نرم کننده استفاده می کنید ( برای یافتن برچسب آن را بخوانید ) این امر می تواند موها را چرب یا صاف نشان دهد. وی خاطرنشان کرد که این مورد بیشتر در افرادی که موهای کم پشت با تارهای نازک دارند وجود دارد.

 

 

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: