یکشنبه 28 اردیبهشت 1399 - 12:57:38

هر آنچه در مورد موس مو باید بدانید

 

نحوه صحیح استفاده از موس مو

معرفی بهترین برندهای موس مو

 

همه چیز درباره موس مو

 


موس مو که ظاهری کف مانند دارد، یک محصول مفید و بسیار کاربردی است که برای محافظت، سفت شدن و حالت دادن به مو به کار می رود. موس Mousse یک واژه فراسوی است که به معنی فوم می باشد. اولین برندی که اقدام به تولید و عرضه موس مو کرد، لورآل فرانسه بود که اولین موس را در سال 1980 روانه بازار کرد. مصرف موس مو باعث افزایش حجم مو و فر کردن مو می شود. این محصول با استفاده از رزین های مصنوعی، به فرم دادن و حالت دادن مو کمک می کند. جالب است بدانید که موس مو هنگامی که در بطری فلزی قرار دارد، بنفش رنگ است و به محض قرار گرفتن در معرض هوا، رنگ سفید به خود می گیرد. در ادامه قصد داریم شما را با موس مو بیشتر آشنا کنیم. با وب سایت رژلب همراه باشید.


تاریخچه موس مو


عرضه موس مو در دهه 1980 در آمریکای شمالی تحت عنوان "شیدایی موس" صورت گرفت. در این زمان بود که آرایشگران محصول جدید مو که حالت کف داشت را برای مشتریان خود رونمایی کردند. در طول اولین سال های حضور در بازار، موس به سرعت تبدیل به یک محصول چند میلیون دلاری شد. خرده فروشی موس مو در سال 1984 حدود 100 تا 150 میلیون دلار سود به همراه داشته است. این رقم در سال 1986 به 200 میلیون دلار افزایش یافت.
تا اواسط دهه 1980، روند استفاده از موس مو و سایر محصولات حجم دهنده مو محبوبیت بیشتری پیدا کرد. اما در سال 1987، استفاده از موس مو با افت مواجه شد؛ چرا که محبوبیت داشتن موهای حجیم کاهش یافته و نگرانی مردم از بابت محصولات ناسازگار با محیط زیست افزایش یافت. از آن جایی که در تولید موس مو از مواد شیمیایی و زیست تخریب پذیر استفاده می شود، این محصول در دسته محصولات دوستدار محیط زیست تلقی نمی شود. امروزه موس مو تحت نام های تجاری مختلفی تولید و عرضه می شود و حتی انواع مختلفی را نیز در بر می گیرد. در واقع محصولات مو مختلف برای انواع موهای فر یا صاف وجود دارد.


کاربرد موس مو


به عنوان یک محصول همه کاره، موس مو انتخاب بسیار خوبی برای هر دو مدل موی کوتاه و بلند است. موس مو بر خلاف ژل مو که موها را خشک و غیر طبیعی جلوه می دهد، باعث نرم، براق و حجیم شدن موهای می شود. موس مو را باید روی موهای مرطوب ماساژ داد و سپس با باد سشوار خشک کرد.


مواد تشکیل دهنده موس مو


به طور معمول، اولین ماده موجود در محتوی موس مو را آب تشکیل می دهد. ماده ای برتر که برای ترکیب مواد شیمیایی متغیر در کنار هم استفاده می شود. پلیمرها، موثرترین و مهمترین ماده تشکیل دهنده موس مو هستند که به عنوان نرم و حالت دهنده موی سر به کار می روند. رزین از جمله دیگر مواردی است که در تولید موس مو کاربرد دارد. این ماده مولکول های زنجیره ای طولانی هستند که باعث چسبندگی محکم تر رشته های مو می شوند.
رزین کاتیونی، اغلب با مواد دیگری که بافت محکم و منسجمی دارد، ترکیب می شود. برای موقیت در این امر، پلیمر انتخاب شده باید از نظر ماهیت غیریونی باشد و با رزین کاتیونی سازگار باشد. امولسیفایرها برای کمک به ترکیب محصول در ایجاد کف استفاده می شود. موس مو نیازی به پایداری کف ایجاد شده ندارند. در حالت ایده آل، فوم بلافاصله پس از به کارگیری در موها تجزیه می شود.
سایر مواد افزوده شده در موس مو از جمله ویتامین ها، سیلیکون ها، ضد آفتاب ها و رنگ ها، به عملکردهای اضافی محصول کمک بسیاری می کنند. حتی برخی از موس موها حاوی الکل هستند که برای اکثر موها به جز نوع خشک مناسب می باشند. از موس موی رنگی برای پوشاندن موهای سفید و خاکستری نیز استفاده می شود.


نحوه استفاده از موس مو


موس مو که از جنس فون ضخیم است، به طور معمول از ریشه تا انتهای مو استفاده می شود. شما می توانید بسته به فرمول موس موی مورد استفاده، مقداری محصول را کف دست خود بریزید و دو دست را خوب به هم ماساژ دهید. سپس برای افزایش حجم و حالت دادن به موها آن را از قسمت ریشه تا ساقه ماساژ می دهیم. پس از این که کل مو را به موس آغشته کردیم، لابلای موها را با انگشت باز می کنیم تا حالت به هم چسبیده پیدا نکند. در نهایت موها را سشوار می کشیم تا دوام آن افزایش یابد.
مو مو حتی می تواند موهای شما را درمان و محافظت کند. موج جدید محصولات موس مو می تواند با خشکی مو مبارزه کند، به موها درخشش جذابی بدهد و حتی از موها در برابر گرمای سشوار محافظت نماید. محصولات موس مو بسیار متنوع هستند و می توان برای انواع مو مورد استفاده قرار داد. یک متخصص آرایش مو اظهار دارد که در حدود 90 درصد کارهای خود از موس مو استفاده می کند. وی از موس مو در لابلای موها استفاده می کند تا یک موج ساحلی بسیار زیبایی خلق شود. برای انواع مختلف موهای مشتریان باید از موس های متفاوت استفاده کرد.


موس مو می تواند جایگزین سودمندی برای انواع اسپری حالت دهنده و حجم دهنده مو نیز باشد. به بیان دیگر، موس مو یک محصول همه کاره است که می توان از آن به جای مصرف دو یا چند محصول دیگر نیز استفاده کرد. موس موها همیشه دوست داشتنی هستند؛ زیرا همیشه حجم کاملی از موها را به شما می دهند و مدل موی شما را کنترل می کنند. بدون این که احساس سفتی و زمختی به شما دست بدهد یا موهای شما را غیر طبیعی جلوه دهد.


معرفی چند برند موس مو باکیفیت

 

1. موس مو برند TRESemm'e محصول حجم دهنده و تقویت کننده مو 24 ساعته. قیمت 5 دلار

 

 

 

 

 

2. موس مو حجم دهنده و محافظت کننده مو از گرما برند IGK. قیمت 28 دلار

 

 

 

 

 

3. موس مو گارنیه با جلوه طبیعی و 24 ساعته. قیمت 4 دلار

 

 

 

 

4. موس مو برند R+Co. قیمت 32 دلار

 

 

 

 

5. موس مو برند Color WOW. قیمت 24 دلار

 

 

 

 


برچسب ها:

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: