شنبه 19 تیر 1395 - 13:08:01

ریزش مو

تغذیه و سلامت مو

درمان ریزش مو

درمان موخوره

 
 

ریزش مو

بیشترین تاثیر سبک زندگی و نوع رژیم غذایی ما روی پوست و موها نمایان می‌شود. در واقع شما و سلامتی شما ناشی از همان چیزی است که نوش جان می‌کنید. پس در بین عوامل مهمی که به نازک و کم حجم شدن موهای شما کمک می‌کند، تغذیه بسیار تعیین‌کننده است.

راه های جلوگیری از ریزش مو

 

پروتئین برای جلوگیری از ریزش مو

یکی از پایه‌های اصلی ساختمان موها پروتئین است و کمترین تغییر در اندازه آن می‌تواند به ریزش مو منجر شود. پس برای به دست آوردن میزان کافی پروتئین و کمک به ضخیم شدن موهایتان در هفته باید مقدار کافی ماهی، گوشت گاو، مرغ، نخود، لوبیا و دیگر حبوبات و انواع و اقسام مواد لبنی مانند شیر، ماست و پنیر نوش‌جان کنید. امگا 3 برای جلوگیری از ریزش مو است  وبدن برای رشد و پر پشت شدن موها به مقدار زیادی از اسیدهای چرب امگا3 نیاز دارد. پس برای اینکه بتوانید این میزان امگا 3 را در بدن تامین کنید باید مصرف ماهی سالمون و ساردین، گردو و در صورت امکان آووکادو را در برنامه غذایی خود بیشتر کنید.

 

ویتامین B برای جلوگیری از ریزش مو 

بیوتین یکی از انواع ویتامین B است که مصرف آن به عنوان مکمل برای رشد و تقویت مو و ناخن‌ها بسیار توصیه می‌شود. منابع غذایی خوب بیوتین سبزیجات، گردو، جگر، برنج با پوسته و تخم مرغ است که وجود این ویتامین از سفید شدن زود رس موها و ریزش آن جلوگیری می‌کند.

 

ویتامین E برای جلوگیری از ریزش مو

یکی از مزیت‌های ویتامین‌ E بهبود رشد و توسعه مویرگ‌ها و عروق خونی است. این عملکرد سبب افزایش جریان خون به ریشه موها می‏ شود، به همین خاطر می‌توان گفت این ویتامین به رشد موها کمک کرده و رشد آنها را در بسیاری از افراد تسریع می‏ بخشد. علاوه بر این نشان داده شده که مصرف مقادیر بیشتر ویتامین E در رژیم غذایی می‌تواند از موخوره و چند شاخه شدن انتهای موها پیشگیری کند.

 


آگهی ها

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: