سه شنبه 19 مرداد 1395 - 09:03:53

کوپروز چیست

شناسایی علایم بیماری کوپروز

درمان کوپروز

کوپروز چیست ؟؟

کوپروز نوعی بیماری پوستی طولانی و پیشرفت‌کننده است که در آن مجراهای ریز خونی، زیر پوست صورت منبسط شده و حالت قرمز ناخوشایندی به صورت می‌دهد.

این بیماری بیشتر در صورت و به ویژه روی بینی و گونه‌ها شایع است. گرچه تمامی افراد 20 تا 70 ساله ممکن است به این بیماری مبتلا شوند اما احتمال بروز آن در افرادی که پوست روشنی دارند و پوست‌شان به راحتی قرمز می‌شود، بیشتر است. از سوی دیگر، زنان بیش از مردان به این ناراحتی دچار می‌شوند. علایم و نشانه‌های کوپروز کمابیش نسبت به مرحله‌ای از بیماری که فرد در آن قرار دارد، متفاوت است.

نکته قابل توجه این است که باید بیماری را پیش از آنکه علایم آن شدید شود، درمان کرد چون در غیر این صورت نشانه‌های شدیدتر آن روی صورت ظاهر شده و پاک شدنی هم نیست.

از جمله نشانه‌های بروز کوپروز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: سرخی صورت؛ حساس شدن پوست؛ ظهور رگ‌های خونی روی بینی و گونه‌ها؛ سرخ شدن سریع و آسان گونه‌ها، بینی، چانه و پیشانی؛ ظهور دانه‌های سفت سرخ رنگ روی بینی، گونه، چانه و پیشانی؛ خشک، سرخ و تحریک شدن مداوم چشم‌ها و در مواردی که بیماری شدت می‌یابد، ترشحات بینی شدیدتر شده و سبب بروز برجستگی‌های گوشی می‌شود که همان رینوفیما است و نیاز به جراحی زیبایی دارد.

 

چه کسی در خطربیماری کوپروز است؟

بیشتر افرادی که رنگ پریده‌ای دارند یا والدین آنها به کوپروز دچار بوده‌اند، در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند. از جمله عواملی که احتمال ابتلا به این بیماری‌ها را افزایش می‌دهند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

گرما، تماس با لامپ‌های برنزه‌کننده و در معرض نور مستقیم آفتاب بودن؛ تغییرات ناگهانی دما؛ تغییرات هورمونی در دوران یائسگی یا بارداری؛ نوشیدن نوشیدنی‌های گرم، الکل و غذاهای ادویه‌دار؛ عمل زیبایی‌ بینی؛ مصرف کورتیزول و البته لازم به ذکر است که دلایل اصلی کوپروز هنوز ناشناخته است.

راه‌های پیشگیری از بیماری کوپروز چیست ؟

تا حد ممکن در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید، به ویژه اگر پوست روشنی دارید.

حتما از یک کرم ضدآفتاب با اس.پی.اف حداقل 15 هم در زمستان و هم در تابستان استفاده کنید.

از رفتن به مناطق بادخیز، مناطقی که درجه هوا در آنجا بسیار متغیر است یا دمای هوا بسیار بالاست، خودداری کنید. اما در صورتی که مجبور به رفتن هستید حتما از صورت‌تان محافظت کنید.

استرس را تا حد ممکن از خود دور کرده و آرام باشید.

 رفتن به سونا و حمام‌های بسیار داغ را به حداقل برسانید.

نوشیدنی‌هایی مانند قهوه، الکل، نوشیدنی‌های داغ و خوردن غذاهای ادویه‌دار را کم کنید.

کشیدن سیگار را کنار بگذارید چون نیکوتین موجود در سیگار فعالیت عروق خونی را مختل می‌کند.

 برای شستن صورت، از آب ولرم، صابون‌های ملایم و بی‌بو استفاده کنید.

از مصرف محصولات مراقبت کننده پوست که حاوی اسیدها و الکل‌اند، اجتناب کنید.

 در صورتی که متوجه شدید احتمالا به کوپروز مبتلا شده‌اید حتما به پزشک مراجعه کرده تا پیش از پیشرفته شدن بیماری آن را درمان کنید. به هیچ‌وجه مهم نیست که شما در چه مرحله‌ای از بیماری هستید، ????شما باید همیشه از کرم‌های مرطوب کننده برای پوست‌های خشک و حساس استفاده کنید. این نوع محصولات پوست را در برابر تغییرات دمایی و آلودگی‌ها حفظ می‌کنند. از سوی دیگر، برخی مواد گیاهی که درون این کرم‌ها هستند، برای پوست شما مناسب‌اند. نوشیدن چای سبز نیز برای مبتلایان به کوپروز بسیار مناسب است.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: