سه شنبه 21 آذر 1396 - 09:10:19

برخورد با مشتریان مشکل پسند آرایشگاه

 

 با مشتریان مشکل پسند در سالن زیبایی چگونه برخورد کنیم؟

نحوه برخورد با مشتری آرایشگاه

 

برخورد با مشتری در سالن زیبایی

 

 

در هر سالن زیبایی روزانه افرادی رفت و آمد می کنند که گاهاً مشکل پسند و ناراضی بوده و در برخورد با متخصصین آرایشی رفتار مناسبی ندارند. بسیاری از مشتریان نیز بسیار دیرتر از وقت تعیین شده رسیده و خواستار بهترین سرویس های سالن نیز می باشند. این مقاله از سایت آرایشگری رژلب به مسئله برخورد با مشتریان مشکل پسند آرایشگاه پرداخته و پیشنهاداتی برای نحوه برخورد با چنین افرادی ارائه می دهد.

 

برخورد با مشتریان مشکل پسند آرایشگاه

تغییر نگرش
سالن های زیبایی محیط های خدماتی هستند، به همین دلیل حتی اگر حق با مشتری نباشد این عبارت که "همیشه حق با مشتری است"، صادق است. به همین دلیل در سخت ترین شرایط نیز باید خوددار بوده و با مشتری همدردی کنید. البته برای این که کمتر با چنین مشکلی روبرو شوید، بهتر است از همان ابتدا رفتار خود را با مشتری تان تنظیم کنید.
برای این کار باید یک مرز رفتاری بین خود و مشتری تان ایجاد کرده و برای انجام این کار تماس چشمی برقرار کرده و اعتماد به نفس داشته باشید. این کار به شما کمک می کند تا تسلط بیشتری در رابطه با مشتری تان داشته باشید.

در برخورد اول با مشتری به او درباره اهمیت سروقت حاضر شدن، مراقبت های در خانه و نکات لازم توضیح دهید. اگر درباره ناخن ها تذکر می دهید بهتر است درباره استفاده از مواد شیمیایی و هر عامل دیگری که منجر به بروز مشکل و شکستگی ناخن ها می شود به وی توضیح دهید تا در صورت بروز مشکل شما مقصر شناخته نشوید.

 

همدردی
یکی از مهم ترین نکات در برخورد با 
مشتریان مشکل پسند آرایشگاه همدردی با آن ها و درک شرایط آن هاست. زیرا هر فرد پیش زمینه ای در زندگی خود داشته و در طول روز نیز با مسائل زیادی دست و پنجه نرم می کند. به همین دلیل شما به عنوان فرد خدمت رسان بهتر است شرایط وی را بدون پرس و جو درک کرده و با این کار موفقیت آرایشگاه خود را تضمین کنید.

 

مهربانی
به طور کلی دو نوع مشتری دشوار وجود دارد. دسته اول کسانی هستندکه در مورد مسائل قابل حلی اعتراض دارند و گاهاً حق با آن هاست. اما دسته دوم کسانی هستند که بیشتر به دنبال بهانه گیری بوده و به دلیل این که در زندگی فردی خود مشکلاتی دارند ایراد می گیرند. در این شرایط به جای برخورد تند می توان با مهربانی به بهانه های فرد گوش داده، تا جای ممکن مشکل را رفع کرده و در صورت لزوم در مورد مسائل به وی مشورت داده شود. فراموش نکنید که سالن های زیبایی با خدمت رسانی بهتر، به موفقیت بیشتری دست پیدا می کنند و حتی اگر تنها یک مشتری ناراضی باشد، ممکن است با بیان نظرات انتقادی خود تعداد دیگری از مشتری ها را نیز بر علیه سالن شما تحریک کند.

 

ارائه راه حل برای مشتریان مشکل پسند آرایشگاه

دسته ای از مشتری ها وجود دارند که می خواهند تمام مشکلات را به گردن متخصص زیبایی، کارکنان سالن و یا شرایط جوی سالن زیبایی بیندازند. در این حالت بهتر است حالت دفاعی و خشنی به خود نگرفته و در عوض به وی راه حل ارائه دهید. همچنین می توانید در مورد آن شرایط به مشتری خود توضیح داده و با برخورد مناسب وی را خلع سلاح کنید.اگر هم یک مشتری دیرتر از وقت تعیین شده برسد، بهتر است صادقانه برخورد کنید. اگر وقت داشتید کار وی را انجام داده و در صورتی که از قبل افراد دیگری حضور پیدا کرده اند کار آن ها را انجام دهید. فراموش نکنید که برخورد صادقانه شما به مشتری درس خوبی داده و به شما کمک می کند تا در برخوردهای بعدی با مشکل روبرو نشوید.صرف نظر از شرایط به خاطر داشته باشید که همیشه با لحن مودبانه و آرامی با مشتری خود برخورد کرده و هیچ گاه صدای خود را بلند نکنید.

 

 

 

 

چند پیشنهاد برای برخورد با مشتریان مشکل پسند آرایشگاه

  اگر مشتری دیر رسید
• با لبخند با او برخورد کنید.
• با همدردی به داستان دیر رسیدن وی گوش کنید.
• با لحن مودبانه ای به او بگویید که چه گزینه هایی دارد
• در حین سرویس دادن از برخورد کینه توزانه خودداری کنید.

 

 اگر مشتری مدام ایراد می گرفت
• با مهربانی و حوصله برخورد کنید.
• به مشکلات پیچیده تر وی گوش کنید.
• صبور باشید.
• با مسئله شخصی برخورد نکنید.

 

 اگر مشتری رفتار بی ادبانه ای داشت
• از ارائه خدمات جانبی و رفاهی خودداری کنید.
• هنگامی که او صدای خود را بلند می کند شما حوصله به خرج داده و با تن آرامی با وی صحبت کنید.
• به مشتری در مورد به هم زدن آرامش دیگر افراد تذکر دهید.
• رفتار مودبانه و محترمانه خود را سرلوحه رفتاری دیگران کنید.

 

 اگر مشتری توقعات غیر منطقی داشت
• در مورد این که چرا انجام آن کار غیر ممکن است، توضیح دهید.
• تاکید کنید که متوجه خواسته وی هستید.
• راه حل های دیگری پیشنهاد کنید.

 

 

جهت کسب اطلاعات و بیشتر و مشاوره با سایت رژلب می توانید با شماره تلفن زیر تماس حاصل نمایید.

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

پنجشنبه 23 آذر 1396 - 00:10:00
چقد خوبه این چیزا رو یاد میدین.واقعا تو این آرایشگاه ها بعضی وقتا ادم جرات نمیکنه بگه مثلا از کارتون خوشم نیومد یا مدلشو عوض کن
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: