سه شنبه 29 تیر 1395 - 10:54:46

قواعد اجاره صندلی سالن زیبایی

 

قواعد اجاره دادن صندلی در سالن های زیبایی

اجاره دادن سالن زیبایی به چه صورت است؟

 

اجاره دادن صندلی در آرایشگاه چگونه است؟



بسیاری از مدیران سالن زیبایی  هنگام بازگشایی و یا توسعه سالن خود با این موضوع روبرو می شوند و باید تصمیم بگیرند که کارکنان خود را افزایش دهند و یا این که با اجاره دادن صندلی در سالن زیبایی خود، فعالیت شان را گسترش دهند. این در حالی است که اجاره دادن صندلی مزایای خود را داشته و از طرفی معایبی هم دارد. در این مقاله از سایت رژلب  به بررسی این موضوع بیشتر پرداخته شده و قواعد اجاره دادن صندلی و بستن قرارداد بررسی شده است.

 

محاسن اجاره دادن صندلی آرایشگاه

 

ممکن است سالن زیبایی شما برای یک خدمات خاص،نیرو متبحر نداشته باشد و تا کنون تبلیغاتی جهت جذب مشتری برای آن خدمات جدید نداده باشد.مدیر سالن زیبایی می تواند با اجاره دادن صندلی یا فضایی از سالن به یک آرایشگر ماهر هم منو خدمات سالن زیبایی خود را تکمیل کند و هم از مزیت ورود مشتریان آرایشگر جدید استفاده کند.به عنوان مثال اگر سالن زیبایی شما خدمات اکستنشن مو نداشته و شما اکستنشن کار حرفه ای ندارید بهتر است با اجاره صندلی یا فضایی در سالن زیبایی خود به یک اکستنشن کار با تجربه که مشتریان ثابت خود را دارد هم به راحتی این خدمات اکستنشن را با کیفیتی بالا به مشتریان خود ارائه دهید و همچنین می توانید با ارائه خدمات دیگر به مشتریان اکستنشن کار جدید درآمد سالن زیبایی خود را بالا ببرید.و دیگر نگران تبلیغات و هزینه های آموزش تکنیک های جدید آرایشی نیستید.

 

معایب اجاره دادن صندلی آرایشگاه

 

اولین ایرادی که می توان برای اجاره دادن صندلی در نظر گرفت غیر قانونی بودن اینکار است که خود نکته بسیارمهمی است زیرا از نظر اتحادیه آرایشگران زنانه اجاره دادن صندلی خلاف مقررات است

اگر برای شما مهم  است که سالن زیبایی شما با مقررات خاصی اداره شود چه از لحاظ کیفیت ارائه خدمات و چه از لحاظ نوع رفتار و برخورد با مشتری ممکن است اجاره دادن صندلی کنترل شما بر اوضاع را پایین بیاورد.

به عنوان مثال اگر مشتری از نوع خدمات یا رفتار پرسنل شما ناراضی باشد به راحتی شما می توانید با یک دخالت آگاهانه نظر مشتری را جلب کنید و مشکل را حل و فصل کنید اما زمانی که شما صندلی یا اتاقی از سالن خود را اجاره داده اید اجازه تذکر و دخالت در مشکلات آرایشگر مستاجر و مشتریانش را ندارید.و همین موضوع ممکن است به اعتبار سالن زیبایی شما لطمه وارد کند.

وقتی شما صندلی را اجاره می دهید در ابتدا ممکن است با توجه به مشتریان ثابت آرایشگر جدید تعداد مشتریان سالن شما هم بالا برود اما این تعداد مشتریان تا زمانی به سالن شما می آیند که آرایشگرشان درآنجا باشد.پس اگر به دنبال افزایش مشتری هستید بدانید اجاره صندلی فقط یک راهکار موقتی است و در واقعیت سبب افزایش مشتریان وفادار برای سالن زیبایی شما نمی شود.

 

نکات مهم در اجاره صندلی آرایشگاه 

 

هزینه اجاره صندلی

در هنگام اجاره دادن صندلی معمولا این سوال به وجود می آید که سود کار چگونه باید تقسیم شده و میزان اجاره چقدر باید باشد. برای اجاره دادن صندلی باید به 3 حالت زیر عمل کرد


هزینه ثابت اجاره صندلی

معمولا مدیران سالن زیبایی بسته به فعالیت خود به صورت هفتگی یا ماهیانه مبلغ مشخصی را از کسانی که صندلی خاصی برای هر منظوری اجاره کرده اند، دریافت می کنند. در این روش هر دو طرف می توانند با برنامه ریزی و انگیزه بهتری عمل کنند.
البته بزرگ ترین عیب این روش این است که در صورتی که فرد مستاجر مشتری های زیادی داشته باشد هم همان مبلغ توافق شده را می دهد و در صورتی که مشتری های کمی هم داشته باشد باز  هم باید مبلغ مشخص شده را  پرداخت کند که گاها دشوار خواهد بود.

سالن زیبایی

 

اجاره درصدی صندلی آرایشگاه

روش دوم دریافت درصدی از سود است. این روش مزایای خاص خود را دارد ولی در صورت که فرد اجاره کننده بیمار شده و یا سرکار حاضر نشود، صندلی وی خالی مانده و سود شما هم به خودی خود از بین خواهد رفت.
بنابراین این روش تنها برای افرادی موثر است که کاملا به یکدیگر اعتماد داشته باشند.

اجاره ثابت و درصدی صندلی آرایشگاه

در حالت سوم می توان از ترکیب دو روش گفته شده استفاده کرد. به این صورت که در قرار داد بین دو طرف یک مبلغ اجاره مشخصی در نظر گرفته شده و در کنار آن به ازای هر مشتری سود مشخصی هم باید پرداخت شود. تجربه ثابت کرده است که این روش هم انگیزه افراد اجاره کننده را بالا می برد و هم مدیران سالن زیبایی از این روش رضایت بیشتری دارند.

 

نحوه قرارداد بستن اجاره دادن صندلی

 


بسیاری از آرایشگران معتبر و معروف کار خود را با این روش شروع کرده اند و اجاره صندلی از گذشته تاکنون رواج داشته است. اما در این مورد باید دقت کرد و هنگام قرار داد نوشتن موارد زیر را به دقت بررسی و در قرار داد ذکر کرد:
 مدت زمان اجاره صندلی در قرارداد باید ذکر شود. به طور مثال باید مشخص شود که برای یک سال، دو سال و یا بیشتر این صندلی اجاره داده خواهد شد و در پایان این مدت چه کاری باید انجام شود.
 همچنین در قرارداد باید ذکر شود که در صورت دزدی و یا آسیب رساندن به سالن زیبایی و یا کارکنان آن چه برخوردی با فرد خاطی صورت خواهد گرفت.
 زمان کار کردن آن ها نیز باید مشخص شود و در قرارداد باید ذکر شود که آیا هر دو طرف آخر هفته هم کار می کنند یا خیر.
 در قرارداد باید ذکر شود که در صورت مسافرت رفتن و یا بیماری، مشتری هایشان چه باید بکنند و چه رفتاری باید با آن ها شود.
 پرداخت  مشتری ها به چه صورت باید باشد، مستقیم به خود آن ها و یا به صندوق سالن زیبایی
 آیا آن ها مسئول بازاریابی و جذب مشتری هستند یا خیر و در صورت جذب مشتری چه اتفاقی خواهد افتاد و مزایایی دریافت خواهند کرد یا خیر.
 چه کسی مواد اولیه و لازم برای کار آن ها را فراهم می کند. خود آن ها و یا صاحب سالن زیبایی
 آیا آن ها می توانند دستیار یا صندوق خود را داشته باشند یا خیر.

در آخر باید به این نکته توجه کرد که تصمیم گیری برای اجاره دادن صندلی با توجه به شرایط فعلی سالن زیبایی و فرد متقاضی اجاره صندلی باید صورت بگیرد و محاسن و معایب آن با توجه به مقتضیات زمان و مکان متفاوت است. مدیرسالن زیبایی باید با شناخت کامل از آرایشگر مستاجر چه از نظر مهارت کاری و چه از نظز اخلاقی و رفتاری دست به چنین اقدامی بزند و قبل از هر چیز اعتبار سالن زیبایی خود را در نظر بگیرید.


 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر یا مشاوره رایگان وب سایت رژلب می توانید با شماره زیر تماس حاصل کنید.

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

اجاره صندلی و اتاق در سالن زیبایی مصی (جنت آباد) 09228016702
سالن زیبایی مصی در جنت آباد صندلی اجاره میدهد..اگه میخواید شماره تماسش رو بزارم براتون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: