جمعه 01 دی 1396 - 11:35:07

6 اشتباه رایج مدیران سالن زیبایی

 

اشتباهات رایج مدیران آرایشگاه ها

مدیریت سالن زیبایی

 

مدیرآرایشگاه

 


مسلما هر فرد موفقی در زندگی خود دچار اشتباهاتی شده و با درس گرفتن از آن اشتباهات به موفقیت بیشتری دست یافته است. اما چه بهتر که به جای اشتباه کردن بتوان از تجارب دیگران استفاده کرده و از بروز مشکلات گاها پیچیده خودداری کرد. به خصوص که بسیاری از این مشکلات منجر به صرف هزینه های هنگفتی می شوند.در این مقاله از سایت آرایشی رژلب  به 6 اشتباه رایج مدیران سالن زیبایی پرداخته شده است و راه حل ها و روش هایی برای جلوگیری از بروز این مشکلات پیشنهاد شده است.

 

 گردش پول و مدیریت مسائل مالی

گردش پول و مسائل مالی یکی از مهم ترین مسائل در هرکسب و کاری بوده و صاحبان سالن زیبایی نیز گاها با این مشکل روبرو می شوند. منظور از گردش پول این است که پول دریافتی در چه جاهایی به کار برده شده و در چه جاهایی از صرف هزینه بیش از اندازه خودداری کرد. برخی از هزینه های رایج که باید مد نظر گرفته شوند، شامل هزینه اجاره بها، هزینه تامین وسایل، هزینه تعمیر و نگه داری وسایل و هزینه های دیگری از این دست می شود. به همین دلیل می بایست پول دریافتی به بهترین نحو مدیریت شود.

برای جلوگیری از بروز مشکل در این حوزه بهتر است هزینه های ماهیانه و هفتگی را جدا کرده و اوقات سال و فصل ها را هم در نظر بگیرید. برای این کار می توانید از برنامه های کامپیوتری استفاده کرده و تمام اطلاعات خود را ذخیره کنید. در این صورت هر ماه از میزان دقیق هزینه های خود اطلاع داشته و بدون هیچ مشکلی می توانید قبض ها و هزینه ها را پرداخت کنید.در صورتی که خود در این کار مهارت ندارید هم ریسک نکرده و با استخدام یک حسابدار از مدیریت مسائل مالی سالن زیبایی خود اطمینان کسب کنید.
 

 

 همگام با مد

سالن زیبایی با مد سروکار دارد و مشتریان شما افرادی هستند که عاشق تنوع هستند.شما هم با این تنوع پیش بروید.دایما به دنبال بروز شدن و یادگیری تکنیک های جدید باشید. با مطالعه، دیدن فیلم های آموزشی آرایشی و شرکت در همایش های آرایشی و...از دنیای مد دور نیفتید تا بتوانید همیشه پیشنهاد های خوب و متنوعی برای مشتریان خود داشته باشید. گاهی سرویس دهی به مشتریان فعلی و مشغله کاری ما را از بروز شدن و ارائه خدمات متنوع باز میدارد.

 

 

 ارائه مجموعه ای از خدمات متنوع آرایشی

خانمها معمولا دوست دارند کلیه خدمات آرایشی خود را در یک سالن زیبایی انجام دهند و وقت خود را برای رفتن از این آرایشگاه به آن آرایشگاه هدر ندهند. همانطور که می دانیم هر چند سال یکبار رشته های جدید به خدمات آرایشگاه ها اضافه می شوند. سعی کنید در کمترین زمان با استخدام یک نیروی حرفه ای شما هم آن خدمات جدید آرایشی را ارائه دهید تا بتوانید پاسخگو کلیه نیازهای مشتریان باشید.

 

 

 آموزشگاه آرایشی

در صورتی که از آن دسته سالن هایی هستید که هنرجوهایی برای آموزش دارید، هزینه سالن و آموزشگاه خود را از هم جدا کرده و با ارائه آموزش های مناسب هنرجوهای خود را نیز راضی نگه دارید.در کار آرایشگری که بر مبنای مهارت پایه گذاری شده است هنرجویان با انجام مداوم کار عملی می توانند حرفه ای شوند، می توانید با طراحی دورهایی عملی آرایشی مثل کارگاه عملی شینیون ،کارگاه رفع اشکال رنگ و مش و...نه تنها درآمد زایی کنید بلکه هنرجویان موفقی را به بازار کار آرایشی روانه کنید تا تبلیغات موثری برای آموزشگاهتان باشند.

 

 

 

 

6 اشتباه رایج مدیران سالن زیبایی

  مدیریت ناصحیح پرسنل سالن زیبایی

در هر کار گروهی تک تک اعضاء برای موفقیت نقش ایفا می کنند. شما به عنوان مدیر یک سالن زیبایی مسئولیت بزرگی بعهده دارید و باید کادر حرفه ای را گرد هم جمع کنید. پرسنل سالن زیبایی هم باید در رشته کاری خود متخصص باشند و هم حرفه ای رفتار کنند، رفتار حرفه ای با سایر همکاران و مشتریان و...این را فراموش نکنید که بخش زیادی از رضایت مشتریان شما در گرو کار و رفتار پرسنل شماست. مدیر سالن زیبایی علاوه بر استخدام بهترین ها باید با ایجاد انگیزه در پرسنل آرایشگاه و ایجاد محیط رقابتی و سالم در حفظ و نگهداری پرسنل  هم فعال عمل کند.

 

 

صرف هزینه های کلان برای محصولات برند

بسیاری از کارخانه ها و شرکت های محصولات آرایشی برای محصولات خود تبلیغات بی شماری انجام داده و یکی از بزرگ ترین هدف های آن ها سالن زیبایی و مدیران تاثیر گذار این سالن هاست. اما حقیقت این است که شما به عنوان یک فرد متبحر باید هزینه های خود را مدیریت کرده و با صرفه جویی در خرید چنین محصولاتی در مصرف هزینه ها هم صرفه جویی کنید.علاوه بر آن می توانید به جای خرید چنین محصولات و انبار کردن آن ها به میزان احتیاج خود خرید کنید و در مرحله اول کیفیت محصولات آرایشی را مد نظر قرار دهید.
 

 

 

 عدم تمرکز بر روی خرید وسایل جدید

با پیشرفت تکنولوژی وسایل و محصولات به روزتری وارد بازار شده و بسیاری بر این باورند که همیشه باید برای سالن زیبایی خود از این محصولات جدید استفاده کنند. این در حالی است که درآمد ثابت یک سالن زیبایی از کارهای ساده ای مانند اپیلاسیون و مانیکورها و اصلاح و ابرو هستند. بنابراین قبل از خرید هر محصول جدیدی ابتدا نیاز مشتری ها را در نظر گرفته و با تخمین میزان مصرف مشتری و با احتساب سود منطقی محصول، دستگاه مورد نظر را خریداری کنید.

 

 

 دادن تخفیف نامعقول 

گاهی اوقات که تعداد مشتری های یک سالن زیبایی پایین می آید، دارندگان سالن ها نگران شده و به صورت مداوم و بدون فکر تخفیف هایی ارائه می دهند. این در حالی است ارائه چنین تخفیف هایی باید با تفکر و تامل فراوان بوده و ارائه چنین تخفیف هایی در بلند مدت باعث می شود که مشتری ها فکر کنند که کیفیت سالن زیبایی شما به اندازه ای که باید باشد، نیست.بنابراین برای سالن خود برند مشخصی ساخته و با ارائه خدمات بهتر و کیفیت بالاتر اعتبار کسب کنید.
 

 

 

تبلیغات موثر

در گذشته که تعداد سالن های زیبایی کمتر بوده و تبلیغات هم به اندازه امروزه رواج نداشت، انتخاب سالن زیبایی برای مشتری ها ساده تر بود. اما امروزه مشتری ها با حجم بالایی از تبلیغات آرایشگاه ها  روبرو شده و انتخاب های بیشتری هم نسبت به گذشته دارند. به علاوه همه سالن ها نیز برای جذب مشتری دست به تبلیغات بیشتری می زنند.اما محل تبلیغ هم مهم است. به همین دلیل سعی کنید تا تبلیغات خود را در مکان هایی انجام دهید که تعداد افراد بیشتری به آن دسترسی دارند و گاها با ارائه کوپن های تخفیف در این مکان ها مشتری ها را تشویق کنید. در مقالات بعدی حتما در زمینه تبلیغات موفق سالن زیبایی بیشتر صحبت می کنیم.

 

 

 اهمیت ندادن به مشتری های قدیمی

بسیاری از سالن ها سعی دارند که مشتری های جدید جذب کرده و از مشتری های قدیم خود غافل می شوند. پس یاد بگیرید که از هر مشتری خود نتیجه گرفته و با ارائه خدمات مناسب مشتری های تان را همیشه حفظ کنید. زیرا همین افراد می توانند برای شما مشتری های جدیدی جذب کنند. این در حالی است که بسیاری اوقات تبلیغات نمی توانند چنین مشتری های وفاداری برای شما جذب کنند.به علاوه از مشتریهای خود بخواهید که خدمات شما را رتبه بندی کنند و در صورتی که در این خدمات مشکلی دیدید، آن را به سرعت رفع کنید.
 

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر یا دریافت مشاوره رایگان می توانید با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید.

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (3)

من خیلی با وسواس کلا انتخاب میکنم برای عروسی هم خیلی آرایشگاه رفتم اما از اولین برخورد با هستی جون خیلی به دلم نشستن باز هم تحقیق کردم اما دیدم هیچکس به اندازه هستی بهم آرامش نداد در مشاوره و واااااقعااااا برای عروسیم زیبا شدم. خیییلی خیلی ممنونم از هستی جون و فرشته جون که انقدر حرفه ای هستن در کارشون و بسیار هم با شخصیت و خوش برخوردن. دوستتون دارم. عروس 20 آبان😍😄
آره واقعا درست می گی من یه بار رفتم سالن هستی کارهای عروسشون را ببینم واقعا متوجه نظم و برخورد خوب پرسنل شدم.سالن گل رخ و سالن چهره ها هم مدیرای خوبی دارن
شنبه 02 دی 1396 - 01:00:05
خانم اصغری در سالن زیبایی هستی اصغری نمادی از مدیریت حرفه ای وکاردان هست که با گرداوری کادر متخصص درصدد جلب رضایت مشتری است که در این امر کاملا موفق بوده اند
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: