یکشنبه 03 مرداد 1395 - 08:30:47

مدیران آرایشگاه ها بخوانند

 

چگونه مشتریان آرایشگاه خود را افزایش دهید؟

مشتری مداری، حفظ مشتریان فعلی آرایشگاه؟

 

 

 

یکی از دغدغه های هر مدیر آرایشگاه افزایش تعداد مشتریان است.حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید  هر یک به اندازه خود مهم و هر کدام شیوه های خاص خود را می طلبد.حفظ مشتریان فعلی هزینه بسیار کمتری به نسبت جذب مشتری جدید دارد اما از تبلیغات صحیح و جذب مشتریان تازه نباید غافل شد که خود مبحث بسیار پیچده ای است  که مفصلا به آن خواهیم پرداخت.

 


ایجاد فضای دلنشین در آرایشگاه به خصوص سالن انتظار آرایشگاه


فضا و دکور آرایشگاه خود را به نحوی طراحی کنید که دقیقا یاد آور سالن زیبایی باشد. برای اینکار نیاز به تغییر دکوراسیون و پرداخت هزینه های بالا تغییر دکوراسیون آرایشگاه نیست.شما می توانید با ایجاد تغییرات کوچک حس دلنشین بودن محیط و آرامش را برای مشتریان خود ایجاد کنید،با استفاده از گلدان های زیبا،شمع،با عود یا استفاده از خوش بو کننده های اتومات  هوای مطبوعی را ایجاد کنید،مجلات زیبایی و ژورنال های قدیمی که نامرتب روی میز انباشته شدن را جمع کنید شاید ایجاد محیط خلوت تر آرامش و حس مثبت تری به محیط سالن شما بدهد.
در سالن انتظار یک پذیرایی مختصر برای مشتریان خود داشته باشید.دعوت مشتریان به صرف یک چای یا نوشیدنی می تواند در مشتری ایجاد احساس ارزش کند .یادتان باشد ایجاد یک رابطه موثر و صمیمی است که شانس شما را برای حضور مجدد مشتری در آرایشگاه شما بالا می برد

کودکان و آرایشگاه
شیطنت کوچولو ها را مهار کنید

اغلب حضور مادران با فرزندانشان در محیط آرایشگاه طبیعی است.شما باید امکاناتی را در آرایشگاه خود به وجود بیاورید تا شیطنت کوچولو ها را مهار کنید تا هم نظم و آرامش آرایشگاه شما حفظ شود و هم مادر منتظر در صف دریافت خدمات مضطرب و عجول برای ترک سالن زیبایی شما به خاطر شیطنت کودک خود نشود.داشتن چند کتاب کودک یا کتاب نقاشی و چند اسباب بازی شاید بتواند در مهار شیطنت کودکان به شما کمک کند.به خاطر داشته باشید والدین امروزی برای راحتی و خوشحالی کودکان خود ارزش زیادی قائلند و از همه مهمتر اگر بتوانید با بچه ها ارتباط خوبی برقرار کنید یک مشتری کوچولو را هم به لیست مشتریان خود اضافه کرده اید


خدمات سالن زیبایی شما از پشت میز منشی آرایشگاه شروع می شود


برای یک مشتری که تازه وارد آرایشگاه شما می شود،اولین برداشتی که از مجموعه شما دارد تقریبا از همان مکالمات اولیه شکل می گیرد .که معمولا این مکالمات اولیه با منشی آرایشگاه انجام می شود.نظم و توجهی که منشی به مشتری نشان می دهد و برقراری ارتباط کلامی موثر می تواند بدون اغراق پنجاه درصد کار جذب مشتری را انجام دهد.معمولا اولین ذهنیتی که در افراد به وجود می آید به سختی قابل تغییر است.اگر مشتری در بدو ورود از منشی شما احساس بی نظمی و بی توجهی را کسب کند این ذهنیت مشتری را به سختی می توانید از بین ببرید.پس در انتخاب منشی آرایشگاه خود کمال دقت را بفرمایید.
یکی از مسئولیت های منشی آرایشگاه جمع آوری اطلاعات مختصری از مشتریان است مثلا گردآوری لیستی از نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد،تاریخ سالگرد ازدواج و شماره تلفن مشتری و....می تواند در ایجاد ارتباط بیشتر و موثرتر با مشتری کمک کند.ارسال پیام تبریک مناسبت ها،گذاشتن تخفیفات ویژه به مناسب ها مختلف و اعلام برنامه ها و اخبار آرایشگاه و....همه و همه می تواند تاثیر مثبتی در تبدیل یک مشتری به مشتری دائمی شما دارد.
مثلا  ارسال این پیام برای یکی از مشتری ها در روز تولد
خانم آرزو عزیز
ضمن عرض تبریک سالروز تولدتان شما را به یک براشینگ رایگان سالن زیبایی دریا دعوت می کنیم.با آرزوی بهترین ها
یا مثلا وقتی خدمات جدیدی را به منو خدمات آرایشگاه خود اضافه کردید (ماساژ یا تاتو ایمن یا لیزر و...) حتما با ارسال یک پیام اطلاع رسانی کنید.تا هم مجموعه خود را برای مشتریان یادآوری کرده باشید هم ارتباط نزدیکتری با مشتری برقرار کرده باشید.


سرویس دهی جانبی در آرایشگاه  را فراموش نکنید

همیشه منشی آرایشگاه باید لیستی از آژانس حمل و نقل نزدیک به آرایشگاه و رستوران ها و ....را برای سرویس دهی جانبی مشتریان داشته باشد تا به رفاه آنان کمک بیشتری کند.

پرسنل آرایشگاه شما

شما به پرسنلی احتیاج دارید که هر یک در رشته خود متخصص باشند اما همه باید یک مهارت را مشترکا داشته باشند و آن هم مهارت ارتباط با مشتری و مشتری مداری است .
شما باید این انگیزه را برای پرسنل خود ایجاد کنید.معمولا پرسنلی که به صورت درصدی حقوق دریافت می کنند دارای انگیزه قوی تری در زمینه حفظ مشتری دارند.و اما یکی از راه های دیگر ترغیب پرسنل به جذب و حفظ مشتری تعیین هدف و گل برای پرسنل است یعنی وقتی میزان فروش ماهیانه پرسنل از یک سقفی فراتر رفت میزان درصد بیشتری نسبت به حالت عادی دریافت کند.


پرسنل شما مشاور زیبایی مشتری


برای مشتری نقش یک مشاور زیبایی را انجام دهید.حتما قبل از شروع کار چند دقیقه ای را صرف گفتگو و درک سلیقه و خواسته مشتری بکنید و پس از درک صحیح خواسته های مشتری ،نظرات کارشناسی خود را ارایه دهید و در نهایت با مشتری برای چگونگی انجام کار به نتیجه برسید.
مثلا در مورد مشتری که برای  انجام رنگ مو به آرایشگاه شما آمده اول خواسته های مشتری  را  در مورد رنگ مو مورد نظرش جویا شوید و بعد متناسب با سلیقه مشتری پیشنهاد خود را با دلایل منطقی بیان کنید مثلا  با توضیح رنگ پوست و رنگ چشم و جنس مو مشتری پیشنهاد می دهید که کدام رنگ و مش یا کدام هایلایت برای او مناسب تر است .در حین گفتگو سعی کنید از تصاویر و نمونه کارهای رنگ مو استفاده کنید تا مطمئن شوید شما و مشتری به درک یکسانی برای انتخاب رنگ مو مورد نظر رسیده اید.اما فراموش نکنید که شما نقش مشاور را دارید و در نهایت تصمیم گیرنده مشتری است


تهیه آلبوم نمونه کار آرایشگاه

بهترین نمونه کاری که می توانید به مشتری نشان دهید ،نمونه کار شخصی خودتان است که برای سایر مشتری ها انجام داده اید.عکس ها و تصاویر اینترنتی و ژورنال های خارجی را فراموش کنید.آلبوم های آتلیه ای ،حرفه ای هستند اما زمان بر و وقت گیر و پر هزینه اند به غیر از رشته آرایش عروس برای بقیه رشته ها می توانید آلبوم های کم هزینه بسازید و هزینه مدلینگ و اتلیه و رتوش و ..را فراموش کنید
مثلا برای تهیه تصاویر رنگ مو هر بار که می خواهید کار یکی از مشتریان را انجام دهید قبل از انجام کار و بعد از انجام کار یک عکس با دوربین دیجیتال یا گوشی مجهز به دوربین خود بگیرید.البته چندین نکته مهم را در این رابطه باید رعایت کنید ان هم حفظ حریم شخصی است .حتما قبل از عکس برداری مشتری را درجریان بگذارید و کسب اجازه کنید و حتما برای امنیت بیشتر عکس برداری کامل نداشته باشید به عنوان مثال برای نمایش رنک مو می توانید فقط نمای پشت سر را عکس بگیرید.یا برای نمایش کیفیت کار هاشور ابرو فقط می توانید عکس ابرو مشتری را بگیرید.و در نهایت عکسها را به مشتری نشان دهید.
به این ترتیب بعد از مدت کوتاهی شما صاحب یک آلبوم از نمونه کارهای خودتان دارید که نمایش آن تاییدی بر توانایی شما در انجام کارتان است و همین باعث می شود مشتری با خیال راحتتری امور آرایشی خود را به شما بسپارد.

ارائه خدمات رایگان
یکسری خدمات آرایشی رایگان را در کنار سایر خدمات خود ارایه کنید.
مثلا برای مشتریانی که وکس صورت انجام می دهند،ماساژ صورت را رایگان انجام دهید.
برای مشتریانی که از خدمات  رنگ مو استفاده می کنند، ویتامینه مو یا براشینگ مو را رایگان انجام دهید.
یا هزاران خدمات دیگر که مکمل خدمات دیگر آرایشگاه شماست. این کار شما را از رقبا متمایز می کند و حس دریافت یک ارزش افزوده را در ذهن مشتری ایجاد می کند و این همان حسی است که مشتری را برای بار بعدی به آرایشگاه شما می اورد.
هدف از همه این سیاست ها و راهکارها این است که شما برای آرایشگاه خود زنجیره ای از مشتری بسازید،مشتریانی که خود معرف مشتریان جدید به آرایشگاه شما هستند.


قطعا شما به عنوان مدیرآرایشگاه با هدف کسب سوددهی و کارآفرینی اقدام به تاسیس یک بنگاه اقتصادی کرده اید و در این راه برای نیل به اهداف خود با سوالات و مشکلات متفاوتی درگیر خواهید شد. در کنار شما هستیم برای مشاوره و اجرای شایسته ترین راهکارهای مدیریتی و تبلیغاتی.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان یا کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید.

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (12)

پنجشنبه 08 تیر 1396 - 23:18:55
خانم زارعی ببخشید لطفا راجع به تبلیغات شخصی آرایشگرها هم توضیح بدهید مدیر سالن ما اصلا تبلیغات نمیکنه و سنتی کار میکنه .ما چه جوری باید خودمان را مطرح کنیم ومشتری جذب کنیم
جمعه 26 خرداد 1396 - 13:11:38
عالی عالی♥️
دوشنبه 08 خرداد 1396 - 18:53:53
بسیار هوشمندانه وکاربردی متشکرم
سه شنبه 02 خرداد 1396 - 01:07:01
ممنون بابت مطالب مفیدتون
شنبه 02 اردیبهشت 1396 - 09:11:53
جهت مشاوره و تبلیغات از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 17 با شماره 02177173996 سرکار خانم زارعی و خانم آرین واحد بازرگانی پاسخگو شما خواهند بود
شنبه 02 اردیبهشت 1396 - 07:15:00
روبروی آرایشگاه بنده خانمی آرایشگاه زده الان به مدت 1ماهه لطفاراهنمایم کنید
شنبه 02 اردیبهشت 1396 - 07:13:19
لطفا جهت تبلیغات آرایشگاه بیشترتوضیح بدهید.ممنون
جمعه 20 اسفند 1395 - 00:22:15
مرسی از راهنمایتون استفاده کردیم
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: