دوشنبه 06 آذر 1402 - 14:40:29

همه چیز درباره میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ

روش های انجام هاشور، بلیدینگ و پیگمنتیشن

هاشور ابرو چه فرقی با میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ دارد؟

 

همه چیز درباره میکروپیگمنتیشن، میکروبلیدینگ و هاشور ابرو


زمانی که تصمیم به انجام تاتو می گیرید، اولین موردی که احتمالا فکر شما را به خود درگیر می کند، انتخاب از بین روش های میکروپیگمنتیشن، میکروبلیدینگ و هاشور ابرو است. اما به راستی کدام روش مناسب تر است؟ مزایا و معایت هر یک از متدهای جدید تاتو چیست؟ چگونه می توان بهترین انتخاب را داشت تا بعدا دچار پشیمانی نشد؟ با وطلب همه چیز درباره میکروپیگمنتیشن، میکروبلیدینگ و هاشو ابرو در وب سایت رژلب همراه باشید تا به پاسخ سوالات خود دست یابید.


میکروپیگمنتیشن چیست؟


برخلاف تاتو که فرم مصنوعی را برای ابروها به ارمغان می آورد، میکروپیگمنتیشن جهت بازسازی طبیعی، جلوه بخشی و متعادل سازی چهره مورد استفاده قرار می گیرد. اساس کار میکروپیگمنتیشن مبتنی بر اصول علمی است که با استفاده از دستگاه های استاندارد و وسایل یکبار مصرف صورت می گیرد و این امکان را به پیگمنتر می دهد که آرایش دائمی ایمن را پیاده سازی کند.
طی انجام میکروپیگمنتیشن، رنگدانه های زیست سازگار در عمق مشخصی از پوست تزریق می شوند که این عمل، آسیب به بافت های پوستی را به حداقل می رساند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که این نوع تتو علاوه بر کاربردهای زیبایی در حوزه پزشکی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. اگر بخواهیم میکروپیگمنتیشن را با تاتو سنتی مقایسه کنیم، این روش دارای درد و خونریزی کمتری بوده و ماندگاری بالاتری نیز دارد.


مزایا و معایب تاتو به روش میکروپیگمنتیشن


همان طور که احتمالا می دانید، میکروپیگمنتیشن علاوه بر تاتوی ابرو در تاتوی خط لب، رژلب و خظ چشم نیز کاربرد دارد که اصطلاحا به آن آرایش دائمی می گوییم. آرایش دائمی این امکان را در اختیار بانوان قرار می دهد که در وقت و هزینه های خود صرفه جویی کنند. علاوه بر این، برای افرادی که به آرایش حساسیت دارند یا افرادی که دارای اختلالات حرکتی بوده و قادر به آرایش کردن نیستند نیز بسیار مناسب واقع می شود.
افرادی که به بی حس کننده های موضعی که پیش از انجام پیگمنتیشن به کار می روند حساسیت دارند، ممکن است پس از به کارگیری این مواد دچار آسیب هایی شوند. از آنجایی که میکروپیگمنتیشن روی اندام های حساسی نظیر لب و چشم ها طراحی می شود، توجه به این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است. به جرأت می توان گفت که از بزرگترین معایب آرایش دائمی، عدم رضایت از نتیجه نهایی است. از آن جایی که این تکنیک روز به روز از محبوبیت بیشتری برخوردار می شود، احتمال تغییر مد در آن بسیار بالاست و به طبع احتمال افزایش پشیمانی از انجام آن نیز بالا می رود.

 

میکروپیگمنتیشن و مزایا و معایب آن


میکروبلیدینگ چیست؟


در هاشور زدن به روش میکروبلیدینگ از بلید یا تیغ برای برش پوست و انتقال رنگ به لایه های زیرین استفاده می شود. انجام این عمل به وسیله یک قلم غیر الکتریکی و به صورت دستی میسر می گردد. طی روش میکروبلیدینگ که آرایش نیمه دائمی نیز محسوب می شود از دو تکنیک هاشور کردن و شیدینگ برای جلوه بخشی هر چه طبیعی تر ابروها به کار گرفته می شود.
عمل شیدینگ همان سایه زدن است که قابلیت پوشاندن نقاط خالی از مو و جای زخم را به خوبی دارا می باشد. به عبارتی، ترکیب هاشور و سایه با توجه به رنگ پوست، تاثیر به سزایی در زیباتر و شاداب تر نشان دادن چهره خواهد داشت. معمولا میکروبلیدینگ بین دوازده تا هجده ماه ماندگاری دارد؛ البته این زمان به رنگ و جنس پوست شما بستگی دارد. بلیدینگ در افرادی که دارای پوست چرب هستند، حدود دوازده ماه (بدون نیاز به تمدید) و افرادی که پوست معمولی دارند، حدود هجده ماه ماندگار خواهد بود.
هاشور ابرو به روش میکروبلیدینگ، درد زیادی ندارد و بیشتر به یک حس شبیه می ماند. در واقع به دلیل استفاده از پماد سر کننده، درد زیادی حس نمی شود.البته صدای تیغ در این روش بسیار گوش خراش بوده و می توان گفت که حتی بدتر از درد می است. به طور کلی، انجام تاتو به روش میکروبلیدینگ بسیار سریع اتفاق می افتد. در این حین، بیشترین زمان به مرحله سر کردن اختصاص می یابد که حدود پنجاه دقیقه به طول می انجامد. در این زمان قادر به انجام بلیدینگ نخواهید بود تا وقتی که پوست به طور کامل بی حس شود.



مزایا و معایب میکروبلیدینگ


هاشور زدن ابرو به متد میکروبلیدینگ در عمق سطحی از پوست انجام می شود؛ بنابراین درد و خونریزی زیادی را به دنبال نخواهد داشت. در این روش، خطوط هاشور به صورت نامنظم و با طول نامساوی ایجاد می شوند؛ به همین دلیل ابروها از فرم طبیعی تری برخوردار هستند.
تاتو کردن به روش میکروبلیدینگ علاوه بر این که باعث تخریب پوست می شود، زخم های ناشی از پارگی اپیدرم را نیز به همراه دارد که گاها برای افرادی با پوست حساس، جبران ناپذیر خواهد بود. علاوه بر این، نباید از خطرات ناشی از انتقال عفونت و بیماری های واگیر دار نیز چشم پوشی کرد.

 

میکروبلیدینگ چیست و مزایا و معایب آن


مراقبت های قبل و بعد از تاتو به روش میکروبلیدینگ


سعی کنید تا چند ساعت پیش از انجام میکروبلیدینگ از فعالیت های سنگین ورزشی خودداری کنید. همچنین، بهتر است تا 24 ساعت پیش از این نوع تاتو، از آسپیرین، ایبوپروفن، ویتامین و نیاسین مصرف نکنید. توجه داشته باشید که پوست شما در طول عادت ماهیانه حساس تر خواهد بود؛ پس بهتر است زمان دیگری را برای تاتو کردن در نظر بگیرید.
دقت داشته باشید که پوست صورت تان آفتاب سوخته نشده باشد. از سه روز پیش از انجام هاشور، اقدامی جهت برداشتن ابرو انجام ندهید. و در آخر نیز از مصرف الکل و کافئین در روز تاتو پرهیز کنید.

رعایت موارد ذیل تا 10 روز پس از انجام میکروبلیدینگ نیز ضروری است:

- به هیچ عنوان موضع مورد نظر را نخارانید یا پوست های خشک آن را جدا نکنید.
- از انجام هر گونه فعالیتی که موجب عرق ریختن می شود، خودداری کنید.
- از شنا کردن، استفاده از سونا و همچنین جکوزی اجتناب کنید.
- غذاهای تند مصرف نکنید.
- تا یک ماه از ماسک صورت، بوتاکس و کرم های شیمیایی استفاده نکنید.
- به مدت یک ماه از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید.
- روی صورت نخوابید.
- سیگار نکشید.
- صورت خود را به طور مستقیم در زیر دوش قرار ندهید و پیش از حمام روی ابروهای خود کرم محافظ قرار دهید.
- سعی کنید از وسایل نقلیه سرباز همچون قایق، دوچرخه، موتور سیکلت و ... استفاده نکنید.



تاتو به روش میکروپیگمنتیشن چه فرقی با میکروبلیدینگ دارد؟


میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ دو روش آرایش نیمه دائمی هستند که در ظاهر شباهت های بسیاری به هم دارند، در صورتی که تفاوت های جزئی نیز در آن ها مشاهده می شود. به عنوان مثال برای طراحی ابرو به متد میکروپیگمنتیشن از ابزار دیجیتالی استفاده می شود؛ این در حالی است که دستگاه مورد استفاده در روش میکروبلیدینگ، غیر الکتریکی بوده و به صورت دستی انجام می گیرد.
انجام تتو به روش میکروپیگمنتیشن در لایه های عمیق تری از پوست صورت می گیرد و مدت زمان بیشتری را نسبت به میکروبلیدینگ می طلبد. در میکروبلیدینگ از تیغ نازکی برای هاشور زدن استفاده می شود؛ در حالی که برای پیاده سازی میکروپیگمنتیشن، نیاز به ایجاد صدها نقطه تا زمان شکل گیری ابرو است.
میکروپیگمنتیشن هر دو تا پنج سال نیاز به ترمیم دارد؛ این مدت زمان در روش میکروبیلدینگ به شش ماه تا یک سال می رسد. میکروپیگمنتیشن به مراقبت های بیشتری نیاز دارد و هزینه آن از تتو به روش میکروبیلدینگ نیز بیشتر است.

 

تفاوت میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ در چیست؟


هاشور ابرو چیست؟


به تکنیکی که از شبیه سازی مو برای رفع کم پشتی ابرو استفاده شود، هاشور ابرو می گوییم. انجام این عمل به وسیله دستگاه که در انتهای آن سوزن نازکی وجود دارد، امکان پذیر است. در ابتدا، پیگمنت کار جهت کاهش درد، کرمی بی حس کننده روی ابروها می مالد. پس از گذشت 15 دقیقه، با به کارگیری ابزاری قلمی شکل که دارای 15 سوزن ریز در انتهای خود است، عمل هاشور زنی شروع می شود. در پایان کار نیز جهت رفع التهاب به وجود آمده، از پماد ویتامین آ استفاده می شود. معمولا پس از گذشت سه ماه، می بایست نسبت به ترمیم مجدد تاتو اقدام کنیم. بهتر است در این مدت زمان از حمام آفتاب، سونا و بخار اجتناب کرد.


مراحل انجام هاشور ابرو


مراحل انجام هاشور ابرو را میتوان به 7 مرحله تقسیم کرد که در ادامه مطالعه می کنید.

طراحی ابرو

بهتر است طراحی ابرو بر اساس فرم کلی صورت انجام شود. در واقع بهتر است که طرح ابرو روی صورت کاملا متناسب با باقی اجزای صورت بوده و حالتی کاملا طبیعی داشته باشد. برای انجام طراحی می توان از ابزاری همچون نخ، خط کش مخصوص ابرو، کولیس، ماژیک مخصوص و ... به کار گرفت.


بی حس کردن ابرو

در این مرحله باید از یکی از انواع بی حسی همچون قطره، ژل و کرم استفاده کرد.

ایجاد خطوط اصلی

خطوط اصلی هاشور را بر اساس یکی از انواع هاشور که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت، می زنیم.

قرار دادن رنگ روی هاشور ابرو

پس از ایجاد خطوط اصلی، رنگ را روی ابرو قرار می دهیم. همواره به این نکته توجه داشته باشید که رنگ های مورد استفاده بدون سرب و طبیعی باشند؛ چون رنگ های دارای سرب موجب ایجاد حساسیت در فرد می شوند.

ایجاد خطوط ظریف بین هاشورها

پس از ایجاد خطوط اصلی و رنگ گذاشتن روی آن ها، فرم اصلی هاشور ابرو مشخص شده و نوبت به کشیدن خطوط ظریف بین خطوط اصلی هاشور می رسد تا حالت زیباتری به خود بگیرند.

گذاشتن رنگ

پس از کشیدن خطوط ظریف بین خطوط اصلی روی ابروها، رنگ را قرار می دهیم. در این مرحله، فرم هاشور ابرو تکمیل می شود.

افزودن سایه به هاشور ابرو

اضافه کردن سایه ابرو به قسمت های انتهایی و وسط ابرو، باعث زیباتر و طبیعی تر شدن این عضو مهم خواهد شد.

 

مراحل طراحی هاشور ابرو



انواع هاشور ابرو


سه نوع هاشور ابرو وجود دارد که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد:


هاشور خطی

در این نوع هاشور، کادری به دور ابرو می کشند که فرد به راحتی قادر به تمیز کردن خط ابرو باشد. هاشورهای ایجاد شده در جهت خواب ابرو هستند.


هاشور ابرو سه بعدی

در این نوع، به منظور برجسته نشان دادن ابرو، خطای دید ایجاد می کنند. بدین صورت که هاشور به شکل حرف د روی پوست کشیده می شود.


هاشور ابرو هایلایت

در هاشور ابرو هایلایت، از دو رنگ دارک و لایت بلوند استفاده می شود. بدین ترتیب که برای شروع از رنگ دارک استفاده شده و میان آن را با لایت بلوند، سایه کاری می شود.

 

تفاوت هاشور با میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ


نخستین تفاوت میکروپیگمنتیشن با هاشور در دستگاه و اجزای آن است. دستگاهی که برای میکروپیگمنتیشن استفاده می شود، به دلیل جدا بودن قسمت ثابت با اجزای یکبار مصرف آن، انتقال ویروس از شخصی به شخص دیگر بسیار کاهش می یابد. در واقع، امنیت این دستگاه نسبت به سایرین بیشتر است. در هاشور عمق نفوذ رنگ داخل پوست بیشتر است؛ در صورتی که این عمق در میکروپیگمکنتیشن کمتر می باشد. در هاشور ابرو، خط های ایجاد شده حالت طبیعی بیشتری دارند؛ این در حالی است که در میکروپیگمنتیشن، خطوط ایجاد شده پررنگ تر و مشخص تر هستند.
در روش میکروپیگمنتیشن به دلیل آن که آسیب کمتری به بافت می رسد، اغلب بدون درد و خونریزی نیز خواهد بود. در صورتی که در هاشور، میزان خون خارج شده بسیار بیشتر بوده و التهاب نیز بالا است. مدت زمان ماندگاری هاشور بسیار بیشتر از میکروپیگمنتیشن خواهد بود.

در روش میکروبلیدینگ نیز از قلم بلید استفاده می شود که به صورت دستی و بدون موتور است. همچنین دارای سوزن های یکبار مصرف فلت یا اسلوپ بوده که فشار دست سوزن به صورت مو روی پوست حرکت داده می شود. این در حالی است که در روش میکروپیگمنتیشن از قلم دارای موتور برقی با قابلیت تنظیم دور موتور به کار گرفته می شود.
در روش میکروبلیدینگ، دوام رنگ در پوست نسبت به میکروپیگمنتیشن بسیار کمتر است. دلیل این امر نیز سطحی بودن فشار سوزن روی پوست است که رنگ در لایه اولیه پوست قرار می گیرد. هزینه هاشور در روش میکروبلیدینگ نیز کمتر از روش میکروپیگمنتیشن است.

 

تفاوت هاشور با میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ

 

چگونه می توان تاتو را پاک کرد؟

 

اگر به هر دلیلی از هاشور ابروی خود چندان راضی نبودید، بهترین روش برای پاک کردن آن، لیزر است. البته نتایج لیزر به رنگ جوهر استفاده شده در تاتوی شما بستگی دارد. اما توجه داشته باشید که جوهرهای قدیمی نسبت به جوهرهای امروزی سخت تر از بین می روند. علاوه بر این، برخی جوهرها پس از چند جلسه لیزر درمانی از بین می روند، برخی اکسید شده و به مراتب تیره تر می شوند. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، برای حذف این مواد رنگی لیزر کاربردی ندارد و بهتر است از سایر روش ها بهره مند شوید.

 

در مقاله همه چیز درباره میکروپیگمنتیشن، میکروبلیدینگ و هاشور ابرو به بررسی جدیدترین متدهای تاتو پرداختیم و آن ها را با هم مقایسه کردیم. چنانچه شما هم تجربه ای از انجام تاتو به روش های فوق داشتید، آن را با سایر کاربران نیز به اشتراک بگذارید تا بهره مند شوند.

 

جهت انجام مشاوره خدمات و آموزش از طریق شماره های زیر در ارتباط باشید👇👇

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر خانم مریم صدوق مدیریت سالن زیبایی مریم در پیروزی شرق تهران به پیج اینستاگرام مراجعه کنید

 

 

سالن زیبایی منیر هنرمند در سعادت آباد غرب تهران

 

جهت شرکت در کلاس های آموزشی یا بهره مندی از خدمات بهترین مرکز میکروپیگمنتیشن غرب تهران با مدیریت سرکار خانم سمیه عبدالهی بهترین مدرس آرایش دائم تهران می توانید با شماره تلفن زیر تماس حاصل نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

جمعه 17 آبان 1398 - 23:05:23
هزینه آموزش صفرتاصدچقدرخست
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: