دوشنبه 06 آذر 1402 - 14:40:52

آموزش میکروبلیدینگ به روش فیبروز

مراحل انجام میکروبلیدینگ

مزایا و معایب تاتو به روش میکروبلیدینگ

 

آموزش میکروبلیدینگ به روش فیبروز

 


در گذشته، تاتو به روش سنتی یکی از روش های رایج برای زیباتر نشان دادن ابروها بود. امروزه اما خطرات و مضرات روش قدیمی تاتو موجب آن شده که روش های جدیدتر و بهتری جایگزین آن شود. یکی از این روش ها، میکروبلیدینگ به روش فیبروز است که در آن به جای تزریق به لایه های عمیق پوست، در لایه های سطحی تر قرار می گیرد. علاوه بر این، شکل طبیعی تری را نیز برای ابروها به دنبال خواهد داشت. در ادامه مطلب آموزش میکروبلیدینگ به روش فیبروز با ما همراه باشید تا به بررسی همه چیز در این باره بپردازیم.


میکروبلیدینگ چیست؟


در هاشور زدن به روش میکروبلیدینگ از بلید یا تیغ برای برش پوست و انتقال رنگ به لایه های زیرین استفاده می شود. انجام این عمل به وسیله یک قلم غیر الکتریکی و به صورت دستی میسر می گردد. طی روش میکروبلیدینگ که آرایش نیمه دائمی نیز محسوب می شود از دو تکنیک هاشور کردن و شیدینگ برای جلوه بخشی هر چه طبیعی تر به ابروها به کار گرفته می شود.
عمل شیدینگ همان سایه زدن است که قابلیت پوشاندن نقاط خالی از مو و جای زخم را به خوبی دارا می باشد. به عبارتی، ترکیب هاشور و سایه با توجه به رنگ پوست، تاثیر به سزایی در زیباتر و شاداب تر نشان دادن چهره خواهد داشت.


میکروشیدینگ یا سایه ابرو چیست؟

 

همان طور که به آن اشاره کردیم، شیدینگ به معنی ایجاد سایه است. میکروشیدینگ نیز یکی از انواع روش های تاتو موقت است که در آن از تکنیک سایه زدن استفاده می شود. در واقع تکنیک میکروشیدینگ جهت حفظ حالت طبیعی ابرو، از متد سایه ابرو به کار می گیرد که به آن سایه پودری نیز گفته می شود. انجام این عمل به افرادی که دارای ابروهای کمرنگ یا تو خالی هستند، بسیار توصیه می شود. میکروشیدینگ، نوعی هاشور تلفیقی است که معمولا جهت هر چه زیباتر شدن نتیجه کار همراه با تکنیک میکروبلیدینگ به کار می رود.

 

میکروشیدینگ چیست؟

 

مراحل انجام میکروبلیدینگ به روش فیبروز


- ابتدا ابروها را با قرار دادن موها کنار هم شکل می دهیم و آن ناحیه را تمیز و برای کاشت اماده می کنیم.
- معمولا بی حسی با یک پماد موضعی حدود چهل دقیقه طول می کشد. در طول این مدت می توان رنگ ها را به مشتری نشان داد و برای داشتن بهترین سایه و ظاهری مطلوب به گفتگو نشست.
- ده دقیقه قبل از اینکه کرم کاملا اماده کار شود با استفاده از ابزارها، ابروها را اندازه گرفته و شکل صورت، قرینه بودن و ویژگی های صورت و غیره را در نظر میگیریم.
- در این هنگام سوزن زنی را شروع کرده و به ارامی رنگ ها را از طریق خط های ایجاد شده روی پوست می گذاریم. خط  کاملا سطحی است و رنگ در ان قرار می گیرد، حتی اگر کمی شخص اذیت شود، باز هم می توان از کرم بی حس کننده استفاده کرد.
- در آخر لایه نهایی از رنگ را اضافه می کنیم و به مدت پنج  دقیقه صبر می کنیم تا روی ابروها بماند و سپس آن قسمت را تمیز می کنیم.
- بعد از گذشت شش تا هفت هفته، یک جلسه را به ترمیم اختصاص می دهیم تا جاهایی که خوب رنگ نگرفته، پر شود.

 

آموزش میکروبلیدینگ به روش فیبروز


مراقبت های پیش از انجام میکروبلیدینگ به روش فیبروز


سعی کنید تا چند ساعت پیش از انجام میکروبلیدینگ از فعالیت های سنگین ورزشی خودداری کنید. همچنین، بهتر است تا 24 ساعت پیش از این نوع تاتو، از آسپیرین، ایبوپروفن، ویتامین و نیاسین مصرف نکنید. توجه داشته باشید که پوست شما در طول عادت ماهیانه حساس تر خواهد بود؛ پس بهتر است زمان دیگری را برای تاتو کردن در نظر بگیرید.
دقت داشته باشید که پوست صورت تان آفتاب سوخته نشده باشد. از سه روز پیش از انجام هاشور، اقدامی جهت برداشتن ابرو انجام ندهید. و در آخر نیز از مصرف الکل و کافئین در روز تاتو پرهیز کنید.

 

مراقبت های پس از میکروبلیدینگ به روش فیبروز


در ادامه نکاتی را ذکر خواهیم کرد که رعایت آن ها تا 10 روز پس از انجام بلیدینگ، ضروری به حساب می آید:
- به هیچ عنوان موضع مورد نظر را نخارانید یا پوست های خشک آن را جدا نکنید.
- از انجام هر گونه فعالیتی که موجب عرق ریختن می شود، خودداری کنید.
- از شنا کردن، استفاده از سونا و همچنین جکوزی اجتناب کنید.
- غذاهای تند مصرف نکنید.
- تا یک ماه از ماسک صورت، بوتاکس و کرم های شیمیایی استفاده نکنید.
- به مدت یک ماه از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید.
- روی صورت نخوابید.
- سیگار نکشید.
- صورت خود را به طور مستقیم در زیر دوش قرار ندهید و پیش از حمام روی ابروهای خود کرم محافظ قرار دهید.
- سعی کنید از وسایل نقلیه سرباز همچون قایق، دوچرخه، موتور سیکلت و ... استفاده نکنید.

 

مراقبت های پس از انجام میکروبلیدینگ


ماندگاری میکروبلیدینگ به روش فیبروز


میکروبلیدینگ بین دوازده تا هجده ماه ماندگاری دارد؛ البته این میزان ماندگاری رنگ به عواملی نظیر جنس پوست بستگی دارد. افرادی که پوست چربی دارند حدود دوازده ماه (بدون نیاز به تمدید) و افرادی که پوست معمولی دارند اثر آن تا هجده ماه نیز ماندگار است.


آیا رنگ میکروبلیدینگ قابل تغییر است؟


درطی روند درمان که معمولا هفت تا ده روز به طول می انجامد، روی زخم ها بسته شده و پوست روی آن جدا می شود. در این زمان بهتر است بدانید که ابروها تا چهل درصد تیره تر می شوند. معمولا خانم ها بعد از انجام میکروبلیدینگ، نگران این هستند که ابروهایشان خیلی تیره شده و حتی از انجام آن پشیمان می شوند. اما لطفا صبور باشید؛ بعد از گذشت هفت تا ده روز، رنگ واقعی میکروبلیدینگ به روش فیبروز را خواهید دید.


آیا میکروبلیدینگ با درد همراه است؟


بسیاری از متخصصین میکروبلیدینگ پیش از شروع کار از بی حس کننده موضعی استفاده می کنند. با استفاده از بی حس کننده دیگر تقریبا دردی را حس نخواهید کرد. برخی از افراد تصور می کنند میکروبلیدینگ حتی بدون استفاده از بی حس کننده نیز هیچ گونه دردی ندارد که تصور اشتباهی است. بنابراین اگر پیش از شروع کار از بی حس کننده موضعی استفاده کنید، درد چندانی را حس نخواهید کرد و تمام درد در مرحله بعد از، از بین رفتن بی حسی خلاصه می شود. البته این درد نیز چندان زیاد نیست و با توجه به میزان تحمل هر فرد، شدت آن متفاوت خواهد بود.


مزایا و معایب میکروبلیدینگ به روش فیبروز


همان طور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم، هاشور زدن ابرو به متد میکروبلیدینگ در عمق سطحی از پوست انجام می شود؛ بنابراین درد و خونریزی را در پی نخواهد داشت. در این روش، خطوط هاشور به صورت نامنظم و با طول نامساوی ایجاد می شوند؛ به همین دلیل ابروها از فرم طبیعی تری برخوردار هستند.
از طرفی، تاتو کردن به روش میکروبلیدینگ علاوه بر این که باعث تخریب پوست می شود، زخم های ناشی از پارگی اپیدرم را نیز به همراه دارد که گاها برای افرادی با پوست حساس، جبران ناپذیر خواهد بود. علاوه بر این، نباید از خطرات ناشی از انتقال عفونت و بیماری های واگیر دار نیز چشم پوشی کرد. البته در صورتی که از کارتریج های یکبار مصرف استفاده شود، این خطر از بین خواهد رفت.

 

مزایا و معایب میکروبلیدینگ چیست؟


موارد منع انجام میکروبلیدینگ به روش فیبروز


اگر به بیماری های پوستی دچار هستید، بهتر است دور انواع تاتوها را خط بکشید. توصیه می شود در زمان بارداری و شیردهی نیز از میکروبلیدینگ استفاده نشود. بیمارانی که از داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند، نباید از میکروبلیدینگ برای طراحی ابرو استفاده کنند. علاوه بر این موارد، بهتر است افرادی که دچار شکستگی ابرو یا آفتاب سوختگی هستند، جایگزین دیگری برای هاشور ابرو به روش میکروبلیدینگ پیدا کنند.

 

تفاوت میکروبلیدینگ با میکروپیگمنتیشن


میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ دو روش آرایش نیمه دائمی هستند که در ظاهر شباهت های بسیاری به هم دارند، در صورتی که تفاوت های جزئی نیز در آن ها مشاهده می شود. به عنوان مثال برای طراحی ابرو به متد میکروپیگمنتیشن از ابزار دیجیتالی استفاده می شود؛ این در حالی است که دستگاه مورد استفاده در روش میکروبلیدینگ، غیر الکتریکی بوده و به صورت دستی انجام می گیرد.
- در میکروبلیدینگ از تیغ نازکی برای هاشور زدن استفاده می شود؛ در حالی که برای پیاده سازی میکروپیگمنتیشن، نیاز به ایجاد صدها نقطه تا زمان شکل گیری ابرو است.
- میکروپیگمنتیشن هر دو تا پنج سال نیاز به ترمیم دارد؛ این مدت زمان در روش میکروبیلدینگ به شش ماه تا یک سال می رسد. میکروپیگمنتیشن به مراقبت های بیشتری نیاز دارد و هزینه آن از تتو به روش میکروبیلدینگ نیز بیشتر است.
- انجام تتو به روش میکروپیگمنتیشن در لایه های عمیق تری از پوست صورت می گیرد و مدت زمان بیشتری را نسبت به میکروبلیدینگ می طلبد.


هزینه میکروبلیدینگ به روش فیبروز به چه صورت است؟


هزینه میکروبلیدینگ در برخی آرایشگاه های شمال تهران هزینه ای معادل یک میلیون تومان را در بر می گیرد که این قیمت شامل مشاوره، هاشور اولیه و ترمیم ان بعد از شش تا هفت هفته است.


وسایل مورد نیاز برای انجام میکروبلیدینگ به روش فیبروز


چند نوع قلم برای انجام میکروبلیدینگ به روش فیبروز وجود دارد که در ادامه مقاله به آن ها اشاره خواهیم کرد.

سوزن سرکج

سوزن سرکج یکی از وسایل میکروبلیدینگ ابرو است که به وسیله آن خطوط باریکی روی پوست ایجاد شده و جوهر و رنگ داخل پوست می رود. گاها در این روش چند سوزن مختلف در یک جلسه میکروبلیدینگ به کار برده می شود. در این روش نباید روی پوست ضربه زد و باید موها را به صورت تارهای کاملا طبیعی روی پوست کشید. علاوه بر سوزن های سرکج، از انواع سوزن دیگر برای میکروبلیدینگ لب، خط چشم و اسکالپ سر استفاده می شود.
در میکروبلیدینگ با کشیدن تارموهای بسیار ظریف و باریک روی ابروها، حالتی زیبا و طبیعی گرفته و به صورت سه بعدی دیده می شوند. در روش سوزن سرکج می توان حالت و تقارن ابروها را به خوبی کنترل کرده و با توجه به شکل طبیعی آن ها، مدل دلخواهی به وجود آورد.
از آن جایی که میکروبلیدینگ روشی نوین و نیمه دائم است، به صورت دستی انجام شده و حالت طبیعی تری دارد. معمولا در میکروبلیدینگ از یک تیغه بسیار باریک و ظریف استفاده شده و پیگمنت ها را در داخل سطوح پوست یا اپیدرم های آن قرار می دهند. در این روش پیگمنت های رنگی در اپیدرم های نزدیک به سطح پوست قرار داشته و هیچ چیزی به لایه های خیلی زیرین پوست وارد نمی شود.

 

آشنایی با انواع قلم میکروبلیدینگ

 

قلم میکروبلیدینگ با تیغه های جانبی

تفاوت میکروبلیدینگ با دیگر روش های آرایش دائمی این است که در این روش به جای دستگاه از قلم های مخصوص استفاده شده و پیگمنت ها به صورت دستی وارد پوست می شوند. البته در میکروبلیدینگ، دستگاهی هم وجود دارد که روی دسته آن، قلم دسته میکروبلیدینگ قرار می گیرد. این قلم تیغه هایی استریلیزه ای دارد که به شکل U شکل یا انحنا دار می باشد. هنگام میکروبلیدینگ این تیغه ها به آرامی روی پوست لغزیده و تنها با کمی فشار پیگمنت ها را داخل پوست می کنند. این تیغه ها منجر به بروز برش های کوچکی روی پوست می شوند که مانند برش کاغذ بوده و به صورت یک تار مو دیده می شود.
با توجه به تکنیک مورد استفاده برای کشیدن تارموهای مصنوعی در بین ابروها، موها طبیعی تر و سه بعدی تر دیده می شوند. گفته می شود که تکنیک میکروبلیدینگ یا کشیدن ابروها با این روش اصالتا از آسیا بوده و ریشه در این قاره دارد.

قلم خارج از مرکز

قلم خارج از مرکز یکی دیگر از وسایل میکروبلیدینگ است. علت نام گذاری این قلم به دلیل شکل ظاهری آن است. زیرا تیغه این وسیله در مرکز قلم قرار ندارد. استفاده از آن برای افرادی مناسب است که ابروهای کم پشتی دارند.


در مطلب آموزش میکروبلیدینگ به روش فیبروز، به ارائه نکاتی در این باره پرداختیم تا با اطلاعات بیشتری نسبت به انجام این کار اقدام کنید. همچنین انواع ابزارهای مورد نیاز برای آموزش میکروبلیدینگ را نیز مورد بررسی قرار دادیم. چنانچه هر گونه سوالی در این باره دارید، برای ما کامنت بگذارید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

 

 

 

جهت انجام مشاوره خدمات و آموزش از طریق شماره های زیر در ارتباط باشید👇👇

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر خانم مریم صدوق مدیریت سالن زیبایی مریم در پیروزی شرق تهران به پیج اینستاگرام مراجعه کنید

 

سالن زیبایی منیر هنرمند در سعادت آباد غرب تهران

 

جهت شرکت در کلاس های آموزشی یا بهره مندی از خدمات بهترین مرکز میکروپیگمنتیشن غرب تهران با مدیریت سرکار خانم سمیه عبدالهی بهترین مدرس آرایش دائم تهران می توانید با شماره تلفن زیر تماس حاصل نمایید.

 

 

 

 

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: