سه شنبه 20 آذر 1397 - 12:04:44

انواع مدل های هاشور ابرو

 

 

با مدل های هاشور ابرو بیشتر آشنا شوید

تفاوت هاشور ابرو با سایه ابرو

 

 

 

بین تکنیک‌های تاتو، هاشور ابرو از طرفداران بیشتری برخوردار است؛ زیرا در این تکنیک شکل هر تار مو ترسیم می‌شود و با ایجاد خطای دید، قسمت‌های خالی ابروی فرد، پرتر به نظر می‌رسد. در حالیکه در روش‌های تاتو پوینتی یا نقطه‌ای با پر کردن پوست زیر ابرو از طریق نقطه‌های کوچک ابرو  پرتر دیده می‌شد. این مقاله مخصوص پیگمنترهای عزیز نوشته شده تا به بهترین شکل، کار هاشور ابرو را برای مشتریان عزیز انجام دهند. ما در مقاله پیشین با عنوان هاشور ابرو بهتر است یا تاتو به روش قدیمی؟ درباره هاشور ابرو به روش قدیم و جدید با شما سخن گفتیم. امروز قرار است درباره انواع مدل‌های هاشور ابرو با شما صحبت کنیم. با رژلب همراه باشید.

 

 

 

مدل های هاشور ابرو

 

 

 

 انواع موهای ابرو در طراحی تکنیک هاشور

چنانچه ابرو را زیر یک لوپ یا ذره بین قرار دهید، مشاهده می نمایید که ابروها از یک نوع مو تشکیل نشده‌اند. ابرو دارای یک سری موهایی است که از کادر پایین آن شروع شده و به کادر بالای ابرو نیز می‌رسد که درکل فرم کلی ابرو را مشخص می‌نماید؛ در لابه لای ابرو نیز موهایی مشاهده می‌شود که در وسط کادر ابرو رویش نموده اند و در نهایت یک سری موهای کرک مانند نیز در بالا و پایین ابرو قابل مشاهده است که باعث پهن و نازک شدن ابرو می‌گردد.

 

انواع مو در یک ابروی طبیعی شامل:

 موی اولیه :

موی اولیه که به عنوان موهای دوران جنینی شناخته می شود، رشد قدی و ضخامتی دارد که نشان دهنده کادر و فرم ابرو می‌باشد. رویش از کادر پایین ابرو بوده و به سمت کادر بالای ابرو رویش می‌نماید.


 موی ثانویه:

بین دو موی اولیه و در وسط کادر ابرو رویش نموده و نقش پرکنندگی ابرو را دارد. موی ثانویه از وسط به سمت کادر بالای ابرو رویش می‌نماید. از نظر طولی از موی اولیه نیز کوتاه‌تر می‌باشد.

 کرک‌ها یا موهای ریز نازک:

کرک ها در قسمت بالا و پایین ابرو رویش نموده و نقش پهن و نازک نشان دادن ابرو را دارند. از نظر رویشی بین موهای اولیه بوده و از نظر طولی از موهای ثانویه کوتاه تر می باشد. 

 ابروی کم پشت: پر کردن توسط موهای ثانویه

 ابروی نازک و کم پشت: تقویت موی ثانویه و کرک های ظریف

 ابروی بدون موی طبیعی: اجرای موهای اولیه و ثانویه و کرک

 ابروی نازک شده: تقویت موهای کرک مانند نازک و کوتاه

 رویش این موها براساس خواب موهای اطرافشان می‌باشد. چنانچه یک مشتری از کم پشتی موهای ابرویش ناراضی است، تنها چاره انجام تکنیک هاشور موی ثانویه است. امّا اگر فردی خواهان پهن شدن ابروهایش است، فقط تکنیک کرک زنی باید انجام دهید.

  توجه داشته باشید، مشتری که به شما مراجعه کرده، کدام یک از موارد بالا را در ابروهایش ندارد که ایجاد ناهماهنگی در ابرو نموده است تا تنها آن مورد را اصلاح کنید.

 به هیچ عنوان در طراحی هاشور ابرو نباید از خطوط گوره خری! استفاده کنید. روش صحیح اجرا کردن تکنیک هاشور ابرو مستلزم طی کردن آموزش های تخصصی می باشد.

 

 

عکس هاشور ابرو

 

 

 

 انواع تاج ابرو در هاشور

 

تاج ابرو در هاشور به دو شکل است:


 تاج ایستاده: زاویه خطوط ترسیمی 90 درجه

 تاج خمیده: زاویه خطوط ترسیمی 45 درجه

 

در اجرای تاج ابروها باید به صورت و حالت چشمان مشتری بسیار دقت شود. به بعضی از صورت ها تاج‌های قائم یا ایستاده‌ی کادردار می‌آید؛ برعکس در بعضی افراد، چنانچه تاج ایستاده طراحی شود، حالت اخمو و گرفته‌ای برای شخص پدید می‌آورد. در نتیجه برای این افراد باید از تاج خمیده استفاده گردد.

نکته : همیشه پس از طراحی 4 الی 5 موی اولیه، فرم تاج ابرو مشخص می شود.

 

 پنج نکته مهم و فراموش نشدنی در اجرای تکنیک هاشور ابرو

 ابرو گویاترین قسمت صورت است، پس ابتدا با مشاوره و اجرای یک طرح مناسب، رضایت مشتری را جلب نمایید.

 در اجرای خطوط هاشور ابرو، حتماً در صورت داشتن موی طبیعی در ابروها به خواب مو توجه نمایید.

 سوزن یک سر، بهترین انتخاب برای اجرای هاشور ابرو می باشد با این سوزن، خطوط ظریف و طبیعی به نظر می‌رسد.

 رنگ انتخابی هاشور ابرو باید غلیظ یا کمی تیره‌ باشد.

 با اجرای سه حالت مو یک تصویر گول زننده در فرد با تکنیک هاشور ابرو ایجاد نمائید.

 

 مدل های هاشور ابرو

 هاشور برای ابروهای معمولی و کم پشت

این روش برای اشخاصی استفاده می شود که ابروهایی کم پشت و باریک دارند. برای هاشور ابروی این افراد، فرم طبیعی ابروهای آن‌ها در حین حفظ شدن کادر، باید فرم گرفته و پرپشت تر به نظر آید.
اگر به ابروهای این افراد دقت کنید، خواهید دید که از آرگ ابرو به بعد یا از همان شکستگی هشت ابرو به بعد خواب موها به سمت پایین رویش نموده است، پس در اجرای تکنیک هاشور ابرو نیز این قاعده باید اجرا گردد.
ابتدا تمام موهای اولیه را به سمت بالا تا آرگ ابرو زده و از آن به بعد موها به سمت پایین بکشید. پس از 3 الی 4 بار رنگ دهی موی ثانویه و موی کرک کار کنید تا فرم ابرو مشخص گردد. در انتها با تکنیک‌های قرینه‌گیری عیوب را برطرف نمائید.


 تکنیک هاشور برای پلک های افتاده

در روش هاشور برای پلک افتاده، برعکس ابروهای ساده یا تکنیک اول، کلیه موهای اولیه تا انتها یا نوک ابرو رو به بالا زده می‌شود تا هم پلک‌ها افتاده نشان داده نشود و هم افرادی که می‌خواهند، فاصله پلک و ابرو را زیاد کنند با اجرای این تکنیک به نتیجه مطلوب دست یابند. بعد از 3 الی 4 بار رنگ دهی موی اولیه، موهای ثانویه و کرک رسم می‌گردد.


 تکنیک هاشور تیغ ماهی

 

1-تیغ ماهی دم ابرو

روش تیغ ماهی دم ابرو مناسب افرادی می‌باشد که قصد دارند، دم ابروهای آن‌ها شلوغ باشد و کادرهای بهم ریخته داشته باشند. از تاج تا آرگ یا هشتی ابرو به روش‌های 1 یا 2 اجرا می‌گردد؛ ولی از ارگ ابرو به بعد تکنیک تیغ ماهی را می‌توانید، اجرا کنید.


2- تکنیک هاشور تیغ ماهی در کل ابرو

از تاج ابرو خطوطی با بازوهای کوتاه و بلند کار شده تا هشت ابرو و از آرگ ابرو به بعد همان تکنیک 1 تیغ ماهی اجرا می شود.


3- تکنیک هاشور سه بعدی تک رنگ

 تکنیک هاشور سه بعدی تک رنگ برای افرادی مناسب می باشد که موهای طبیعی ابروها ریخته و آنها خواهان ابروهای هاشور زده با پهنای بسیار هستند؛ چنانچه برای افراد از تکنیک‌های قبلی استفاده کنید، ابروهایی زشت با صورتی خشمگین برایشان ایجاد کرده اید.


نکته: سه بعدی به دو روش اجرا می شود، سه بعدی با خطوط تک رنگ و سه بعدی با سایه پردازی و پرسپکتیو؛ در اجرای این روش، ابتدا تمام موهای اولیه رو به بالا زده شده و سپس یک سانتی متر از تاج ابرو را به سمت دم ابرو جدا نمایید. دوباره همان خطوط اولیه را این دفعه از دم ابرو تاج زده تا جایی که آن یک سانتی متر را جدا نموده‌اید و هرچه به خط فرضی نزدیک می‌شوید، خواب موهای ترسیمی را بیشتر نمایید. اصولاً حجم مو در سینه ابرو بیشتر دیده می شود؛ پس با اجرای هاشور سه بعدی تک رنگ، این قسمت از ابرو را پهن تر از قسمت های دیگر نشان دهید.

 

4- تکنیک هاشور سه بعدی هایلایت

برای اجرای هاشور سه بعدی هایلایت به سه سوزن جداگانه و سه تشتک رنگ، جهت ایجاد طیف رنگ‌های تیره و روشن نیاز داریم. در این روش با قرار دادن رنگ‌های روشن در کنار رنگ های تیره، ایجاد بعد کرده و یک تار مو را برجسته نشان می‌دهیم. در این روش، موهای اولیه به رنگ قهوه‎ای تیره طراحی می‎شود. موهای ثانویه ترکیبی از رنگ قهوه‌ای تیره و رنگ کاراملی می‌باشد، نسبت ترکیب 3 به یک است.


 قهوه‌ای تیره 1/3 کارامل

موی ثانوی ترکیب کارامل با قهوه‌ای تیره ترکیب اول

کرک‌ها ترکیبی از رنگ کارامل و بژ می‌باشد.

 بژ 1/3 کارامل

چنانچه برای جلوه دادن بیشتر به رنگ تیره، رنگ روشن ابرو را با بژ روشن‌تر نمایید، یک روش نادرست را اجرا کرده‌اید؛ زیرا تمام رنگ‌ها 30% ریزش رنگ دانه ای دارند، ولی رنگ بژ به علت داشتن سرب ماندگاری طولانی‌تری داشته در نتیجه بعد از ریزش رنگ، خطوط سفید رنگی، مانند موی سفید خواهید داشت.

 

 تکنیک سایه ابرو

تفاوت هاشور ابرو با سایه ابرو

در روش سایه ابرو، باید طوری رنگ دانه را به پوست تزریق کنید که شدت رنگدانه‌ها مثل تاتوهای قدیمی واضح نباشد؛ زیرا کسانی که خواهان سایه ابرو هستند، همیشه به دنبال یک آرایش لایت و کم رنگ می‌باشند. چنانچه شدت رنگ در ابروهای این افراد زیاد شود، ابراز نارضایتی خواهند کرد، نوع سوزنی که برای این تکنیک استفاده می‌کنید، نیز حائز اهمیت می‌باشد. اصولاً سوزن های فلت بهترین گزینه برای این روش می باشد.

 

مراحل اجرای تکنیک سایه ابرو

 پاکسازی صورت
 طراحی قاب ابرو بصورت توخالی
 بی حسی
 انتخاب سوزن مناسب
 اجرای تکنیک
 قرینه گیری ابرو
 مراقبت بعد از پیگمنتیشن

حرکت سوزن فلت در این تکنیک به صورت پرتابی از کادر پایین به سمت کادر بالا می‌باشد به صورتی که سایه‌های کم رنگ تیره به روشن زده شود.
نکته: سوزن های فلت اگر به صورت خطی عمودی یا افقی در امتداد هم حرکت کنند ایجاد خط می‌نمایند. پس برای اجرای تکنیک هاشور مناسب می‌باشند. چنانچه این سوزن‌ها در امتداد هم به سمت بالا یا به سمت کنارها پرتاب شوند، ایجاد سایه کرده و از شدت رنگ کم می‌شود.

 

 

میکروپیگمنتیشن

 

 

  موارد منع مصرف هاشور ابرو

انجام یک مشاوره دقیق و مطمئن قبل از شروع به کار بسیار ضرورت دارد. این مشاوره از این جهت اهمیت دارد که اطمینان کامل از بابت مشتری حاصل شود که هیچ یک از شرایط منع مصرف را ندارد. موارد منع مصرف به دو دسته تقسیم می‌شود:

 

 موارد منع مصرف موقت

در این موارد پیگمنتر، باید هیچ کاری تا تمام دوره درمان فرد، انجام ندهد یا اگر کاری انجام می‌پذیرد، باید به مشتری یادآوری شود که احتمال پریدگی رنگ زیاد است.

 تب خال حاد: در این افراد به خاطر وجود زخم و پراکندگی ویروس تب خال به هیچ عنوان نباید کار انجام شود. هنگامی که کاملاً زخم ها خوب شد و هیچ اثری از آن نباشد، آنوقت پیگمنتر می‌تواند، کار هاشور ابرو را انجام دهد. جهت جلوگیری از انتشار دوباره تب خال در این افراد 3 روز قبل از تاتو و 3 روز بعد از تاتو استفاده از قرص تب خال توصیه می‌شود. در صورت نداشتن سابقه قبلی تبخال بهتر است، این دسته از افراد هم از قانون مصرف تبخال پیروی کنند. همچنین استفاده از پماد تبخال بعد از تاتو 3 روز ، روزی 1 بار نباید فراموش شود. 


 ورم ملتحمه

 ضعف سیستم ایمنی بدن


 قاعدگی: هاشور ابرو در دوران قاعدگی به خاطر تغییرات هورمونی بدن و بالا بودن حرارت بدن رنگ پذیری در این افراد پایین می‌آید و صد در صد به تناژ رنگ قرمز در این افراد زیاد خواهد بود. دوره سیکل ماهانه در افراد متفاوت می باشد، بعضی از خانم‌ها، دارای دوران سیکل قاعدگی 3 روزه و برخی 5 روزه و برخی 7 و برخی 10 روزه می‌باشند. باید توجه شود که در تمامی این سیکل‌ها 3 روز قبل از شروع قاعدگی و 3 روز بعد از دوره قاعدگی انجام میکروپیگمنتیشن یا هاشور ابرو مناسب نمی‌باشد.


 دوران بارداری: هاشور ابرو در دوران بارداری تنها در هفته آخر بارداری یا بعد از زایمان صورت می‌پذیرد. در این عمل فقط از مواد رنگی معدنی استفاده می‌گردد. در غیر اینصورت ممکن است، عوارض جبران ناپذیری برای جنین به همراه داشته باشد، از جمله: آلرژی شدید تنفسی و حساسیت‌های پوستی.


 شیردهی: خانم‌های شیرده به خاطر تغییرات هورمونی رنگ پذیری بسیار کمی دارند و حتی به علت تغذیه نوزاد از شیر مادر در صورت استفاده ممکن است، مسمومیت‌هایی برایشان ایجاد شود، در این شرایط بهتر است، حتی الامکان هاشور ابرو انجام نشود و در صورت ضرورت از رنگ‌های معدنی استفاده شود.


 درمان چین و چروک پوست: داروهایی که برای این افراد استفاده می‌شود، ممکن است باعث التهاب پوستی شوند. موادی مانند، بوتاکس که 1 ماه تا 1 ماه و نیم طول می‌کشد تا جذب شود در صورت تداخل و برخورد سوزن با پوست، حساسیت و واکنش منفی نشان می دهد. پس تا پایان دوره درمان برای این افراد، نباید هاشور ابرو انجام داد.

زمان مناسب: دو ماه بعد از تزریق


 لیفتینگ پوست

 شیمی درمانی یا رادیوتراپی

 عفونت باکتریایی

 آفتاب سوختگی: توسط اشعه آفتاب یا دستگاه سولاریوم

 مبتلا بودن شخص به یک بیماری ویروسی و داشتن تب بالا

 داشتن زخم و التهابات پوستی


   موارد منع مصرف دائم:


 ایدز یا +HIV

 هپاتیت

هموفیلی حاد یا کم خونی پیشرفته

بیماری‌های مزمن (مانند بیماری‌های روحی و روانی)

 ناراحتی قلبی، فشار خون شدید: این افراد به دلیل مصرف داروهای خاص خود، دارای خون رقیق بوده و بافت‌های آن‌ها نسبت به افراد سالم، دیرتر درمان می‌شود. استفاده از بی حسی و لیدوکائین برای این افراد، می‌تواند خطرناک باشد.

 داشتن بیماری‌های پوستی در ناحیه مورد درمان مانند: ملانوم، زگیل، خال‌های گوشتی

 پسوریازیس: که یک بیماری شایع پوستی همراه با خارش و پلاک‌های قرمز است.

 ویتیلیگو یا برص، لک و پیس: قسمتی از رنگ دانه‌های پوست بدن از بین رفته و لکه‌های سفید ایجاد می‌شود. این مورد در افراد با پوست تیره بیشتر دیده می‌شود. نواحی که بیشتر می‌توان این لک و پیس را دید، عبارتند از: آرنج، دست، پا و آلت تناسلی

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: