چهارشنبه 08 اسفند 1397 - 15:31:10

مزایا و معایب هاشور ابرو

هاشور ابرو برای چه افرادی مضر است؟

مراقبت های قبل و بعد از هاشور ابرو

 

مزایا و معایب هاشور ابرو


هاشور ابرو یکی از متدهای تاتو می باشد که امروزه بسیار مورد استقبال افراد قرار گرفته است. شاید شما هم تمایل داشته باشید بدانید که دلیل این همه محبوبیت هاشور ابرو چیست؟ آیا هاشور ابرو برای پوست ما ضرر هم دارد؟ در این مطلب از وب سایت رژلب قصد داریم به بررسی مزایا و معایب هاشور ابرو بپردازیم. با ما همراه باشید.


هاشور ابرو​ چیست؟


به تکنیکی که از شبیه سازی مو برای رفع کم پشتی ابرو استفاده شود، هاشور ابرو می گوییم. انجام این عمل به وسیله دستگاه میکروپیگمنتیشن که در انتهای آن سوزن نازکی وجود دارد، امکان پذیر است. در ابتدا، پیگمنت کار جهت کاهش درد، کرم بی حس کننده روی ابروها می مالد. پس از گذشت 15 دقیقه، با به کارگیری ابزاری قلمی شکل که دارای 15 سوزن ریز در انتهای خود است، عمل هاشور زنی شروع می شود. در پایان کار نیز جهت رفع التهاب به وجود آمده، از پماد ویتامین آ استفاده می شود. معمولا پس از گذشت سه ماه، می بایست نسبت به ترمیم مجدد تاتو اقدام کنیم. بهتر است در این مدت زمان از حمام آفتاب، سونا و بخار اجتناب گردد.


انواع هاشور ابرو


سه نوع هاشور ابرو وجود دارد که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد:


هاشور خطی

در این نوع هاشور، کادری به دور ابرو می کشند که فرد به راحتی قادر به تمیز کردن خط ابرو باشد. هاشورهای ایجاد شده در جهت خواب ابرو هستند.


هاشور ابرو سه بعدی

در این نوع، به منظور برجسته نشان دادن ابرو، خطای دید ایجاد می کنند. بدین صورت که هاشور به شکل حرف د روی پوست کشیده می شود.

 

انواع روش های هاشور ابرو

 

هاشور ابرو هایلایت

در هاشور ابرو هایلایت، از دو رنگ دارک و لایت بلوند استفاده می شود. بدین ترتیب که برای شروع از رنگ دارک استفاده شده و میان آن را با لایت بلوند، سایه کاری می شود.

 

مزایای هاشور ابرو


هاشور ابرو دارای مزایای متعدد و مفیدی است که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت:

اصلاح عیوب ابرو

برخی افراد دارای ابروهای خوش فرم و زیبایی هستند؛ ولی در بعضی قسمت ها مانند تاج یا آرک، با کم پشتی یا ریزش مو مواجه می باشند. این عوامل موجب کاهش زیبایی ابرو شده و اصلاح ابروها به وسیله هاشور ابرو می تواند کمک زیادی به زیباتر نشان دادن آن ها کند.

قرینه سازی ابروها

یکی از مهم ترین دلایلی که افراد نسبت به هاشور ابرو اقدام می کنند، قرینه سازی آن هاست. ابروهای بسیاری از افراد با هم تفاوت دارند. به عنوان مثال یکی از ابروها از دیگری بالاتر است یا فرم آن ها با هم فرق می کند. هاشور ابرو می تواند به شما کمک کند که ابروهایی کاملا قرینه و مطابق با فرم صورت خود داشته باشید.

صرف جویی در زمان آرایش

یکی دیگر از عوامل مهمی که در هاشور ابرو تاثیر به سزایی دارد، صرفه جویی در زمان آرایش است. با انجام هاشور ابرو می تواند همیشه و همه جا ابروهایی زیبا و بی عیب داشته باشید و نگرانی از بابت پاک شدن مواد آرایشی نخواهید داشت. معمولا خانم های شاغل یا ورزشکاران تمایل زیادی به انجام هاشور ابرو دارند. شاغلین معمولا زمان چندانی برای انجام آرایش ندارند و ورزشکاران به دلیل تعریق زیاد، مواد آرایشی به کار رفته در آن ها از بین می رود. بنابراین تاتو به روش هاشور ابرو گزینه بسیار خوبی برای این افراد محسوب می شود.

سهولت در اصلاح ابروها

معمولا نگهداری و اصلاح ابروهایی که هاشور زده شده اند، بسیار آسان تر از ابروهای طبیعی است. دلیل آن هم مشخص بودن خطوط هاشور ابرو است که به شما راهنما می دهد کدام موها اضافه هستند و باید آن ها را بردارید.

 

مزایای هاشور ابرو

 

پر پشت نشان دادن ابروها

در برخی مواقع نیز پیش می آید که مراجعه کننده دارای ابروهای خوش فرم و قرینه است اما از حجم کافی برخوردار نمی باشد. در این صورت نیز می توان از هاشور ابرو برای پر تر نشان دادن آن ها استفاده کرد.
مفید برای افرادی که ابروهای خود را در حادثه از دست داده اند
متاسفانه برخی افراد بنا به دلایلی همچون شیمی درمانی، سوختگی، تصادف، شکستگی و ... تمام یا بخشی از ابروهای خود را از دست می دهند. یکی از بهترین روش ها برای بهبود ظاهر ابروهای این افراد، هاشور ابرو است که می تواند حالت طبیعی آن ها را بازگرداند.


معایب هاشور ابرو


اغلب خانم ها توقع دارند بعد از انجام هاشور ابرو زیباتر به نظر برسند؛ اما از آن جایی که وضعیت عمومی و چرخه زیستی هر شخص با شخص دیگر متفاوت است، این احتمال وجود دارد که واکنش های متفاوتی در بدن صورت گیرد.

بروز درد و تورم

هاشور ابرو با درد بسیاری همراه است؛ البته جای نگرانی نیست چون معمولا پیگمنت آرتیست ها ابتدا از مواد بی حسی برای برطرف کردن این درد استفاده می کنند. اما احتمال بروز تورم و قرمزی روی پوست را نمی توان انکار کرد. اگر دارای پوست حساسی هستید، باید منتظر التهاب و قرمزی پوست خود بعد از انجام هاشور ابرو باشید.

بروز عفونت و حساسیت

بروز عفونت و حساسیت نیز یکی دیگر از عوارض هاشور ابرو می باشد. برخی زنان پس از انجام هاشور ابرو دچار مشکل کلوئید یا زخم های پف کرده می شوند. پیشنهاد ما به شما این است که اگر دارای پوست حساسی هستید یا سابقه عفونت های پوستی دارید، از انجام هاشور ابرو خودداری کنید.

خارش، سوزش و تورم

تورم، خارش، سوزش و درد از مهم ترین عوارض هاشور ابرو به شمار می رود. یک متخصص پوست با بیان این که تورم، خارش، سوزش، درد و ایجاد حساسیت به مواد رنگی از عوارض هاشور ابرو است، گفت: انجام هاشور ابرو بدون رعایت اصول بهداشتی می تواند خطر ابتلا به ایدز، هپاتیت و بیماری‌ های عفونی را نیز در پی داشته باشد. به علاوه تورم، ایجاد ضایعات برجسته ریز و درشت، خارش، سوزش و بروز درد در محلی که رنگ هاشورابرو در آن تزریق شده است از عمده پیامدهای هاشور ابرو و علت مراجعات بعدی افراد به پزشک است.

احتمال ایجاد راکسیوم

در برخی از موارد ممکن است بعد از گذشت چند ماه یا حتی چند سال از تزریق رنگ هاشورابرو، بدن شروع به واکنش به رنگ دانه وارد شده کند که اصطلاحاٌ به آن راکسیوم گفته می‌شود.

احتمال ابتلا به سرطان

این روزها تقاضا برای انجام هاشور ابرو به نحوی افزایش یافته است که روز به روز به تعداد پیگمنت آرتیست ها نیز افزوده می شود. از آن جایی که احتمال استفاده از رنگ های غیر مجاز در برخی کیلینیک ها و سالن های زیبایی نامعتبر بسیار است، احتمال ابتلا به سرطان با مصرف این رنگ های غیر استاندارد نیز افزایش می یابد. از آن جایی که به دلیل ازدیاد تعداد سالن ها و مراکز زیبایی، احتمال نظارت مداوم بسیار کاهش یافته است، توصیه می شود حتما با مراکز و کلینیک های معتبر مراجعه کنید.

 

معایب هاشور ابرو

 

احتمال ابتلا به ایدز و هپاتیت

در هاشور ابرو به روش میکروپیگمنتیشن از سوزن و کارتریج های یکبار مصرف استفاده می شود. اما اگر سالن آرایشی یا مرکز زیبایی معتبری را برای انجام این کار انتخاب نکنید، احتمال تعویض این وسایل یکبار مصرف بسیار کاهش یافته و در مقابل احتمال ابتلا به بیماری عفونی جبران ناپذیری از جمله ایدز و هپاتیت افزایش می یابد.

احتمال بروز حساسیت

برخی افراد بلافاصله پس از انجام میکروپیگمنتیشن دچار عفونت در زخم می شوند. حتی برخی دیگر نیز در دراز مدت به حساسیت دچار می شوند که درمان آن بسیار دشوارتر خواهد بود. به عبارت دیگر، ممکن است پس از گذشت چند سال، قسمتی از بدن به حساسیت دچار شود که خارش و تورم نیز از عوارض بعدی آن هستند.

آسیب به فولیکول مو

به دلیل آن که سوزن در سطح عمیقی از پوست قرار می گیرد، احتمال ایجاد خونریزی وجود دارد که این مسئله پس از گذشت مدت زمانی موجب گسترش رنگدانه ها و جوهر در پوست می شود. این موضوع باعث بد نشان دادن ظاهر ابرو شده و آسیب جدی به فولیکول های مو وارد خواهد کرد.

احتمال از دست دادن ناحیه ای از پوست

همان طور که می دانید، آرایش دائمی پس از گذشت مدت زمانی محو یا کمرنگ می شود؛ به همین دلیل ملزم به ترمیم های مداوم خواهیم بود. تزریق های مکرر و خراش هایی که به واسطه میکروپیگمنتیشن ایجاد می شوند، اغلب باعث به وجود آمدت گوشت اضافه می شوند. علاوه بر این، افرادی که بدن آن ها کلوئید ساز است، احتمال دارد انجام هاشور ابرو موجب بروز این عارضه شود. در این صورت از بین بردن گوشت اضافه بسیار دشوار خواهد بود.

 

انجام هاشور ابرو به چه افرادی توصیه نمی شود؟


موارد منع استفاده از هاشور ابرو به صورت موقت و دائم وجود دارد که در ادامه به بیان آن ها خواهیم پرداخت.

موارد منع هاشور کردن ابرو به صورت موقت

در دوران شیردهی و پریودی به دلیل تغییرات هورمونی که به وجود می آید، رنگ پذیری پوست به خوبی صورت نمی گیرد و بهتر است در این دوران از انجام هاشور خودداری کنید. مشکلات پوستی و تبخال نیز از موارد موقتی دیگری هستند که در صورت بروز آن ها باید تا زمان بهبود کامل صبر کرد و سپس نسبت به انجام تاتو ابرو اقدام کرد.

موارد منع هاشور زدن ابرو  به صورت دائم

استفاده از مواد بی حسی و لیدوکایین برای افراد مبتلا به مشکلات قلبی و فشار خون بالا بسیار خطرناک است و به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود. همچنین، این افراد از داروهای خاصی استفاده می کنند که خونشان رقیق شده و زخم ناشی از تاتو به زودی بهبود نمی یابد. بیماران مبتلا به بیماری خود ایمنی نیز دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند که انجام هاشور به این دسته از افراد نیز توصیه نمی شود. در آخر، افراد دارای بیماری های خاص نظیر هپاتیت، ایدز، بیماری های جنسی و هموفیلی نیز به هیچ عنوان نباید از تاتو ابرو استفاده کنند.

 

مراقبت های قبل از هاشور ابرو

 

مراقبت های قبل از انجام هاشور ابرو


- سعی کنید تا دو روز قبل از انجام هاشور ابرو از مصرف مواد حاوی کافئین نظیر چای و قهوه خودداری کنید.
- قبل از انجام هاشور ابرو در معرض نور خورشید و اشعه UV قرار نگیرید.
- تا سه روز قبل از انجام تاتو ابرو، از انجام لایه برداری پوست و میکرودرم اجتناب نمایید.
- از مصرف داروهای تحریکی پوست خودداری کنید.
- از انجام سولاریوم خودداری نمایید.
- در صورتی که سابقه حساسیت دارید، می توانید از قرص های ضد حساسیت استفاده کنید.

 

مراقبت های بعد از انجام هاشور ابرو


بعد از انجام هاشور ابرو، احتمال ایجاد زخم هایی وجود دارد که جهت سرعت بخشی به روند بهبود آن بهتر است مراقبت های خاصی انجام شوند تا جای زخم عفونی نشود. توجه به نکات زیر می تواند نتیجه بهتری از تاتو به روش هاشور را به دنبال داشته باشد.
- سعی کنید از زمان هاشور ابرو به مدت سه روز از شستن ابروها خودداری شود.
- به مدت یک هفته از پماد ویتامین آ روی ابروهای خود بمالید. روش مصرف به این گونه است که روزی یکبار مقدار اندکی از پماد را روی گوش پاک کن ریخته و روی ابروها بمالید.
- از پماد هیدروکورتیزون چشمی نیز می توانید استفاده کنید.
- تا یک هفته از رفتن به سونا و استخر اجتناب کنید.
- تا زمانی که به طور کامل به بهبودی نرسیده اید، از قرار گرفتن در معرض اشعه مضر خورشید بپرهیزید.
- تا سه روز پس از انجام هاشور ابرو، به هیچ عنوان دستان خود را روی محل هاشور نکشید.
- صورت خود را به طور مستقیم زیر دوش آب قرار ندهید و سعی کنید آب به طور غیر مستقیم به صورت شما برسد.
- می توانید از انواع مواد غذایی حاوی ویتامین استفاده کنید.
- بلافاصله پس از انجام هاشور ابرو، ابروها را رنگ نکنید.

 

مراقبت بعد از هاشور ابرو

 

در مقاله مزایا و معایب هاشور ابرو، با این روش از تاتو و فواید و مضرات آن آشنا شدید که امیدواریم مورد پسندتان واقع شوند. همچنین آموختیم که رعایت نکات بهداشتی جهت جلوگیری از بیماری هایی همچون ایدز و هپاتیت بسیار حائز اهمیت است. افرادی که به بیماری های قلبی، هموفیلی و دیابت دچار هستند نیز نباید تاتو ابرو چه به روش هاشور، میکروپیگمنتیشن و یا میکروبلیدینگ انجام دهند. چنانچه هر گونه سوال یا نظری در این مورد داشتید، می توانید از طریق قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

شنبه 11 اسفند 1397 - 22:12:48
سلام . من روی تاتویی که قرمز شده بود هاشور زدم اما هاشورم خراب شده و کاملا نا متقارن و تابلوئه . با سوزن خالی زدن دستگاه امکان خارج شدن جوهر و پاک شدنش هست ؟
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: