پنجشنبه 28 مهر 1401 - 11:40:35

هر آنچه که باید در مورد اصلاح ابرو بدانیم!

 

 خانم لیلا نعمتی متخصص قرینه سازی و اصلاح ابرو در شمال تهران زعفرانیه

 

اصلاح ابرو

اصلاح ابرو کاری است که نیاز به تمرین، دقت و حوصله زیادی دارد، چرا که ابروها تاثیر زیادی در زیبایی چهره به خصوص چشم های شما دارند. و در صورت بروز یک اشتباه در برداشتن ابرو یا انتخاب یک مدل اشتباه ممکن است از زیبایی چهره شما کاسته شود. در این مقاله ما قصد داریم به شما نکات مهم و آموزش های لازم در مورد برداشتن ابرو را بدهیم.

 

فهرست مطالب:

اصلاح ابرو چیست؟
انواع روش اصلاح ابرو
آموزش اصلاح ابرو
اشتباهاتی که هنگام اصلاح ابرو انجام می دهیم.
نکات مهمی که باید در مورد اصلاح ابرو بدانیم!
سوالات متداول

 

 

اصلاح ابرو

 

اصلاح ابرو چیست؟

یکی از اجزای صورت ابرو می باشد و از این رو زیبا نگه داشتن و زیباتر کردن ابرو ها در آرایش یکی از نکات مهم است. به همین خاطر اصلاح ابرو دارای اهمیت فراوانی می باشد. شاید بتوان برداشتن ابرو را شامل کلیه تکنیک های زیباسازی ابرو همچون هاشور ابرو و… نیز دانست. اما منظور اصلی ما از اصلاح ابرو همان برداشتن ابرو می باشد؛ که در ادامه توضیحاتی را خدمتتان ارائه خواهیم داد.

اصلاح ابرو قواعد خاص خود را داراست و به همین خاطر یک آرایشگر ماهر و حرفه ای در این زمینه به تمامی جوانب توجه خواهد کرد. به عنوان مثال در برداشتن ابروها زمانی که چشم های گرد داشته باشید می بایست کمان های ابرو را کنترل کرد. و تناسب خاصی بین آنها برقرار ساخت چرا که به دلیل گرد بودن چشم ها، ابرو ها نباید حالت گرد داشته باشند. در رابطه با چشم های کشیده، درشت و ریز نیز قواعد به خصوصی در این زمینه رعایت می شود تا اصلاح ابرو به بهترین شکل انجام شود. در ادامه به شما انواع روش های برداشتن ابرو را توضیح داده ایم.

 

 

انواع روش اصلاح ابرو

زیبا ساختن ابرو ها میتواند تغییر شگفت انگیزی در ظاهر شما ایجاد کند. منظور فقط تغییر سبک ظاهر نیست، بلکه حالت چهره شماست. ابروهایی که شکل زیبایی دارند مانند قابی برای چشمان شما هستند، درست مانند موهای آرایش کرده  که قاب چهره است. و قاب عکس که زیباساز یک نقاشی زیبا میتواند باشد. شکل ابرو میتواند به ظاهر شما جلوه دهد و یا جلوه آن را از بین ببرد. در ادامه به انواع روش های اصلاح ابرو اشاره کرده ایم:

 

 نحوه اصلاح ابرو برای صورت کشیده
اگر طول صورت شما تقریباً دو برابر عرض آن است، توصیه می‌شود به دنبال قوس کم، ابروهای صاف و کشیده بروید تا فرم صورت لاغر خود را از بین برده و به پهنای آن بیفزایید.

 

 نحوه اصلاح ابرو برای صورت گرد
اگر صورتی گرد با طول و عرض یکسان دارید، باید از یک مدل ابرو با قوس بلند استفاده کنید تا به باز شدن صورت شما کمک کند. طبق نظریه متخصصان آرایشی، قوس بلند ابرو قطعا می‌تواند به ساختار و طول صورت گرد کمک کند تا در نهایت صورتی کمی کشیده‌تر و لاغر‌تر داشته باشید.

 

 نحوه اصلاح ابرو برای صورت مربعی
افرادی که صورت مربعی دارند، خط فک زاویه‌دار تری با ارتفاع و عرض صورت یکسان خواهند داشت. برای نرم کردن خط فک روی صورت مربعی، ابروها را با قوس‌های نرم بالا بیاورید و به آنها ظاهری نامشخص بدهید. همچنین برای صورت مربعی شکل از ابروهای تیز و زاویه دار اجتناب کنید.

 

 نحوه اصلاح ابرو برای صورت مستطیل
از آنجایی که صورت مستطیلی می‌تواند بلند باشد اما خط فک قوی دارد، برای کمک به کاهش اندازه پیشانی، ابروهای پرتر و بدون ساختار را انتخاب کنید. قوس های نرم و کمی خمیده تر به نرم شدن خط فک نیز کمک می‌کند.

 

 

اصلاح ابرو

 

آموزش اصلاح ابرو

طی دوره آموزش اصلاح ابرو در آموزشگاه های آرایشی روند کامل حذف موهای اضافی ابرو برای داشتن پوستی لطیف و ابروهایی خوش حالت به شما آموزش داده می شود. این دوره شامل آموزش های جامع مربوط به برداشتن ابرو از جمله: نحوه مشاوره و پذیرش مشتری، موزدایی و اصلاح صورت با بند، آموزش مراقبت های پوستی پس از انجام موزدایی، آشنایی با فرم های مختلف چهره، شناخت انواع فرم های ابرو، اصلاح ابرو و رنگ کردن ابرو می شود. هنرجو در این دوره نحوه برداشتن ابرو متناسب با فرم صورت هر مشتری و انتخاب بهترین روش اصلاح با توجه به پوست هر شخص را می آموزد. هدف این دوره آموزشی تربیت افراد ماهر و متخصصی است که توانایی برداشتن ابرو و اصلاح صورت را برای انواع فرم های چهره دارند.
در ادامه به مراحل آموزش اصلاح ابرو میرسیم:

 

1) در ابتدای آموزش اصلاح ابرو شما با انواع فرم های چهره و ابرو آشنا می شوید.

2) سپس مربی به ابزارهای مختلف مورد استفاده در برداشتن ابرو می پردازد.

3) در این مرحله، نحوه صحیح برداشتن ابرو با فرم های مختلف و اصلاح صورت را آموزش می بینید.

4) در مرحله بعدی، روش صحیح انجام کار، میزان فشار دست در اصلاح و نحوه قرینه سازی ابروها را یاد می گیرید.

5) در نهایت با کمک مربی، تمرین عملی مدل های مختلف برداشتن ابرو و اصلاح صورت را روی مدل انجام می دهید.

 

 

برداشتن ابرو

 

اشتباهاتی که هنگام اصلاح ابرو انجام می دهیم!

اشتباه اول: اینکه تصور میکنید ابرو ها باید قرینه باشد را فراموش کنید. به این دلیل که کاملا اشتباه است و ابرو ها را نمیتوان تحت هیچ شرایطی کاملا شبیه به هم برداشت . هرچه بیشتر برای قرینه شدن ابروها تلاش کنید ابروهایتان نازک تر خواهند شد پس زیاد حساس نشوید.

اشتباه دوم: بسیاری از خانم ها اصلاح ابرو را قبل از استحمام انجام می دهند و این کاملا اشکال دارد. و دلیل آن هم این است که درد کمتری احساس می شود.

اشتباه سوم: اشتباه رایجی که خیلی از خانم ها هنگام اصلاح ابرو مرتکب میشوند این است که بیش از حد به آینه نزدیک میشوند. این کار باعث میشود شکل کلی ابرو را نادیده بگیرید و به تک تک موها دقت کنید. و در نتیجه زیادی وارد ابروهایتان میشوید و مدل آن ها را خراب میکنید.

اشتباه چهارم: اشتباه بعدی این است که عادت کرده اید هرروز ابروهایتان را بردارید. حتی شده یک موی ریز، باید صبر کنید ابروها حداقل دو هفته رشد کنند و سپس شروع به برداشتن ابروها کنید.

اشتباه پنجم: به بالای ابرو ها زیاد کار نداشته باشید. زیرا برداشتن بالای ابرو کلا مدل ابرو را به هم میریزد. همیشه موقع اصلاح ابرو سعی کنید زیر ابرو را مرتب کنید و حالت دهید.

 

 

نکات مهمی که باید در مورد اصلاح ابرو بدانیم!

اصلاح ابرو با این که ساده به نظر می آید دارای جزئیات بسیاری می باشد. که با کمی اشتباه می توانید از جذابیت صورت خود کم کنید. بسیاری از نکته های مهم با آموزش عملی اصلاح صورت و ابرو در ذهن شما ملکه خواهد شد. ولی نکات مهم برای برداشتن ابرو که لازم است بدانید عبارتند از:

زاویه دست لازم است به سمت انتهای ابرو باشد.
موی ابرو را در جهت رویش آن بردارید.
برای قرینه کردن ابرو می توانید از مداد ابرو یا خط کش های مخصوص و کولیس استفاده نمایید.
در بیشتر موارد بهتر است از انتهای ابرو به سمت تاج ابرو شروع به برداشتن با مچین ابرو کنید.
توجه داشته باشید که داخل ابرو هیچگونه مداد و سایه ابرو استفاده نشده باشد.
قبل از شروع اصلاح ابرو با شانه ابرو موهای ابرو را به سمت بالا شانه نمایید.

 

 

اصلاح ابرو

 

سوالات متداول

فاصله چشمان من خیلی به هم نزدیکه چه مدل ابرویی مناسب فرم صورت منه؟
ابروهای بلند و رو به بالا مناسب ترین نوع ابرو برای شماست.

 

چه کار کنم بعد از بند انداختن صورتم جوش نزند؟
بعد از بند انداختن حتما از کرم زینک اکسید (اکسید دوزنگ) استفاده کنید تا صورتتان جوش نزند. در آرایشگاه این کرم بعد از اصلاح صورت به شما داده خواهد شد.

 

اگر موهای ابرو را به اشتباه برداریم آیا دوباره در می آیند؟
باید بگوییم موهای ابرو دوباره رشد می کنند، اما این پروسه زمان بر است. 64 روز زمان طول می کشد تا موهای از دست رفته ابرو دوباره رشد کنند و به شکل اول دربیایند. در برخی مواقع هم خواب ابروها، پس از رویش مجدد بهم می ریزد. بنابراین تا جای ممکن سعی کنید اصلاح ابرو ها را به درستی انجام دهید.

 

صورت من گرده، کدام مدل اصلاح ابرو مناسب صورت من است؟
بهترین مدل ابرو برای این نوع صورت ها ، ابروهای تیز و زاویه داراست که صورت را استخوانی و کشیده نشان می دهد.

 

 

 خانم لیلا نعمتی متخصص قرینه سازی و اصلاح ابرو در شمال تهران زعفرانیه

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (3)

دوشنبه 25 مهر 1401 - 16:07:04
عالی
دوشنبه 28 شهریور 1401 - 09:13:17
کارشون خوب هستش؟
دوشنبه 28 شهریور 1401 - 09:09:35
بسیار جالب
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: