پنجشنبه 25 دی 1399 - 11:26:25

میکرو اسکالپ سر چیست و چگونه انجام می شود؟

 

میکرو اسکالپ چیست؟

عوارض اسکالپ سر

 

همه چیز درباره میکرو اسکالپ سر

 
 
 
 
 
 

فهرست مطالبی که در این آیتم خواهید خواند

 
میکرو اسکالپ چیست؟
روش های انجام اسکالپ سر
میکرو اسکالپ سر برای چه افرادی توصیه می شود؟
مراقبت های قبل و بعد از میکرو اسکالپ
ماندگاری اسکالپ سر چقدر است؟
هزینه میکرواسکالپ به چه صورت است؟
تعداد جلسات مورد نیاز برای اسکالپ سر
مقایسه اسکالپ سر با کاشت مو
مزایا و معایب میکرو اسکالپ سر
 
 

از گذشته تاکنون، میل به زیبایی و کمال گرایی در انسان وجود داشته و جزء جدایی ناپذیر از ذات و فطرت وی بوده است. از این رو، دست به خلق روش های بی شماری برای زیبایی و زیباتر دیده شدن زده است که یکی از جدیدترین آن ها، میکرواسکالپ است. از جمله مواردی که انسان همواره سعی در برطرف سازی آن داشته، ریزش مو است که کاهش اعتماد به نفس را نیز به دنبال دارد. این مشکل بیشتر در افرادی که سابقه خانوادگی، استرس و کمبود برخی مواد معدنی دارند، رخ داده و قادر است حتی زندگی فرد را نیز تحت شعاع قرار دهد. میکرواسکالپ، روشی برای حل مشکل افرادی است که دچار ریزش مو هستند؛ اما می خواهیم بدانیم میکرو اسکالپ سر چیست و چگونه انجام می شود؟


میکرو اسکالپ چیست؟


به ناحیه کف سر اصطلاحا اسکالپ گفته می شود. واژه میکرو نیز به معنای هاشور زدن است که جمعا معنی هاشور زدن کف سر را تداعی می کنند. این روش جهت رفع طاسی سر و ترمیم کم پشتی موی سر در آقایان و بانوان صورت می گیرد. روش میکرواسکالپ سر برای آقایان به صورت نقطه ای انجام می شود و چنانچه به ناحیه ای ختم شود که دارای مو باشد، از هاشور استفاده می شود. در اسکالپ سر خانم ها اما، از تکنیک شبیه سازی مو در قسمت های کم پشت بهره گرفته می شود.

 

همه چیز درباره تاتو سر

 


روش های انجام اسکالپ سر


دو روش برای انجام اسکالپ سر یا SMP وجود دارد: استفاده از دستگاه میکروپیکمنتیشن و رول. از آنجایی که روش میکروپیگمنتیشن، مناطق خالی از سر را با طراحی و دور و نزدیک کردن نقاط سایه گذاری می کند، ظریف تر بوده و از حالت طبیعی بیشتری برخوردار است. مزیت رول نیز نسبت به میکرو آن است که حجم وسیعی از کار را با فواصل منظمی انجام می دهد. البته در افرادی که دارای مو هستند و تمایل دارند تنها بخشی از کف سرشان هاشور زده شود، سرعت عمل  بسیار افزایش می یابد.


میکرو اسکالپ سر برای چه افرادی توصیه می شود؟


از آنجایی که انجام پیوند مو همیشه هم در مشکل ریزش مو به کار نمی آید، روش میکرو اسکالپ می تواند جایگزین خوبی برای آن باشد. در بسیاری از موارد انجام پیوند مو مهیا نیست یا فرد دچار ریزش مو دارای بیماری خاصی مانند لیکن پلان است که ترجیحا نباید از این روش استفاده کند. در این صورت میکروپیگمنتیشن به دلیل آن که آسیب و ترومای کمتری دارد، بیشتر به کار می آید.
برخی افراد برای حل مشکل ریزش مو خود از تاپیک استفاده می کنند تا موهایشان پرپشت به نظر بیاید. این روش نیز موقتی بوده و پس از هر بار شستشو از بین می رود. از طرفی، ممکن است روی لباس و بالشت فرد ریخته و وی را با مشکلاتی از این قبیل مواجه کند. در این صورت روش هاشور موی سر بهترین راهکار است.
برخی افراد تمایل دارند موی سر خود را از ته بتراشند. در این صورت، برقی روی سر ایجاد شده که بسیاری با آن مشکل دارند. در این حالت نیز میکروپیگمنتیشن با ایجاد هاشورهایی روی کف سر، آن را از حالت بی مویی کامل و برق افتادن خارج می کند. به طور کلی، میکرواسکالپ سر برای افراد زیر توصیه می شود:

- افرادی که دچار کم پشتی یا طاسی هستند و قادر به کاشت مو نخواهند بود.
- افرادی که دچار ریزش مو مقطعی می شوند.
- افرادی که از بیماری آلوپسی رنج می برند.
- کودکانی که قادر به پیوند مو یا کاشت مو نیستند.
- کسانی که دارای خط اسکار، شکستگی سر و زخم هستند که آن بخش امکان خونرسانی وجود ندارد.

 

هر آنچه درباره میکروپیگمنتیشن سر باید بدانید

 


مراقبت های قبل و بعد از میکرو اسکالپ


اگر می خواهید هاشور کف سر بعد از انجام میکرواسکالپ از ماندگاری خوبی برخوردار باشد، رعایت نکات زیر قبل از هاشور زدن حائز اهمیت می باشد:

- 72 ساعت قبل از میکرواسکالپ سر از استعمال دخانیات پرهیز کنید.
- 10 روز پیش از انجام اسکالپ سر از مصرف هر گونه دمنوش گیاهی خودداری کنید.
- از آن جایی که الکل در بدن می تواند رنگ پذیری پوست را تحت شعاع قرار دهد، از مصرف هر گونه نوشیدنی حاوی الکل تا سه روز قبل از انجام هاشور بپرهیزید.
- جهت افزایش ماندگاری رنگ هاشور در میکرواسکالپ بانوان بهتر است سه روز قبل از قاعدگی و 5 روز پس از آن اقدام کنید.
- پیش از انجام اسکالپ سر از مصرف قرص های هورمونی و داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید.
- از مصرف قرص های تیروئید و اوراتان و همچنین داروهای محرک مو نظیر ماینوکسیدل جدا خودداری شود.

 

مراقبت هایی که باید قبل و بعد از انجام میکرواسکالپ انجام دهید

 

دوره بعد از انجام میکرواسکالپ سر نیز نیازمند مراقبت بسیاری است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم داشت:

- سعی کنید تا سه روز بعد از انجام هاشور از رفتن به حمام خودداری کنید.
- بهتر است برای شستشوی سر خود از شامپو بچه هایی که فاقد مواد شیمیایی و چربی است، استفاده کنید.
- از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب بپرهیزید.
- افرادی که دارای پوست چرب هستند، بهتر است از ضد عفونی کننده یا الکل برای گرفتن چربی کف سر خود استفاده کنند.
- تا سه روز از قرار دادن کلاه و هر گونه پوشش دیگر روی سر اجتناب کنید.


ماندگاری اسکالپ سر چقدر است؟


به طور کلی، عوامل مختلفی بر مدت زمان ماندگاری میکرواسکالپ سر موثر هستند که از جمله آن ها می توان به نوع پوست، عمق کاشت، رنگ هاشور و ... اشاره کرد.

نوع پوست

هر چه پوست خشک تر بوده و دارای منافذ ریزتری باشد، ماندگاری رنگ افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، میکروپیگمنتیشن با توجه به نوع پوست و رنگ مورد نظر، به ترمیم های متوالی در طول زمان نیاز خواهد داشت.

کیفیت رنگ هاشور و نوع ترکیب رنگ ها

رنگ های طبیعی و با کیفیت بالا، دارای سرب کمتری هستند که مدت زمان ماندگاری هاشور کف سر را کاهش می دهد. البته می توان جهت افزایش ماندگاری اسکالپ، عمق تزریق یا دفعات ترمیم را افزایش داد.

 

میکروپیگمنتیشن اسکالپ سر

 

 

عمق کاشت

با توجه به نوع دستگاه و تکنیک های استفاده شده در هاشور کف سر، عمق کاشت رنگدانه ها متفاوت است. هر چه عمق کاشت بیشتر باشد، ماندگاری اسکالپ سر بیشتر خواهد بود.

میزان تعریق

اگر بدن شما زیاد دچار تعریق می شود، باید بدانید که این موضوع موجب پاک شدن رنگ در ابتدای کار و همچنین کاهش مدت زمان ماندگاری در طول مدت زمان خواهد شد.

مراقبت بعد از کاشت

پوست فرد چه قبل و چه قبل از انجام هاشور کف سر نیاز به مراقبت هایی دارد که الزامی می باشد. در بخش قبل به شرح این نکات پرداخته ایم.

 

راهکارهای افزایش ماندگاری میکرو اسکالپ


هزینه میکرواسکالپ به چه صورت است؟


هزینه میکرواسکالپ با توجه به تخصص پیگمنت آرتیست و محل برقراری سالن زیبایی متفاوت است. همچنین اگر انجام این کار در کلینیک های زیبایی و پوست و مو صورت گیرد، هزینه متفاوت تری را خواهد داشت. به طور کلی هزینه میکرواسکالپ در هر جلسه حدود 300 هزار تومان است که با توجه به ویژگی های ذکر شده، متغیر می باشد.


تعداد جلسات مورد نیاز برای اسکالپ سر


میکرواسکالپ سر بین 2 تا 5 جلسه زمان می برد که هر جلسه آن 2 تا 4 ساعت به طول می انجامد. مجموع این مراحل تقریبا 5 ماه طول می کشد.


مقایسه اسکالپ سر با کاشت مو


کاشت مو علاوه بر هزینه اولیه گزاف، شامل یکسری هزینه های پنهان نیز است که از جمله آن ها می توان به آزمایشات مختلف قبل از پیوند، لیزر و شامپوهای گران قیمت اشاره کرد. این در حالی است که روش هاشور کف سر نیاز به هیچ گونه آزمایشات پیچیده، لیزر و شامپوهای گران قیمت نداشته و از پروسه نقاهت کمتری نیز برخوردار است. نکته بسیار مهم دیگری که باید به آن توجه داشت، سنگین بودن عمل پیوند می باشد که غالبا با درد و مراقبت های طاقت فرسا همراه است. میکرو اسکالپ یک روش فوری و زود بازه است که نیاز به دوره نگهداری چندانی ندارد. به عنوان مثال شما پس از عمل کاشت مو تا 2 ماه قادر به خاراندن کف سر خود نخواهید بود؛ این در حالی است که همین شرایط در روش میکرواسکالپ تنها نیاز به 3 روز دارد.
در مقایسه کاشت مو با میکرواسکالپ می توان گفت که روش هاشور کف سر طی دو یا نهایتا سه جلسه انجام شده و شما بلافاصله نتیجه آن را خواهید دید. این در حالی است که در روش کاشت مو شما باید جهت مشاهده نتیجه مورد نظر گاهی حتی تا یک سال صبر کنید. در کاشت مو، تا 5 ماه اول موهای کاشته شده دچار ریزش شده و به تدریج قرمزی در ناحیه پیوند شده ناپدید می شود. سپس تا پایان 6 ماه مجددا موهای کاشته شده شروع به رشد کرده و تا 12 ماه بعد موها به رشد مورد نظر خود دست پیدا می کنند. تا تکمیل 100 درصدی فرآیند کاشت مو که کل موها به رشد دلخواه خود برسند، 2 سال زمان می برد. البته تمام این شرایط در حالتی است که شما دارای بانک موی مناسب با ریشه مو قوی باشید. در بسیاری از افراد، به دلیل عدم وجود بانک موی مناسب، یا امکان کاشت مو وجود نداشته یا نتیجه مورد نظر حاصل نخواهد شد.
هزینه کاشت مو به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آن ها می توان به تجربه پزشک، جنس پوست سر، میزان کم پشتی مو و تعداد گراف های کاشته شده اشاره کرد. معمولا برای تشخیص دقیق تر هزینه کاشت، تعداد گراف های مو مورد بررسی قرار می گیرند؛ اما برای فهم راحت تر عوام، متخصصین واحد کاشت را تار مو عنوان می کنند.

 

تفاوت های بین میکرو اسکالپ سر و کاشت مو


مزایا و معایب میکرو اسکالپ سر


میکرو اسکالپ نیز همانند دیگر متدهای هاشور زدن دارای مزایا و معایبی است. طی بخش های همین مقاله، مفصلا راجع به مزایای این روش نسبت به سایر روش های کاشت مو مانند پیوند، اشاره کردیم. حال قصد داریم راجع به معایب روش میکرو اسکالپ توضیح دهیم.

بروز حساسیت

اگر به رنگدانه ها و جوهرهای تاتو حساسیت دارید، به شما توصیه می کنیم روش دیگری را برای کاشت مو خود انتخاب کنید. بسیاری از مراکز ممکن است از رنگ های متفرقه و انواع رنگ های غیر پزشکی تاتو که حاوی مواد شیمیایی و فلزات سنگین هستند، استفاده کنند. در این صورت، احتمال آن که پوست سر شما به این مواد شیمیایی حساسیت داشته باشد، بسیار است. معمولا بهترین رنگ ها برای انجام این کار، رنگ هایی هستند که پایه طبیعی داشته و از مواد شیمیایی و فلز همچون سرب در تهیه آن استفاده نشده باشد. رنگ های تهیه شده از پایه ذغال بهترین گزینه هستند.

تخصص کافی تکنسین

فردی که عمل انجام میکرو اسکالپ را به عهده دارد، باید از تخصص کافی برخوردار باشد تا نحوه صحیح کار با سوزن ها و سایر امکانات را به خوبی بداند.

شرایط غیر بهداشتی

یکی از مهم ترین عوارض جانبی میکرو اسکالپ می تواند بروز عفونت در کف سر باشد که گاها جبران ناپذیر است. برای جلوگیری از بروز این عارضه، بهتر است بیمار مراقبت های بهداشتی را تا چند روز پس از انجام میکرواسکالپ سر انجام دهد. از دیگر نکات مهمی که همواره باید به آن توجه داشت، این است که از رفتن به آرایشگاه ها و اماکن غیر بهداشتی که بدون مجوزهای لازم اقدام به این کار کرده اند، جدا خودداری شود.

 

همه چیز درباره تاتو کف سر

 

 

عدم ماندگاری بالای میکرو اسکالپ

همواره به این نکته توجه داشته باشید که دوام اسکالپ سر حدود چهار سال است و این که برخی افراد بر دائمی بودن روش فوق تاکید دارند، کاملا اشتباه است. احتمال دارد برخی مراکز برای جلب مشتری به دروغ بگویند که میکرو اسکالپ روشی دائمی برای هاشور کف سر است. همچنین احتمال دارد جهت افزایش ماندگاری از برخی رنگ های دارای فلزات سنگین مانند سرب استفاده کنند که برای سلامتی بسیار مضر بوده و توسط بدن قابل دفع نیست. بهتر است از رنگ های طبیعی و ارگانیکی که توسط بدن قابل دفع بوده و بعد از گذشت چند سال از طریق سیستم بدن دفع می شوند، استفاده کرد.

اختلاف رنگ

نتیجه حاصل از میکرو اسکالپ در صورت ناوارد بودن تکنسین و استفاده از تجهیزات بی کیفیت می تواند بسیار بد از آب در بیاید. علاوه بر این، رنگ های مورد استفاده در این نوع تاتو نیز باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد.

 

در مطلب از میکرو اسکالپ سر چیست و چگونه انجام می شود؟ وب سایت رژلب با متد میکرو اسکالپ و جزئیاتی از آن آشنا شدید. امیدواریم این مقاله مورد پسندتان واقع شده باشد.

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: