سه شنبه 16 شهریور 1400 - 10:28:28

آموزش رنگ کردن موی سفید

 

 

مراحل رنگ کردن موی سفید

رنگ مو و اکسیدان مناسب برای رنگ کردن موی سفید

 

آموزش رنگ کردن موی سفید

 

 

 

 

لیست مطالبی که در این آینم خواهید خواند:

 

دلایل سفید شدن مو چیست؟

نحوه محاسبه درصد سفیدی مو

اکسیدان و رنگ موی مناسب موهای سفید چیست؟

مراحل رنگ کردن موی سفید

روش تغییر پایه رنگ مو از گرم به سرد و برعکس

انجام تغییر رنگ مو از گرم به سرد و برعکس

مردانساژ چیست و چه کاربردی دارد؟

آموزش رنگ کردن موی سفید مرحله به مرحله

آموزش مردانساژ شامپو برای رنگ کردن موی سفید

نکات رنگ کردن موی سفید

قانون رنگ کردن موی سفید

تثبیت رنگ مو بعد از رنگ کردن موی سفید

 

 

در این آیتم از سایت رژلب قصد داریم به رنگ کردن موی سفید بپردازیم. برای اینکه با این مبحث به طور کامل آشنا شوید، باید ابتدا با مبانی درصد سفیدی مو و دلایل سفید شدن مو، اکسیدان و رنگ مو مناسب موی سفید، پیش رنگ و مراحل رنگ، قوانین و مراحل رنگ آمیزی موی سفید، ابزار کار و مواد مصرفی را بشناسید.


دلایل سفید شدن مو چیست؟


مو شامل 3 پیگمنت آبی، زرد و قرمز است. همه موهای مشکی تا بود و روشن شامل این 3 پیگمنت هستند. میزان مقاومت رنگ طبیعی موها موروثی می باشد. عمر مفید پیگمنت های مو 35 سال است و پس از این زمان به مرور موها قدرت تولید رنگدانه خود را از دست می دهد و سفید می شود. به این ترتیب، فرآیند تولید ملانین در سلول ها به مرور زمان کم شده و ابتدا موها رنگ روشن تری به خود می گیرند. برخی دیگر از تارهای مو به طور کامل ملانین خود را از دست می دهند و سفید می شوند.
در این مرحله موها ظاهری جو گندمی پیدا می کنند و به مرور زمان موها فاقد ملانین شده و به طور کامل سفید رنگ می شوند. این شیوه سفید شدن موها روندی طبیعی داشته و سفید شدن موها قبل از 35 سالگی به دلایلی همچون ارثی و دلایل اکتسابی مانند کمبود تغذیه، تغذیه ناسالم، تروما یا ضربه در اثر استفاده از مواد شیمیایی نامناسب، فشارهای عصبی و ناراحتی های فکری بروز می یابد. در این صورت لازم است شخص به پزشک مراجعه کند و روش های درمانی مناسب را در پیش بگیرد.


نحوه محاسبه درصد سفیدی مو


برای نحوه محاسبه درصد سفیدی مو، درصد سفیدی موها در ناحیه جلوی سر یا شقیقه ها و بالای سر و همچنین پشت سر را با هم جمع کرده و تقسیم بر 3 می کنیم. این شیوه شناسایی سفیدی مو توسط برخی از متخصصین این حرفه انجام می شود. بهتر است بدانید برای تعیین درصد سفیدی مو باید کل موها را مشاهده کنید. چنانچه مابین موها کمتر از نیمی سفید و خاکستری و نیمی از موها سفید یا خاکستری میزان سفیدی موها 25 درصد می باشد و اگر نیمی از موها سفید و خاکستری و نیمی دیگر مشکی دارای رنگ موهای طبیعی باشد، سفیدی موها 50 درصد است. در صورتی که بیش از نیمی از موها سفید و خاکستری باشد، 75 درصد موها سفید می باشد. موهایی هم که کل تارهای آن به صورت سفید و خاکستری باشد، دارای 100 درصد سفیدی است.

 

محاسبه درصد سفیدی مو


اکسیدان و رنگ موی مناسب موهای سفید چیست؟


- از اکسیدان کرم 20 حجمی با 6 درصد برای موهایی که دارای تارهای نازک هستند و درصد بالایی از سفیدی را داشته باشد، استفاده می شود.
- اکسیدان کرم 30 حجمی با 9 درصد برای موهای دارای تارهای ضخیم و چنانچه رنگ مو انتخابی روشن باشد، کاربرد دارد.
برای بازسازی موهای سفید، موهایی که رنگدانه خود را از دست داده است و برای یکنواخت کردن رنگ در صورتی که موها آسیب دیده باشد، قدرت نگهداری رنگ پایین و جذب رنگی متفاوتی دارند، استفاده می شود.


مراحل رنگ کردن موی سفید


برای رنگ کردن موی سفید معمولا از چند مرحله استفاده می شود که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

دادن دانه مصنوعی یا پرکلراسیون به موهای سفید

از تکنیک دانه مصنوعی دادن قبل از رنگ برای پوشش موهایی که فاقد هر نوع پیگمنت است و قدرت پذیرش رنگ پایینی دارد، استفاده می شود. قلیایی بودن رنگ باعث نرم شدن کوتیکول مو شده و کورتکس برای پذیرش و قبول رنگ مو آماده می شود. همچنین، دوام رنگ مو نیز افزایش یافته و رنگ بادوام تری پدید خواهد آمد. می توانید با استفاده از تکنیک دانه مصنوعی دادن، رنگ نهایی مورد نظر را به راحتی ایجاد نمایید.
به طور مثال، تناژ رنگی مورد نظر می تواند از بین رنگ های نارنجی یا طلایی انتخاب شود. روی موی بلوند تیره با پایه 6 که موهای سفید در قسمت های مختلف آن پراکنده شده اند مخصوصا در نواحی پیشانی و شقیقه ها می توان یک بلوند روشن با پایه 8 انتخاب کرد.

 

رنگ کردن موی سفید

 


روش کار برای پوشش دادن موهای سفید که به طور پراکنده و نامنظم برای موهای دارای 80 درصد سفیدی در قسمت جلوی سر و 30 درصد سفیدی در ناحیه پشت سر و گردن است به این ترتیب می باشد که برای ناحیه جلوی سر از ترکیب یک رنگ پایه به همراه اکسیدان 20 حجمی و همچنین برای نواحی پشت سر از ترکیب رنگ و اکسیدان 30 حجمی استفاده می شود. نخست برای رنگ کردن نواحی دارای موهای سفید باید از رنگ های با درجه طلایی پایه 9 استفاده کنید. سپس برای رساندن موها به پایه 8 باید رنگ پایه را به همراه یک رنگ شکلاتی با پایه 8 ترکیب نمایید.
عمل رنگ آمیزی را از ناحیه پشت گردن آغاز کرده و تا نواحی پیشانی که به آن دانه مصنوعی داده اید، ادامه دهید. توجه کنید که در این تکنیک از 2 رنگ برای رنگ آمیزی استفاده کرده اید. رنگی که برای دانه مصنوعی استفاده شده و رنگی که برای رنگ آمیزی کل سر استفاده کرده اید. در نواحی از سر که موی سفید بیشتری وجود دارد، رنگ را ماساژ دهید تا پوشش موهای سفید بهتر انجام شده و رنگ دلخواه و یکنواختی به دست بیاید.

در چه مواقعی موهای سفید نیاز به دانه مصنوعی دارد؟

- تیره کردن رنگ های روشن
- تیره کردن مش به رنگ طبیعی مو
- موهایی که دانه های رنگی قرمز خود را در اثر گذاشتن رنگ های روشن و دکلره از دست داده اند
- بازگشت رنگ سرد به رنگ گرم
- بهتر رنگ گرفتن موهای سفید و موهای آسیب دیده
- ثابت نگه داشتن رنگ مو در موهای آسیب دیده


روش تغییر پایه رنگ مو از گرم به سرد و برعکس


- برای تغییر رنگ از پایه گرم به سرد باید اول موها را دکاپاژ کنید
- از دانه مصنوعی برای تغییر رنگ پایه سرد به گرم استفاده می شود

 

مراحل رنگ کردن موی سفید


انجام تغییر رنگ مو از گرم به سرد و برعکس


- به علت آسیب دیدگی موها، توانایی نگه داشتن رنگ گرم را ندارد. به همین دلیل از تکنیک دانه مصنوعی دادن استفاده می شود. این تکنیک به گونه ای انجام می شود که از سری رنگ های طلایی یا مسی بدون اکسیدان استفاده کرده و به تمام موها می زنیم. پس از مدت زمان 10 دقیقه، رنگ مورد نظر را با یک پایه تیره تر از رنگ انتخابی به همراه اکسیدان ترکیب کرده و به موها می زنیم.


مردانساژ چیست و چه کاربردی دارد؟


موهای رنگ شده که رشد ریشه دارند و در قسمت ریشه موها تارهای سفید وجود دارد، به وسیله تحریک تارهای سفید در ناحیه ریشه و باز شدن پولک های سفید مو، عملیات رنگ پذیری موها بهتر و راحت تر انجام می شود. این شیوه عمل مردانساژ نام داد و قبل از عملیات رنگ آمیزی انجام می شود.


آموزش رنگ کردن موی سفید مرحله به مرحله


ابتدا ماسک زده و دستکش بپوشید. برای محافظت لباس مشتری از مواد رنگ مو، از کاور مخصوص استفاده نمایید. درون ظرف غیرفلزی مقداری اکسیدان کرم 9 یا 12 درصد ریخته و به وسیله برس رنگ، اکسیدان را به ریشه موها بزنید. مدت مکث اکسیدان روی ریشه 10 دقیقه است. سپس با استفاده از دستمال کاغذی یا یک پنبه مرطوب، اکسیدان را از روی ریشه ها پاک کرده و رنگ مورد نظر را با اکسیدان ترکیب نمایید. با توجه به مدت مکث برای رنگ آمیزی، موها را آبکشی کنید. در اینجا بهتر است از اکسیدان 6 درصد استفاده نمایید.

 

رنگ کردن موی سفید مرحله به مرحله


آموزش مردانساژ شامپو برای رنگ کردن موی سفید


زمانی که مو دارای تارهای سفید بوده و قبلا از رنگ مو استفاده نکرده باشد، تارهای سفید از ریشه تا ساقه ادامه دارد. برای این کار می توانید 50 سی سی اکسیدان کرم شماره 2 را با یک پیمانه پودر دکلره و 20 سی سی شامپو در یک ظرف غیرفلزی ترکیب کنید و به همه قسمت های مو بزنید. برای یکنواخت کردن مواد روی موها، آن را خوب ماساژ دهید. پس از مدت مکث 10 دقیقه ای، موها را آبکشی کرده و خشک نمایید. رنگ مورد نظر که بهتر است از گروه رنگ های اصلی انتخاب شود را به همراه اکسیدان شماره 1 یا 6 درصد ترکیب کرده و موها را رنگ کنید.


نکات رنگ کردن موی سفید


- مخلوط رنگ مو با اکسیدان را غلیظ تر درست کنید
- زمان مکث روی تارهای سفید باید بیشتر باشد
- تارهای سفید را کاملا با رنگ مو بپوشانید
- از قانون سفیدی استفاده نمایید

 

نکات رنگ کردن موی سفید


قانون رنگ کردن موی سفید


قانون رنگ ها برای موهایی که بیشتر از 20 درصد سفیدی دارند به این صورت است:
- قانون 25 درصد سفیدی - 4/1 رنگ اصلی هم پایه رنگ مصرفی با 4/3 رنگ فانتزی
- قانون 50 درصد سفیدی – 4/2 رنگ اصلی هم پایه با رنگ مصرفی با 4/2 رنگ مو فانتزی
- قانون 75 درصد سفیدی – 4/3 رنگ اصلی هم پایه با رنگ مصرفی با 4/1 رنگ مو فانتزی
- قانون 100 درصد سفیدی – در این شیوه ابتدا موها را دانه مصنوعی داده و سپس از گروه رنگ های اصلی به همراه واریاسیون مورد نظر استفاده نمایید.
برای موهایی که دارای 20 درصد به بالا تار سفید هستند، از قانون سفیدی ها یا پورسانتاژ استفاده می شود.


انجام روش رنگ آمیزی موی سفید از 10 تا 100 درصد


ابتدا درصد سفیدی موها را مشخص کنید. قبل از رنگ آمیزی روی موها از عمل مردانساژ برای موهای دارای 15 الی 20 درصد تار سفید انجام می شود. در صورتی که تار سفید بیش از 20 درصد باشد، از عمل شامپو شیمیایی یا مردانساژ شامپو قبل از رنگ آمیزی استفاده می شود. در صورتی که موها دارای تار سفید باشد، عملیات رنگ آمیزی موها را از جلوی سر انجام دهید.
در مرحله بعد دانه مصنوعی به موها بدهید و از گروه رنگ های اصلی استفاده نمایید. در صورتی که بخواهید از قانون سفیدی استفاده کنید، به همان میزان که از رنگ فانتزی کم می کنید، به ترکیب واریاسیون اضافه کنید. به عبارتی 2 تا 4 سانتی متر واریاسیون اضافه نمایید. در صورتی که سفیدی موها بین 10 تا 15 درصد باشد، نیازی به رنگ اصلی نبوده و از گروه رنگ های فانتزی استفاده نمایید.
برای موهای 16 تا 35 درصد سفیدی از قانون 25 درصد استفاده کنید. برای موهای 36 تا 65 درصد سفیدی از قانون 50 درصد استفاده کنید. برای موهای 66 تا 85 درصد سفیدی از قانون 75 درصد استفاده کنید. برای موهای 86 تا 100 درصد نیز از قانون صد درصد می توانید به کار ببرید.

 

روش رنگ کردن موی سفید


تثبیت رنگ مو بعد از رنگ کردن موی سفید


PH مو پس از انجام عملیات رنگ کردن موی سفید تحت تاثیر قرار می گیرد. به عبارت دیگر، کوتیکول مو باز شده و اگر به فرم عادی بازنگردد، به علت شستشوی مکرر رنگ از روی موها خارج می شود و دوام آن کاهش چشمگیری خواهد داشت. برای تثبیت رنگ مو می توان از محصولاتی مانند شامپوهای اسیدی و نرم کننده ها که قادر به بازگرداندن PH طبیعی مو باشند، استفاده کرد. استفاده از این شامپوها باعث صاف و هموار شدن کوتیکول مو شده و PH را به حالت عادی بر می گرداند. همچنین، باعث ثبات و براقیت رنگ مو می شود و طراوت و نرمی را به موها بر می گرداند.

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

یکشنبه 04 اردیبهشت 1401 - 15:07:53
بسیار عالی میباشد
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: