دوشنبه 25 مهر 1401 - 16:31:46

معرفی دوره و روش های آموزش کار با مواد

 

مجموعه هانی و هما تخصصی ترین آموزشگاه رسمی سازمان فنی و حرفه ای در زمینه رنگ و لایت در فرمانیه تهران. برای بهره مندی از خدمات این سالن زیبایی با شماره زیر تماس بگیرید و یا روی کادر تماس کلیک کنید

اموزش کار با مواد

رشته آموزش کار با مواد شیمیایی یا به عبارتی آموزش رنگ مو بعنوان یک فعالیت کاملا تخصصی با حساسیت فوق العاده بالا محسوب میشود. از طرفی دوره کار با مواد بصورت کاملا علمی و تخصصی برای فعالین این حوزه بسیار حائز اهمیت میباشد . ایجاد رنگ های متنوع با بیش از 170 سبک و متد به همراه ایجاد حالات هامونیک در مو موجب دو چندان شدن زیبایی افراد میشود. از این رو بازار کار آن به شدت مستعد بوده ، ضمن اینکه فعالیت حرفه ای و با کیفیت در این زمینه باعث ایجاد درآمد زایی چشمگیری برای متخصصان این صنعت خواهد شد. در این مقاله بیشتر به آموزش و معرفی دوره و روش های آموزش کار با مواد می پردازیم.

 

فهرست مطالب:

 

اموزش کار با مواد چیست؟
انواع روش های کار با مواد
دوره آموزش کار با مواد
بعد از دوره آموزش کار با مواد چه مهارتی کسب می کنید؟
سوالات متداول در مورد آموزش کار با مواد

 

 

آموزش کار با مواد

 

اموزش کار با مواد چیست؟

این روزها دیگر افراد فقط برای اطلاح سر و صورت کمتر به آرایشگاه ها نمی روند و علاوه بر خدمات معمول ، خدمات دیگری نیز در سالن های آرایشگری مردانه ارائه می شود که هر کدام نیازمند یادگیری تخصص خاصی هستند. یکی از پر کاربرد ترین این خدمات ، انجام رنگ مو و خدمات مربوط به مواد شیمیایی مورد استفاده برای موها است. برای یادگیری این مهارت دوره آموزش کار با مواد تخصصی و حرفه ای برگزار می شود که به آن دوره کاربر مواد شیمیایی گفته می شود. در این دوره تمامی مهارت های تخصصی لازم مربوط به لاین رنگ ، لایت ، فر ، صافی و احیا و … به هنرجو آموزش داده می شود. و فرد می تواند پس از آن به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت کند.

از آن جایی که امروزه افراد به این خدمات زیبایی و مراقبتی علاقه بیش تری نشان داده اند و این خدمات طرفداران زیادی پیدا کرده است ، آرایشگران زنانه و مردانه می توانند به راحتی و با گذراندن این دوره ها ، مشتریان بیش تری را جذب کنند.

دوره کاربر مواد شیمیایی یکی از کاربردی ترین دوره های آموزش آرایشگری است که از سرفصل های کاربردی و مفیدی تشکیل شده است. این سرفصل ها بر مبنای آشنایی وآموزش کار با مواد شیمیایی مورد استفاده برای احیا و زیبایی موی سر طرح ریزی شده اند که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم.

 

دوره آموزش کار با مواد

 

انواع روش های کار با مواد

بالیاژ: لغت فرانسوی می باشد و به تکنیکی گفته می شود که در آن آرایشگر، آزادانه می تواند هر رنگی را که می خواهد روی موی مشتری انجام دهد. و نسبت به روش فویلی نتیجه ملایم تری انجام دهد و توناژ رنگ نسبت به رنگ زمینه تفاوت زیادی ندارد. این تکنیک بین ستارگان هالیوودی و بازیگران سینمایی بسیار رواج دارد. شما میتوانید با گذراندن دوره آموزش کار با مواد از این روش برای درست کردن موهای خود استفاده کنید.

 

آمبره: آمبره هم یکی از محبوب ترین تکنیک ها در سالهای اخیر است و محبوبیت آن همچنان ادامه دارد و مد است. در ر نگ مو به روش آمبره رنگ تیره از ریشه شروع می شود و هر چه به ساقه می رسد روشن تر می شود. در روش آمبره که در دوره آموزش کار با مواد یاد خواهید گرفت،مثل کوتاهی مو موها تقسیم بندی می کنیم. و به تعداد 8 تا 10 تکه گیره می زنیم موها را روی صفحه دیسک صاف باز کرده و رنگ می کنیم.

 

سامبره: رنگ کردن مو در کار با مواد به روش سامبره در حقیقت یک آمبره ملایم و روشن است که در آن رنگ ها را طوری ترکیب می کنند و بالاتر به سمت ریشه می‌زنند که نتیجه به طبیعی ترین حالت ممکن برسد اگر چه در انتها همه جای مو روشن می شود و فقط جاهای اندکی از مو به صورت تیره باقی می ماند روش جدیدی نسبت به آمبره است.

 

کالرملتینگ: روش دیگری در کار با مواد به نام کالرملتینگ که مشابه با آمبره و سامبره می ‌باشد با این تفاوت که از سه رنگ یا بیشتر در موی مشتری استفاده میشود. و از هر رنگی در ریشه شروع می کنیم به ساقه که می رسیم نسبت به موی مشتری یک مقدار توناژ روشن تر می‌شود. و می‌تواند از تنوع رنگ های گرم در کنار همدیگر و یا رنگ های سرد در کنار هم استفاده شود. این تکنیک هم در دوره آموزش کار با مواد تدریس داده می شود.

 

 

آموزش کار با مواد

 

دوره آموزش کار با مواد

بهترین دوره آموزش کار با مواد، دوره ای است که به شما از صفر تا صد تکنیک های این حوزه را آموزش دهد. در واقع آموزش دهنده برتر در این مورد بایستی فرض کند که هنرجوی او هیچ اطلاعاتی در زمینه کار با مواد ندارد و می خواهد در این زمینه به یک استاد حرفه ای تبدیل شود. حتی علاوه بر کسانی که هیچ اطلاعاتی در این زمینه ندارند، افرادی که رنگ کار هستند یا در حوزه صافی و احیای مو مشغول به فعالیت اند می توانند با آموزش کار با مواد علم و اطلاعات خود را به روز نمایند.

حوزه آرایش و کار با مواد حوزه ای است که هر روزه دچار تغییر و تحولات مهمی می شود. تکنیک های جدید زیبایی، مواد و ابزارهای به روز، متدهای مختلف تاثیر گرفته از سبک های مختلف و ... همگی این مسئله را به اثبات می رسانند که اگر شما یک فرد با تجربه بالا در این زمینه نیز هستید، بیشتر مطالب ارائه شده در طی یک دوره آموزش کار با مواد می تواند برایتان تازگی داشته باشد.

 

 

آموزش کار با مواد

 

بعد از دوره آموزش کار با مواد چه مهارتی کسب می کنید؟

در دوره آموزش کاربا مواد شیمیایی هنرجویان به طور کامل با ساختمان مو ، انواع موها ، انواع رنگ مو ، انواع روش های صافی و فر کردن مو ، انواع لایت های مختلف و روش های اجرای آن ، روش های مربوط به بازسازی و احیای موهای آسیب دیده ، از بین بردن رنگ مو یا همان بی رنگ کردن مو و … به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای آشنا می شوند.

به این ترتیب هنرجو با گذراندن این آموزش ها می تواند تمام اطلاعات و تکنیک های لازم در رابطه کار با مواد شیمیایی مورد استفاده برای مو را کسب کند. همچنین هنرجو به صورت تخصصی با میزان ترکیب رنگ مو ، اکسیدان و دکلره مو آشنا می شود و به این ترتیب به آرایشگری حرفه ای در این حوزه تبدیل خواهد شد. در نهایت می تواند به صورت کاملا تخصصی در این زمینه فعالیت کند و به کسب درآمد بپردازد. به طور کلی می توان گفت دوره آموزش کار با مواد شیمیایی یکی از دوره های ضروری و کاربردی برای آرایشگران است.

 

 

سوالات متداول در مورد آموزش کار با مواد

 آیا پس از پایان دوره کار با مواد مدرک دریافت میکنیم؟
بله. به هنرجویان دوره رنگ مو ، مدرک تخصصی فنی حرفه ای ترجمه شده و بین المللی اعطا خواهد شد.

 

 پس از دریافت مدرک این دوره میتوانم آرایشگاه تاسیس کنم؟
خیر. برای تاسیس آرایشگاه باید مدرک دوره آرایش و پیرایش را نیز دریافت کنید.

 

 تفاوت دوره خصوصی و عمومی آموزش کار با مواد چیست؟
تفاوت دوره خصوصی و عمومی در تعداد شرکت کننده ها می باشد. کلاس های خصوصی دوره آموزش رنگ مو با یک تا سه نفر، و کلاس های عمومی برای سه تا پنج نفر تشکیل می شود.

 

 آیا هنرجوهای شهرستانی هم میتوانند توی دوره آموزش کار با مواد شرکت کنند؟
بله. امکان شرکت برای هنرجویانی که ساکن شهرستان هستند نیز وجود دارد. همچنین ما خوابگاه های معتبر در تهران هنرجویان معرفی می کنیم که می توانند در این خوابگاه ها اقامتی راحت و امن داشته باشند تا دوره آن ها به پایان برسد.

 

 محدودیت سنی برای شرکت در دوره رنگ مو وجود داره؟
بله. هنرجویان کوچک تر از 18 سال برای شرکت در این دوره به رضایت والدین نیاز دارند.

 

 آیا امکان شرکت در دوره رنگ مو برای افراد شاغل وجود دارد؟
بله آموزشگاه ها کلاس های آموزشی دوره رنگ مو را آخر هفته ها نیز برگزار می کند تا هنرجویان شاغل هم بتوانند در دوره های آموزشی شرکت کنند.

 

 

 

مجموعه هانی و هما تخصصی ترین آموزشگاه رسمی سازمان فنی و حرفه ای در زمینه رنگ و لایت در فرمانیه تهران. برای بهره مندی از خدمات این سالن زیبایی با شماره زیر تماس بگیرید و یا روی کادر تماس کلیک کنید


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (3)

دوشنبه 25 مهر 1401 - 16:10:07
بهترین مرکز فرمانیه
دوشنبه 25 مهر 1401 - 16:00:06
آدرسشون فرمانیه هستش
دوشنبه 25 مهر 1401 - 15:59:09
عالی
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: