یکشنبه 29 مرداد 1396 - 11:19:31

آمبره کردن مو

ترکیب رنگ آمبره

آموزش آمبره کردن مو

 

آموزش آمبره کردن مو

یکی از مدل موهای محبوب در بین خانم ها، رنگ موی آمبره است که در آن قسمت پایینی موها روشن تر از قسمت بالایی آن ها به نظر می رسد. برای روشن کردن قسمت پایینی موها نیز باید از دکلره استفاده شود. البته در صورتی که موها از قبل بلوند شده باشند نیازی به این کار نیست. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب آمبره کردن مو آموزش داده می شود.
 

مراحل آمبره کردن مو


مرحله اول

 برای  آمبره کردن مو باید قسمت پایینی آن ها روشن شده باشد. برای این کار باید موها را دکلره کرد. برای دکلره موها، می توان از ولوم های 10، 20، 30 و 40 اکسیدان استفاده کرد که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند. اما از همه آن ها استانداردتر اکسیدان 20 است که علاوه بر روشن کردن موها، آسیبی هم به موها وارد نمی کند.

 

مرحله دوم

برای  آمبره کردن مو، باید موها را از محلی که می خواهید تغییر رنگ دهند جدا کنید. برای این کار نیز می توانید از نیمه مو تغییر رنگ را روی آن ها انجام دهید. سپس با استفاده از کش سر می توانید موها را از قسمت های بالای آن ها جدا کرده و در قسمتی که می خواهید آمبره شوند، آن ها را پوش دهید تا رنگ موی زیباتری به دست آید.

 

مرحله سوم

برای زدن رنگ مو بر روی موها از فرچه مناسبی استفاده کنید. این فرچه باید سر نرمی داشته و به راحتی در دست قرار گیرد.


 

مرحله چهارم

برای شروع کار باید ترکیب به دست آمده از دکلره را از قسمت انتهایی موها به قسمت های بالایی زده و این کار را در دسته های باریکی از مو انجام دهید. دقت داشته باشید که موها به طور یکسانی پوشیده شده باشند و هیچ نقطه از آن ها خالی نمانده باشد.

 

تقسیم بندی آمبره

 

مرحله پنجم

برای این که دکلره موها را روشن کند، باید 10 تا 45 دقیقه صبر کنید که این زمان بسته به موها متفاوت است. برای بررسی این که چه زمانی موها رنگ گرفته اند، نیز می توانید دسته کوچکی از آن ها را در دست گرفته و رنگ موی آن ها را چک کنید. در صورتی که موها از اول خود تا حدی روشن بودند، معمولا 10 تا 20 دقیقه ماندن دکلره روی آن ها کافی است. اما روی موهای مشکی باید 40 تا 45 دقیقه دکلره باقی بماند.

 

مرحله ششم

در این مرحله باید موها با آب گرم و یک شامپوی ضدسولفات شسته شوند و تمام پودر و مواد دکلره از روی آن ها پاک شود.

 

مرحله هفتم

پس از این که موها را کاملا خشک کردید، باید آن ها را به خوبی خشک کرده و یک تا دو ساعت برای رنگ کردن آن ها صبر کنید.

 

مرحله هشتم

در این جا باز هم با استفاده از کش قسمت های روشن شده را جدا کرده و با گیره ای غیر فلزی ببندید.

 

آموزش آمبره کردن مو

 

 

مرحله نهم

برای رنگ کردن موها حتما از دستکش استفاده کنید تا  پوست دست به طور مستقیم با ترکیب رنگ مو برخورد نداشته باشد.

 

مرحله دهم

ترکیب رنگ مو باید طبق دستورالعمل موجود بر روی آن صورت گیرد. همچنین برای ساخت فرمول رنگ مو باید در محیطی قرار داشت که تهویه مناسبی داشته باشد.

 

مرحله یازدهم

در صورتی که موها به صورت سنتی آمبره می شوند و قسمت پایینی آن ها روشن تر است، باید رنگ مو را به تمام قسمت های پایینی مو که روشن شده اند و کمی از قسمت های بالاتر آن ها زد. سپس باید موها به خوبی بررسی شوند تا از رنگ گرفتن همه جای آن ها اطمینان کافی به دست آید.

 

مرحله دوازدهم

طبق زمان گفته شده بر روی دستور العمل باید صبر کرد تا موها به خوبی رنگ گیرند. البته این زمان نباید طولانی شود زیرا موها از قبل یکبار رنگ شده و حساس هستند.

 

مرحله دوازدهم

برای شستن موها باید از آب گرم و دستکش استفاده کرده و موها را با شامپوی ضد سولفات به خوبی شست. البته از آن جایی که دکلره کردن موها، باعث خشکی و آسیب پذیری آن ها می شود، بهتر است آن ها را با مرطوب کننده و کاندیشنر مناسب نیز شست.

 

مرحله سیزدهم

در این مرحله می توان موها را خشک کرده و حالت داد و از  آمبره کردن مو لذت برد.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: