پنجشنبه 06 خرداد 1400 - 09:52:46

آشنایی بیشتر با تکنیک آمبره

آموزش آمبره مو

مدرس کار با مواد غرب تهران

زیبایی موها با تکنیک آمبره بیشتر دیده خواهد شد!

اگر به سالن‌های زیبایی گذری داشته باشید، حتماً بارها واژه یا تکنیک آمبره را شنیده‌اید. تکنیکی جدید که بیشتر بانوان یا آقایان به جای روش‌های قدیمی رنگ مو، از آن استقبال کرده و به زیبایی و رنگ مو افزوده‌اند.
روش‌هایی که در گذشته برای رنگ کردن اکثر موها استفاده می‌شده است، اغلب هایلایت، مش سوزنی یا رنگ کل موهای سر بوده که به مرور با توجه به خلاقیت آرایشگران و از سوی دیگر استقبال مشتریان، تکنیک‌های جدیدی ‌رونق گرفته است. از میان تکنیک‌ها و روش‌های جدید، تکنیک آمبره، سامبره و بالیاژ هر یک به نوبه خود در سالن‌های زیبایی رنگ مو، رواج داشته‌اند.
 
 
 
رنگ مو با تکنیک آمبره
در تکنیک آمبره، پایین موها روشن‌تر از ریشۀ مو خواهد شد و ظاهر کلی موها به شکل دو رنگ دیده می‌شود. در این روش، آرایشگران قسمت پایینی موها را دکلره کرده و سپس رنگ روشن دلخواه را برای آن قسمت انتخاب می‌کنند.
استفاده ازتکنیک آمبره با چند روش جذاب!
رنگ کردن مو به روش تکنیک آمبره در انواع متنوعی قابل اجرا خواهد بود که بستگی به انتخاب هر فرد و همچنین ویژگی موهای او دارد. تکنیک آمبره فانتزی، آمبره معکوس و آمبره کلاسیک از انواع تکنیک آمبره محسوب می‌شوند.
در تکنیک آمبره فانتزی ابتدا ریشۀ موها را تیره می‌کنند و سپس ساقۀ مو را از رنگ‌هایی مشابه یا نزدیک به طیف رنگی ریشه، رنگ می‌کنند.
تکنیک آمبره معکوس نیز به این شکل است که ریشۀ مو رنگ شده و قسمت پایین یا ساقۀ مو دارای رنگ طبیعی یا تیره خواهد بود.
 
 
 
انواع مختلف انجام تکنیک آمبره
آمبره مو به روش سنتی، تکنیکی است که در سالن‌های زیبایی به تکنیک کلاسیک معروف است و در این روش ریشه یا قسمت بالایی مو تیره می‌ماند و بخش ساقه و پایینی مو با دکلره و یک رنگ متناسب روشن‌تر خواهد شد.
بهتر است برای بار اول، تکنیک آمبره را روی موهایتان یک فرد حرفه‌ای و کاربلد در زمینۀ رنگ مو انجام دهد تا به نتیجۀ مطلوبی از آمبره مو یا رنگ مو برسید.
گام اول در تکنیک آمبره
برای آنکه تکنیک آمبره روی موهایتان به خوبی انجام شود، باید تمام مراحل را با دقت طی کرده و رنگ مویی انتخاب کنید که از طیف رنگ گرم و ملایم برخوردار باشد. در این صورت مطمئن باشید، آمبره مو بسیار جذاب و زیبا دیده خواهد شد.
1- قسمت‌هایی از ساقۀ مو که قصد رنگ کردن آنها را دارید، انتخاب کنید. بهتر است این قسمت، از بخش پایینی موهایتان انتخاب شود و از ریشه مو فاصله داشته باشد. زیر خط فک، انتخاب خوبی برای تغییر رنگ موهایتان به روش آمبره خواهد بود.
2- موهایتان را به خوبی شانه بزنید تا گره‌های موجود مانع از جذب رنگ و دکلره نشوند.
3- حتماً از پیش بند و دستکش برای شروع کار استفاده کنید.
4- تقسیم‌بندی موهایتان را با توجه به حجم موی سرتان را با کمک گیره سر انجام دهید.
5- دکلره موها را از سمت پایین به سمت مرز تعیین شده با یک برس مناسب شروع کنید و مطمئن شوید که ترکیب اکسیدان و دکلره به طور یکسان هر دو سمت مو را پوشش داده‌اند.
6- سپس به مدت 15 الی 20 دقیقه منتظر اثر گذاری دکلره روی موهایتان باشید. 
7- در پایان این مرحله از تکنیک آمبره موهایتان را با آب گرم بشویید تا برای رنگ موی اصلی آماده شوند.
8- موهای شسته شده را توسط حوله خشک کنید تا مرحلۀ نهایی تکنیک آمبره انجام شود.
 
 
مراحل انجام تکنیک آمبره
گام نهایی مراحل تکنیک آمبره
1- موهای خشک شده را بار دیگر، شانه کنید و سپس تقسیم بندی موها را مجدد انجام دهید.
2- رنگ مورد نظری که از قبل انتخاب کرده‌اید را آماده کنید و به تمام قسمت‌های دکلره شده بزنید.
3- برای مدتی صبر کنید تا رنگ روی موهایتان اثر بگذارد.
4- با کمک دستکشی که از قبل پوشیده‌اید، موها را توسط یک شامپوی بدون سولفات و با آب گرم بشویید تا رنگ از روی موهایتان شسته شود.
5- سپس با یک حوله مجدداً موهایتان را خشک کنید.
نکات مهمی که باید در روند تکنیک آمبره مورد توجه قرار بگیرند!
برای حفظ سلامتی مو و مراقبت از موی رنگ شده، لازم و ضروری است که به نکات زیر توجه کنید. 
نکته 1: بهتر است هنگام استفاده از رنگ، به نکات و موارد ذکر شده بر روی بروشور آن توجه نموده تا به خوبی نسبت به ویژگی رنگ مورد نظر آگاه شوید.
نکته 2: فضایی را برای این کار در نظر بگیرید که از تهویۀ مناسب برخوردار باشد. توجه به این نکته باعث می‌شود تا از اثر گذاری دکلره و رنگ‌های شیمیایی بر دستگاه تنفس یا پوست جلوگیری شود.
نکته 3: با توجه به مراحل ذکر شده در تکنیک آمبره، توصیه می‌کنیم پس از پایان کار از دستگاه‌های حالت دهندۀ مو مانند سشوار یا اتو مو استفاده نکنید. گرمای حاصل از این دستگاه‌ها، آسیب جدی به ساختار و سلامت موی رنگ شده وارد خواهند کرد.
نکته 4: اگر تجربه‌ای در خصوص رنگ کردن مو یا آمبرۀ مو ندارید، بهتر است به فرد کاربلد در سالن‌های زیبایی مراجعه کنید تا مراحل به شکل صحیح و با روند سریع انجام شوند یا برای یادگیری این مهارت به پرس و جو یا بررسی دوره‌های آموزش رنگ و لایت غرب تهران بپردازید.
جهت شرکت در کلاس های آموزشی یا بهره مندی از خدمات رنگ و مش سرکار خانم عاشوری می توانید با شماره تلفن درج شده تماس حاصل نمایید.

 

 

 

 

آدرس اینستاگرام خانم مهشید عاشوری:

 

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: