دوشنبه 17 آبان 1400 - 13:33:36

کتاب آموزش تضمینی مهارت ترکیب رنگ مو

کتاب « آموزش تضمینی مهارت ترکیب رنگ مو»
نویسنده: شورانگیز موسوی
ویراستار: سید عطا موسوی
انتشارات: نیمکت سبز
سال چاپ:1399
چاپ:دوم
قیمت:59000

 

 

کتاب آموزش تضمینی مهارت ترکیب رنگ مو، اولین کتاب در زمینه ی آموزش مهارت ساخت رنگساژ است. در این کتاب ، سعی شده که هنرجو مرحله به مرحله با مفاهیم و ترفندهای ساخت رنگساژ آشنا شود. برای این منظور،مرحله به مرحله و از پایه ترین اصول، تمام نکاتی که نهایتا برای آموزش حرفه ای ساخت رنگساژ ی درست و بدون استرس لازم است، بیان شده است.
 
یکی از مهمترین مراحل کار رنگ و مش که این کار را به یکی از سخت ترین لاینهای آرایشی تبدیل کرده است، نحوه ی ساخت رنگساژ مو است. معمولا اکثر رنگ کارها لحظات نگران کننده ی درست نبودن رنگساژ ویا استرس چند رنگ شدن مو را پشت سر گذاشته اند. این که چگونه رنگساژ را بسازید، سوالی است که بیشتر ما آنرا بارها و بارها شنیده ایم. اگر شما هم جزو این دسته از همکاران بوده اید، پس ادامه این مطلب را بخوانید.
 
 

چرا کتاب آموزش تضمینی مهارت ترکیب رنگ مو؟

 
مهمترین نکته ای که در این کتاب مورد توجه قرار میگیرد، ساخت رنگساژ با کمترین تعداد رنگ است. نویسنده این کتاب ، خانم شورانگیز موسوی ، در نوشتن این کتاب سعی کرده که به مخاطب رنگسازی را یاد بدهد و صرفا به ارایه فرمول رنگ اکتفا نکند. به نظر خانم شورانگیز موسوی، اگر آموزش رنگ بر مبنای فرمول دادن تنها باشد، هنرجو آنرا فراموش میکند. پس نحوه ساخت رنگساژ باید بر اساس منطق و اصولی باشد که اولا قابل بخاطر سپردن باشد وثانیا قابل تجسم باشد.
 
یعنی هنرجو یا رنگ کار بتواند آن رنگ را تجسم کند. و این فقط در یک صورت ممکن است و آن آموزش اصولی از جزیی ترین نکات و تکرار و تمرین است. این کتاب، پر از تمرینهایی است که انجام آنها در ایجاد مهارت چشم ورنگشناسی ، بسیار مهم است. اگرهنرجوی دوره ی آموزش رنگساژ مو ، تمرینهای کتاب آموزش تضمینی مهارت ترکیب رنگ مو را بطور کامل حل کند، این کتاب مینواند به صورت خودآموز و کتاب کار آموزش حرفه ای ساخت رنگساژبکار رود.
 
به جرات میتوان گفت که تا کنون کتاب آموزش نحوه ساخت رنگساژ در بازار ایران وجود نداشته است و این کتاب اولین و تنها کتاب در حوزه ی آموزش حرفه ای ساخت رنگساز بدون تکیه بر فرمول دادن به تنهایی است وبه شما یاد میدهد که با مواد اصلی و کاربرد آنها در ساخت رنگساژ آشنا شوید و بتوانید کاربرد درست مواد در نحوه ساخت رنگساژ مو را یاد بگیرید و در نهایت هر رنگی را که دوست داشته باشید، بتوانید بدون استرس بسازید.
 
 

شما در کتاب آموزش تضمینی مهارت ترکیب رنگ مو چه چیزهایی را یاد میگیرید؟

 
اشتباهات رایج در ساخت رنگساژ
ماهیت شناسی رنگ
تعاریف استاندارد عمق رنگ، سایه رنگ، خنثی سازی درست، پ هاش،…
نحوه ساخت رنگساژ با یک الی دو رنگ
نحوه ساخت رنگساژ بادوام
تکنیک شناخت رنگهای مرغوب و غیر مرغوب با تست ماهیت شناسی
شناخت صحیح و کاربرد انواع مواد بکار رفته در رنگ و مش
شناخت و طرز ساخت چند رنگ پر مصرف
 
 
 

موارد درج شده در این کتاب بر چه پایه ای نوشته شده اند؟

 
خانم شورانگیز موسوی نویسنده ی کتاب آموزش تضمینی مهارت ترکیب رنگ مو، پس از بررسی منابع زبان اصلی و مشورت با سازندگان حرفه ای محصولات رنگ در ایران وتحقیق و بررسی منابع شرکتها و برندهای درجه یک جهان، مطالب این کتاب را جمع آوری نمود. موضوعاتی که در این کتاب مطرح شده ، در تمامی جهان به عنوان علم بدیهی آموزش داده میشوند و بر پایه تجربه به تنهایی نیست و پایه و اساس علمی دارد و از سوی چند مرجع علمی تایید شده است.
 
تا کنون در ایران با عنوان کتاب ترکیب رنگ ، کتابی نوشته نشده است یا در صورتی که با این محتوا موجود باشد، به این شکل جامع به موضوع رنگشناسی پرداخته نشده است.خانم شورانگیز موسوی مولف کتاب ترکیب رنگ معتقد است که ترکیب رنگمو و رنگساژ باید به صورتی اموزش داده شود که هنر جو بتواند خلاقیت رنگسازی پیدا کند.
 
چون حفظ کردن فرمول رنگ، کار درستی نیست و امکان فراموشی آن وجود دارد اما با فهم چگونگی رنگسازی و شناخت علمی ترکیب رنگ، امکان هر گونه فراموشی فرمول ترکیب رنگ از بین میرود و هنرجو برای همیشه خلاقیت ساخت هر گونه رنگ مویی را پیدا میکند و میتواند هر رنگی را که دوست دارد ، بدون حفظ کردن فرمولی خاص، بسازد. و کتاب ترکیب رنگ خانم شورانگیز موسوی به راحتی این امکان را در اختیار هنرجوی کاربر مواد قرار میدهد. اگر میخواهید درباره Ph رنگ مو  بیشتر بدانید این مقاله را مطالعه کنید.
 
 

 

شورانگیز موسوی مدرس رسمی برند بورمی و مدرس تخصصی و بین المللی رنگ و مش
 

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: