یکشنبه 05 دی 1400 - 15:39:40

اوزون تراپی مو چیست؟

 

اوزون تراپی مو چیست؟

 

اوزون تراپی برای برطرف کردن مشکلات پوست و مو نیز کاربرد دارد. این کار با استفاده از یک دستگاه مخصوص انجام می‌شود. دستگاهی که اکسیژن را به اوزون تبدیل می­‌کند و باعث می­‌شود فولیکول ها و ساقه مو تقویت شود. بعلاوه، از ازوزون برای پیشگیری از ریزش مو، موخوره و درمان شوره سر، برطرف کردن شکنندگی موها و افزایش ضخامت تارهای مو و در نتیجه افزایش حجم موها استفاده می­‌شود.

 

فواید اوزون تراپی مو چیست؟

از جمله خواص و فواید بی نظیر اوزون تراپی برای مو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. درمان ریزش مو
ریزش مو می تواند نتایج بسیاری از عوامل از جمله روند طبیعی پیری، تغییرات هورمونی، کمبود مواد مغذی و یا عوامل پزشکی و روانشناختی باشد. اوزون درمانی با تزریق مولکول‌های محلول در آب O3 که باعث تحریک تولید سلول‌های مو می شوند و به درمان ریزش مو کمک می‌کند. ازن رگ‌های خونی ریزی را که در اطراف فولیکول مو قرار دارند تقویت می‌کند، باعث جوان سازی و تقویت غده های مو می شود، گردش خون را بهبود می بخشد و مواد مغذی را به فولیکول های مو می‌رساند. همه این عوامل می توانند ریزش کنترل نشده مو را از بین ببرند.

2. افزایش حجم و تراکم مو
اوزون حجم و تراکم مو را افزایش می دهد. این روش درمانی می تواند تار موها را ترمیم و بازسازی کند. موخوره را کنترل می کند و برای موهای نازک و حساس مفید است. همچنین، بسیاری از افرادی که تحت این درمان قرار گرفته اند شاهد بهبود چشمگیر رشد موهای خود هستند. زیرا با تقویت و تغذیه فولیکول مو باعث می شود تار موها قوی تر و بیشتر رشد کنند.

3. رطوبت رسانی به مو
رنگ کردن مکرر مو باعث خشک و شکننده شدن ساقه مو می شود. موهای خشک و موخوره دار مستعد شکستن و نازک شدن هستند. اوزون تراپی مو با محبوس کردن رطوبت در ساقه مو به موهای خشک و آسیب دیده کمک می کند. این روش درمانی بی نظیر ساقه مو را تغذیه می کند، ظاهری نرم و براق به مو می بخشد، و باعث درمان وزی مو می شود. این کار برای موهای رنگ شده مفید است زیرا پپتون ها پیوندهای تارهای مو و رنگ را تقویت می کنند تا از رنگ مو محافظت کنند.

4. افزایش جریان خون در پوست سر
یک جنبه جالب اوزون درمانی این است که باعث افزایش یا افزایش جریان خون در پوست سر می شود. بهبود جریان خون در پوست سر باعث جوانسازی فولیکول های مو و تقویت رشد مو می شود. افزایش خون رسانی به پوست سر همچنین می تواند به مبارزه با عفونت های میکروبی پوست کمک کند

5. مبارزه با شوره سر
شوره سر یک مشکل غیر مسری پوست سر است با خارش شدید و پوسته پوسته شدن پوست سر مشخص می‌شود. اوزن می تواند پوست را با خواص ضد میکروبی قوی خود تثبیت کند. این درمان منحصر به فرد مو باعث از بین رفتن باکتری ها و قارچ ها می شود بدون اینکه به پوست سر و مو آسیب برساند.

6. جلوگیری از سفید شدن زودرس موها
یکی از دلایل اصلی سفید شدن زودرس موها عدم تامین مواد مغذی به اندازه کافی به فولیکول های مو است. اوزون درمانی می تواند سرعت جذب مواد مغذی توسط فولیکول مو را افزایش دهد. علاوه بر این، اوزون به نوبه خود به حفظ رنگ طبیعی مو کمک می کند و از سفید شدن مو در سنین جوانی جلوگیری می کند.

 

نحوه عملکرد دستگاه اوزون تراپی مو

دستگاه اوزون تراپی یک محوطه کابینی دارد که بخار آب 40 درجه درون آن در جریان است. البته دمای بخار آب قابل تنظیم است. زمانی که مو در این کابین قرار می‌گیرد، فولیکول های مو تحریک می‌شوند و راه برای ورود مواد مغذی به عمق ساقه و ریشه مو باز می‌شود. سپس، مولکول های آب به وسیله امواج مافوق صوتت جزیه شده و با مولکول های اکسیژن ترکیب می‌شوند.

اتم اکسیژن از میان فولکیول های مو وارد بخش های عمیق ساقه و ریشه مو می­‌شوند و در مسیر خود با 80 الی 85 درصد از عناصر مو ترکیب می­‌شوند. در این فرآیند، بسیاری از میکروب ها، باکتری ها، قارچ ها و..، را از بین می‌برند و عمل استریلیزه به صورت کامل صورت می­‌گیرد.

در مرحله آخر، محوطه کابین با ایجاد سرما و خنک کردن ناگهانی فضا باعث تحریک مجدد فولیکول ها و بسته شدن آن ها می‌­شود. بنابراین، اتم اکسیژن در بافت مو محفوظ می‌ماند و به کار خود ادامه می‌­دهد. چنانچه موها در معرض گرمای مجدد قرار نگیرند، این روند مدتی طول کشیده و اکسیداسیون متوقف نخواهد شد.


 

 

سارا خانی مدرس و متخصص در لاین های رنگ و لایت، کراتین و احیا مو در شمال تهران


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: