شنبه 11 بهمن 1399 - 00:24:56

با 9 روش تهیه ماسک صورت خانگی برای رفع انواع بیماری‌های پوستی آشنا شویم!!

ماسک صورت خانگی

ماسک خانگی آبرسان

 

 

 9 روش تهیه ماسک صورت خانگی که باید امتحان کرد!!

   آیا پوست شما بسیار فعال و حساس است؟ آیا تمامی قسمت‌های Tiger King را مشاهده کرده‌اید؟ آیا پرسه‌زدن‌های نافرجام همراه با ناراحتی و نگرانی شما ادامه دارد؟ همه این موارد دال بر این موضوع بوده است تا با انواع ماسک‌‌های صورت خانگی آشنا شویم. منظور از این ماسک‌ها، دستورالعمل‌‌هایی نیست که مردم آن‌ها را با شما در Insta feed به اشتراک گذاشته‌اند. در اینجا در کنار هم جمع شده‌ایم تا با 9 روش آسان تهیه ماسک صورت خانگی آشنا شویم که در ارتباط با رفع موضوعاتی نظیر تشدید رزاسه و استرس‌ها ناشی از آن و ... می‌باشد. سعی کنید تا با مطالعه فراوان، بهترین راهکار‌های مناسبی که توسط خود شخص در خانه برای درمان آکنه، جوش‌های سرسیاه و ... قابل انجام است را بیابید. به عبارتی یافتن روش‌هایی که می‌توان با موادی که از قبل در آشپزخانه خود دارید، قابل انجام باشد.

 

  1. تهیه ماسک صورت خانگی برای اگزما:

   در این بخش با آسان‌ترین دستور تهیه ماسک صورت خانگی که توسط Loepsie (از فعالان در YouTube) ارائه‌شده است، آشنا خواهید شد که بسیار برای پوست‌های تحریک‌شده و حساسی که در معرض اگزما قرار دارند، بسیار مناسب است. این ماسک را می‌توان به‌راحتی برای هر نقطه از بدن که دچار اگزماست، استفاده کرد. درنتیجه می‌توانید به‌آرامی و با خیال راحت مقدار زیادی از آن را روی نقاط خشک پا و بازو اعمال کنید. برای این کار نیاز به تهیه موارد زیر است:

  • 1 قاشق غذاخوری جو دو سر
  • 1 قاشق چای‌خوری عسل خام
  • نصف قاشق چای‌خوری آب

   ماده اصلی به‌کاررفته در این ماسک، جوی دو سر بوده که هم دارای خاصیت آنتی‌اکسیدان و هم خاصیت ضدالتهاب است و در جهت تسکین پوست‌های خشک و حذف سلول‌های مرده پوست بسیار مؤثر است. وقتی جو با چنین خواصی با عسلی که خاصیت ضد باکتریایی دارد (و مقداری آب برای ایجاد پایداری و قوام) مخلوط شود، باعث تسکین پوست خواهد شد. همه این مواد اولیه را در کاسه ریخته و مخلوط کرده سپس یک لایه نازک از آن را روی پوست اعمال کنید. به مدت 10 دقیقه آن را به حال خود رها کرده تا اثرات آرام‌بخشی و تسکین به بیش‌ترین مقدار خود برسد.

تهیه ماسک صورت خانگی به کمک جو دو سر

  1. ماسک صورت خانگی مناسب برای لب‌های خشک و ترک‌خورده:

   در ابتدای امر باید گفت که از لحاظ فنی، نمی‌توان این روش را مناسب برای تهیه ماسک صورت نامید اما در کل برای لب‌های خشک بسیار مناسب خواهد بود. به خاطر بسپارید روشی که توسط ولاگر معروف AnitaSamantha ارائه‌شده است، برای پوست‌های حساس و ملتهب مناسب نبوده و تنها باید یک‌بار در هفته و آن‌هم تنها برای پوست‌های خشک مورداستفاده قرار گیرد. حال با دانستن این موضوع به سراغ نحوه انجام این روش می‌رویم:

 

  • نصف قاشق غذاخوری نیشکر یا قند طبیعی
  • نصف قاشق غذاخوری عسل فیلتر شده

   همان‌طور که در بالا مشاهده می‌کنید، برای این کار تنها نیاز به تهیه دو ماده است: نیشکر یا قند طبیعی که به ماسک، بافتی زبر و لایه‌لایه می‌بخشد و نیز عسل فیلتر شده که دارای خاصیت آنتی‌اکسیدان بالایی است و به پوست شما در حفظ رطوبت، کمک شایانی می‌کند. این دو ماده را در هم مخلوط کرده و درنهایت مخلوط حاصل را به‌آرامی روی پوست ترک‌خورده لب‌ خود بمالید و سپس حداکثر پس از 5 دقیقه، لب‌های خود را بشویید. فراموش نکنید که پس‌ازآن از بالم لب استفاده کنید.

درمان ترک‌خوردگی لب

  1. نحوه آماده‌سازی ماسک صورت خانگی برای پوست‌های کدر و خشک:

   آیا روز‌هایی را که وضعیت پوستتان نامناسب بوده و به چنین ماسک صورت خانگی نیاز داشتید را به خاطر دارید؟ چنین ماسکی باعث خنک‌ترشدن و تسکین پوست شده و آن را زیبا و مرطوب نگه می‌دارد. اثبات تمامی این ویژگی‌ها به‌راحتی امکان‌پذیر است چراکه پوست صورت Georgia Peach (از فعالان معروف در حوزه YouTube) دارای چنین ویژگی‌هایی بوده و به‌راحتی قابل مشاهده است. برای این کار نیاز به تهیه موارد زیر است:

  • 1 قاشق غذاخوری ماست یونانی
  • 1 قاشق چای‌خوری جوی دو سر
  • 1 قاشق چای‌خوری عسل

   نه تنها اعمال ماست یونانی روی صورت باعث ایجاد حس خیلی خوب می‌شود، بلکه به سبب دارا بودن اسیدلاکتیک و پروبیوتیک در خود، به ترتیب باعث نرم شدن و تسکین التهاب‌های موجود در پوست می‌شود. این سه ماده را در کاسه با یکدیگر مخلوط کنید و اجازه دهید به مدت 10 الی 15 دقیقه روی پوست بمانند. سپس پوست خود را با آب گرم بشویید. این کار باعث نرم‌شدن پوست خواهد شد.

  1. تهیه ماسک صورت خانگی برای آکنه:

Nicoletta Xo که از شناخته‌شده‌ترین ولاگرها می‌باشد، 4 نوع ماسک صورت خانگی مناسب برای زخم‌های ناشی از آکنه را به وجود آورده است که هریک حاوی فرمولی مناسب برای درمان لکه‌های صورت بوده و در آن‌ها از جوز هندی، عسل و شیر استفاده‌شده است. علاوه بر آن‌ها ماسک‌های روشن‌کننده و ضدالتهابی را به کمک زردچوبه، عسل و ماست تهیه کرده است. اما کدام‌یک پر متقاضی‌تر هستند؟ بسیاری از افراد ماسک روغن درخت چای را ترجیح می‌دهند.

  • 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا
  • یک قطره روغن درخت چای

   روغن درخت چای یک آنتی‌باکتریال طبیعی و مؤثر در برابر آکنه بوده و اعمال آن روی پوست یک سری ناملایمات را به همراه دارد چراکه اگر با مقدار آب کافی رقیق نشود، باعث سوختگی پوست می‌شود. اما در این ماسک از یک مرطوب‌کننده و تسکین‌دهنده بنام آلوئه‌ورا استفاده می‌شود که عواملی را که باعث اثرات تحریک‌آمیز روی پوست می‌شوند را خنثی می‌کند. سعی شود این ماسک به مدت 10 دقیقه روی پوستی تمیز و خشک باقی بماند. سپس شستشو انجام شود. پس‌ازآن میزان رطوبت پوست بررسی شود تا به حد مطلوب رسیده باشد.

استفاده از روغن درخت چای برای درمان آکنه

 

 

  1. ماسک صورت خانگی مناسب برای جوش‌های سرسیاه:

در این بخش یک ماسک صورت خانگی معرفی می‌شود که لایه‌برداری مناسب بوده که در آن از سفیده تخم‌مرغ (یک قابض طبیعی) و پودر زغال (یک جاذب چربی پوست) استفاده‌شده است. در حالت کلی مواد لازم جهت تهیه آن به شرح زیر است:

  • 2 قاشق چای‌خوری ژلاتین بدون طعم
  • 2 قاشق غذاخوری آب
  • 6 کپسول زغال فعال

   تمامی مواد اولیه را باهم مخلوط کرده و سپس یک‌لایه ضخیم از آن را روی بینی خود اعمال کنید. این ماسک می‌تواند به‌مانند چسب‌های ‌مورد‌استفاده برای جوش‌های سرسیاه بینی عمل کند. اما خیالتان راحت باشد چراکه نسبت به آن، برای پوست بسیار ملایم‌تر است. چسب جوش‌ سرسیاه بینی می‌تواند باعث تحریک و التهاب پوست شده و به‌مرور زمان باعث افزایش جوش‌های سرسیاه شود. پس بهتر است این ماسک‌ها را جایگزین این چسب‌ها کنید. زغال به‌کاررفته در ماسک به‌مانند یک آهنربا عمل کرده و چربی‌های اضافه روی پوست را جذب می‌کند و بسیار مناسب برای مناطقی از پوست با جوش‌های سرسیاه می‌باشد. مجدداً برای اطلاع باید گفت که این ماسک‌ها به‌مانند یک لایه‌بردار عمل می‌کنند. پس بهتر است تنها از آن‌ها روی پوست بینی استفاده شود چراکه پوست این نقطه از صورت از حساسیت کمتری برخوردار است.

 

درمان جوش‌های سرسیاه

 

  1. درمان التهاب و آماس با ماسک صورت خانگی :

 بهتر است از پیشنهادات و نکات SweetPotatoSoul  که از ولاگران معروف بوده و نیز دارای پوستی بسیار عالی می‌باشد، بهره برد. او سه نوع ماسک ضدالتهاب پوست معرفی کرده است که از بین این سه، ماسکی که در آن از آلوئه‌ورا و پودر ماچا استفاده‌شده است، بسیار طرفدار دارد.

  • دو قاشق غذاخوری آلوئه‌ورا تازه ( در موارد اضطراری ترجیحاً ژل آن)
  • 1 قاشق چای‌خوری پودر چای سبز ماچا

   آلوئه‌ورا به‌طور طبیعی تسکین‌دهنده و مرطوب‌کننده پوست بوده و برای خارش و التهاب آن (خصوصاً بیماری رزاسه) مناسب است. درحالی‌که پودر ماچا به سبب دارا بودن خاصیت ضدالتهابی، در کاهش قرمزی پوست صورت بسیار مؤثر است. مخلوط تهیه‌شده را به مدت 15 دقیقه روی صورت خود اعمال کنید(بهتر است قبل از استفاده به‌منظور بالا بردن میزان سرمایش آن، به مدت 10 دقیقه در فریزر نگهداری شود). سپس عمل شستشو و مرطوب‌سازی را انجام دهید.

 

درمان التهاب پوست به کمک SweetPotatoSoul

  1. درمان خشکی پوست به کمک ماسک صورت خانگی :

   اگر دارای پوستی خشک هستید، به‌خوبی از این موضع مطلعید که اکثر داروهای درمان خشکی پوست حاوی مقداری روغن و چربی در خود هستند که در صورت وجود لکه‌های ناشی از جوش، باعث انسداد این حفرههای به وجود آمده روی پوست می‌شوند. به همین جهت می‌توان از ماسک صورت خانگی که توسط Iamvenessae (ولاگر معروف) از آووکادو و عسل تهیه شده است، بهره برد. در این روش از مواد اولیه محدودی استفاده می‌شود که به‌راحتی در خانه قابل تهیه هستند.

  • نصف آووکادو له‌شده
  • 1 قاشق غذاخوری عسل

   آووکادو سرشار از اسید‌های چرب بوده که در تسکین و مرطوب‌سازی پوست خشک شما بسیار مؤثر است. درحالی‌که از عسل به‌عنوان یک مرطوب‌کننده و قابض طبیعی، برای درمان آکنه و بیماری‌های التهابی پوست بدون خشک‌کردن و تحریک پوست استفاده می‌شود. این دو را باهم مخلوط کرده و سپس روی صورت خود مخلوط را پخش کنید. سپس پس از 10دقیقه (گاهی 15 الی 20 دقیقه) صورت خود را بشویید.

 

درمان خشکی پوست

  1. تهیه ماسک صورت خانگی برای لکه‌های تیره و زخم‌های ناشی از آکنه:

Supa Natural (از ولاگرهای معروف) به‌منظور درمان لکه‌های پوستی و زخم‌های ناشی از آکنه، به مدت سه روز تنها از ماسک زردچوبه استفاده کرده و روی پوست خود اعمال کرده است. پس از این سه روز، نرمی و لطافتی مناسبی را در پوست خود احساس کرده است. قرمزی پوست کاملاً از بین رفت و در پایان کار بسیار احساس راحتی داشته و از نتیجه حاصل خشنود بوده است. ماده خارق‌العاده‌ای که در این ماسک استفاده ‌شد، زردچوبه بوده که خاصیت آنتی‌اکسیدان و ضدالتهابی بالایی دارد و مطالعاتی راجع به آن در ارتباط با روشن کردن پوست و از بین بردن ریز جاندارهای موجود روی پوست صورت پذیرفته است. برای تهیه این ماسک نیاز به تهیه موارد زیر است:

  • 1 قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه
  • 2 قاشق غذاخوری ماست (روغن زیتون و یا روغن موردعلاقه و مناسب شما برای پوست)

   با وجود اینکه این ولاگر تنها از زردچوبه و آب استفاده کرده است اما با توجه به تجربیاتی که وجود دارد، افزودن زردچوبه بدون استفاده از بافر می‌تواند موقتاً لکه‌های زرد روشنی را روی پوست ایجاد کند. پس بهتر است مقداری ماست و یا روغن استفاده شود تا از تحرکات و پاشش این ترکیب زردرنگ جلوگیری شود. بهتر است مخلوط تهیه‌شده به مدت 10 الی 15 دقیقه روی پوست بماند؛ سپس به کمک شوینده‌های صورت، فرایند شستشو را انجام شود.

 

درمان لکه‌های تیره صورت

  1. نحوه آماده‌سازی ماسک صورت خانگی برای پوست‌های چرب:

   در بسیاری از ماسک‌هایی که برای پوست‌های چرب پیشنهاد می‌شود، ذرات زبری وجود دارد که صدمات وارده ناشی از آن به پوست به‌مراتب بیشتر از مزایای آن است اما ماسکی که توسط Khichi Beauty ارائه‌شده است تنها حاوی دو جزء در خود است. در این ماسک از سفیده تخم‌مرغ و آلوئه‌ورا به‌منظور جذب چربی‌های اضافه پوست بدون آسیب رساندن به آن استفاده می‌شود.

  • یک سفیده تخم‌مرغ
  • دو قاشق غذاخوری آلوئه‌ورا تازه ( در موارد اضطراری ترجیحاً ژل آن)

   در حالت کلی، اعمال تخم‌مرغ خام روی صورت کاری ناپسند و غیرمعمول به نظر می‌رسد اما به سبب دارا بودن خاصیت آنتی‌باکتریالی خود می‌تواند از مسدود شدن منافذ پوست در هنگام جذب چربی اضافی پوست جلوگیری کند و تا زمانی که به تخم‌مرغ حساسیت نداشته باشید، استفاده از آن فاقد هرگونه آسیبی خواهد بود. اما به‌طور کل به‌مانند نتایج حاصل در درمان آکنه، چندان به‌تنهایی مفید نخواهد بود. آلوئه‌ورا اصلی‌ترین نقش را در تسکین و مرطوب‌سازی ایفا می‌کند. پس اگر پوست شما در اثر تحریکات موجود، بسیار چرب می‌شود، این ماسک تهیه‌شده از این دو جزء، می‌تواند به شما کمک زیادی کند. دو جزء را باهم مخلوط کرده و به کمک قاشق مخلوط را روی صورت خود اعمال کنید. سپس به مدت 10 دقیقه منتظر مانده و درنهایت صورت خود را بشویید.

 

نحوه بهبود پوست‌های چرب

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: