دوشنبه 23 مهر 1397 - 09:58:08

چگونه موی مجعد و کوتاه خود را سشوار کنیم؟


نحوه سشوار موی کوتاه و زبر
سشوار موها چگونه انجام می شود؟

 

 به نظر می رسد، سشوار مو برای خانم هایی که موهای مجعد و کوتاه دارند، اغلب نسبت به آن دسته از کسانی که موهای بلند یا نرمی، دارند سخت تر است. به همین خاطر ما در سایت آرایشی رژلب این مقاله را برای شما عزیزان گرد آوری کرده ایم تا با نحوه سشوار موی مجعد و کوتاه آشنا شده و به سادگی بتوانید موهای خود را براشینگ کنید.

 

نحوه صاف کردن موهای کوتاه، زبر و مجعد


ابتدا موهایتان را شامپو کرده، سپس آن را به کاندیشنر یا نرم کننده ای مناسب آغشته کنید. بعد از آنکه آب اضافی موهایتان را خشک کردید از سرم مو استفاده نمایید. در این مرحله از حرارت گرم سشوار و موپیچ مناسب استفاده کرده و برای لَخت کردن موها می توانید از اتوی مو استفاده کنید.
حرارت سشوار باعث تغییر ساختار مو شده و آن را نرم می کند. نرم شدن موها باعث شکسته شدن، حلقه های ضعیف تر (اتصال بین هیدروژن و زنجیره های نمکی) شده و کراتین بلند شده از حالت آلفا یک به حالت بتا دو تغییر شکل می دهد. به همین علت زمانی که موها خیس هستند به هر شکلی درمی آیند.

نحوه سشوار مو

 

نحوه سشوار موهای فر و مجعد

- عموماً نوک موهایی که به صورت طبیعی یا مصنوعی حالت فر و مجعد دارند، حالتی خشک و خشن دارند. همین عامل مانع حرکت راحت برس روی موها شده و موها به اصطلاح مجعد یا وز می شود.
- برای این نوع مو، بعد از شامپوکردن از یک کاندیشنر مناسب استفاده کنید.
-آرایشگران عزیز، اگر با موهایی که در ریشه خشک است مواجه شدید، می توانید از یک ماسک مغذی استفاده کنید.
-قبل از براشینگ یا سشوار کامل موها، بهتر است آب موها را با حوله بگیرید تا میزان رطوبت موها مناسب شده و موها بهتر تحت کنترل باشد.
-از برسی نرم و محکم استفاده کنید تا به سادگی داخل موها رود و بدون بهم ریختن موها، آن را فرم دهد.
- برای موهای ضخیم با موج های مرتب از بیگودی استفاده کنید.
-برای صاف کردن موهای کوتاه، مجعد و زبر، سرم مو را روی ساقه ی موها مالیده و از یک برس متناسب با جنس و طول مو استفاده کنید. سپس از حرارت گرم سشوار استفاده نموده و حرارت را به صورت مایل روی لایه موها گرفته و برس را از ریشه تا نوک موها بکشید تا صاف شود.

 

یک نمونه برای سشوار موهای کوتاه

روش اول: ابتدا آب اضافی موها را با حوله بگیرید. سپس موهایتان را با لوسیونی متناسب آغشته کنید و با انگشتانتان کمی به آن حالت بدهید. پس از آن از حرارت ملایم سشوار روی موها استفاده کنید. در حین سشوار، لایه های رویی موها را بالا ببرید تا حرارت سشوار بتواند، لایه های زیرین مو را نیز خشک کند. خانم هایی که موهای کوتاه و یکدست دارند، باید به صورت افقی یا عمودی موهایشان را بلند کنند. حال لایه هایی که برداشته اید را توسط انگشت شصت و سایر انگشتان روی برس گذاشته و محکم کنید. از حرارت گرم سشوار استفاده کرده آن را ابتدا روی قسمت انتهای مو و بعد روی سایر قسمت ها نگه دارید و به صورت مکرر برس را حرکت داده تا حرارت به همه قسمت های مو برسد با خشک شدن هر لایه، مو را از برس جدا کنید. هم چنین توجه کنید قبل از جداکردن برس از موها، لازم است از سردشدن برس اطمینان حاصل کنید تا موهایتان شکل زیباتری به خود بگیرد.

روش های دیگرِ سشوار به صورت عمودی، جناقی، افقی و مورب می باشد. برای حجم دادن به موها یا اصطلاحاً لیفت کردن، موها را خلاف جهت رویش نگه داشته و بالا ببرید و با سشوار به آن فرم دهید. دقت کنید که حرارت سشوار روی پوست سرتان قرار نگیرد تا حرارت آن به شما آسیب نرساند.

 

انجام سشوار موهای کوتاه

برای براشینگ موهای کوتاه با توجه به جنس موها ابتدا آن را شامپو کنید. سپس با توجه به مدل مورد نظرتان، موها را تقسیم بندی کرده و از قسمت پشت سر، براشینگ را آغاز نمایید. اصولاً برس های گرد و ریز، مناسب سشوار موهای کوتاه هستند. بنابراین برسی متناسب با طول موهایتان، انتخاب کنید. برای سهولت کار با موهای مجعد، ابتدا آن را با کاندیشنر لَخت کنید، سپس با بیگودی درشت، موها را پیچیده و براشینگ انجام دهید. در پایان کار، برای حفظ براشینگ از فیکساتور مناسب استفاده کنید.
سشوارکشیدن بخصوص برای موهای کوتاه و مجعد، باعث می شود، موها حالت زیبایی به خود بگیرد. در ضمن حجم موها و حالت کوتاهی موها جلوه بیشتری داشته باشد.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: