شنبه 05 آذر 1401 - 17:20:56

آموزش جدیدترین تکنیک های رنگ و مش

 

 

آموزش آمبره و بالیاژ

روشن کردن مو بدون دکلره

 

آموزش جدیدترین تکنیک های رنگ و مش

 

 

 

در این مطلب با سرفصل های زیر آشنا خواهید شد:

 

آموزش آمبره انجل

نکات تکنیک آمبره

آموزش بالیاژ جدید

تکنیک بالیاژ روی موی بلند

آموزش فولیاژ تکنیک جدید رنگ و مش

روشن کردن مو بدون نیاز به دکلره

بررسی اشتباهات رایج رنگ و مش

 

 

 

رنگ و مش یکی از اصلی ترین شاخه های آرایش و زیبایی است و هر روز در حال تغییر و بروزرسانی می باشد. امروزه برخلاف گذشته که اغلب مردم از تکنیک دکلره کامل یا مش کلاهی استفاده می کردند، رنگ و مش ساختار تکامل یافته ای به خود دیده و هر روز متدهای جدیدتری روانه بازار آرایشی می شود. به همین دلیل در این مطلب از سایت رژلب تصمیم گرفتیم تا جدیدترین تکنیک های رنگ و مش را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.


آموزش آمبره انجل


تقسیم بندی موها در روش آمبره انجل بسیار حائز اهمیت است. ابتدا موها را از پشت به صورت مایل به دو قسمت تقسیم بندی می کنیم. اگر قصد داشتید تنها از متد آمبره استفاده کنید باید از فویل استفاده کنید و می توانید پوش ریشه بدهید. به این صورت که لایه نازکی از موها را به صورت مایل در دست گرفته و شانه را چند بار حرکت می دهیم تا نیمی از لایه مو پوش داده شود. موادگذاری را انجام داده و از تخته به همراه فویل برای فیکس کرده و موادگذاری استفاده می کنیم.

در این متد آمبره که انجل نام دارد، می توان از فویل یا سوییت مش استفاده نکرد. در این روش نیازی به پوش دادن موها نیست. مواد شما باید حالت سفت داشته باشد تا نشت پیدا نکنید. موادگذاری آمبره انجل را از پایین به سمت بالا انجام می دهیم. باید موها را در دست پخش و مواد را روی آن به خوبی فید کرد. از تکنیک پرتابی برای کناره های لایه مو استفاده می کنیم و آن را رو به سمت بالا انجام می دهیم.

 

آموزش آمبره انجل

 

نکات تکنیک آمبره

 

در تکنیک آمبره، زاویه دست ها باید صفر درجه باشد. فید کردن موها در لایه های کنار هم باید به طور قرینه انجام شود تا نتیجه بهتری حاصل شود. لایه های بعدی را نیز به همین ترتیب جدا کرده و موادگذاری انجام می دهیم. توجه داشته باشید که موادگذاری اصلی در پایین مو انجام می شود و باید به طور کامل صورت بگیرد. قسمت های کناری لایه مو را نیز به صورت پرتابی موادگذاری می کنیم.
متد آمبره یا بالیاژ که از فویل یا سوییت مش استفاده نمی شود، اصطلاحا مش در هوای آزاد گفته می شود. در این سبک رنگ و مش، موها به پایه دکلره نمی رسد. اگر موها به رنگ نچرال باشد، خیلی راحت می توان از انواع رنگ موها با پایه 6، 7 و 8 استفاده کرد. اما اگر قبلا از رنگ تیره روی موها استفاده شده باشد، حتما باید از دکلره برای به پایه رساندن موها استفاده کنیم.

 

نکات آمبره که باید بدانید

 

آموزش بالیاژ جدید


در تکنیک بالیاژ باید قسمت پشت موها را به دو دسته تقسیم کنیم. دسته بندی موها به صورت مایل و زیگزاگی می باشد. موادگذاری در متد بالیاژ باید در زاویه صفر درجه انجام شود. در این تکنیک باید قلمو را رو به سمت بالا روی موها بکشیم و خوب مواد را روی مو فید کنیم. فید کردن رنگ مو در متدهای بالیاژ و آمبره به دو روش انجام می شود. یک مدل فید با استفاده از مواد دکلره و مدل دیگر فید با استفاده از مواد رنگ مو انجام می شود.

ما به شما تکنیک های فید کردن با رنگ مو را توصیه می کنیم. به دلیل اینکه زردی و نارنجی کمتری را برای موها به دنبال دارد. فید کردن مو از پایین به بالا باعث می شود از مواد کمتری در متد بالیاژ استفاده شود. اینکه فید کردن را تا چه حد به ریشه موها نزدیک کنیم، به سلیقه مشتری و بیس رنگ موهای وی بستگی دارد. پس از اینکه قسمت پایین موها کاملا موادگذاری شد، روی موها را با یک ورق سوییت مش می پوشانیم.

 

آموزش تکنیک بالیاژ از رنگ و مش

 

پس از اینکه لایه اول مو را موادگذاری کردیم، لایه دوم را از قسمت صدفی مو کمی ضخیم تر جدا می کنیم. لایه ها را از قسمت افقی و عمودی به دو قسمت تقسیم کرده و لایه بالا را به ترتیب روش قبل موادگذاری می کنیم. موادگذاری را از پایین مو به سمت بالا انجام داده و قبل از اینکه به ریشه موها برسیم آن را خوب فید می کنیم. پس از پایان موادگذاری، یک لایه سوییت مش زیر و یک لایه روی موهایی که موادگذاری کردیم، قرار می دهیم.

بالیاژ قسمت های کناری مو را به صورت مایل انجام داده و آن را تا نیمه های سر ادامه می دهیم. باید توجه داشته باشیم که لایه ها حتما به طور قرینه انجام شوند تا پایان کار تمیز از آب در بیاید. تکنیک بالیاژ برای افرادی مناسب است که تمایل ندارند موهایشان خیلی بلوند شود.

 

تکنیک بالیاژ روی موی بلند

 

برای بالیاژ موی بلند می توان از پدل بالیاژ استفاده کرد. پدل یک تخته پلاستیکی بلند است که در کار رنگ و مش بسیار موثر واقع می شود. تقسیم بندی موها را باید از قسمت پشت سر انجام دهیم. توجه داشته باشید که بافت مواد شما باید بسیار سفت باشد و اگر کاسه رنگ را برعکس کردید، مواد از داخل آن سرازیر نشود.

مزیت استفاده از پدل بالیاژ این است که سرعت کار شما را تا حد چشمگیری افزایش می‌دهد. همچنین نیاز شما به دستیار را کاملا برطرف می کند. روش کار به این صورت است که یک دسته مو را روی پدل قرار دهید و شروع به موادگذاری کنید. این ابزار باعث می شود همه قسمت های مو به مواد آغشته شود و هیچ نقطه از آن بدون مواد باقی نماند.

 

بالیاژ موی بلند

 


برای این مدل بالیاژ ابتدا دسته ای از مو که جدا کرده بودیم را پوش می دهیم. پوش شما باید مدیوم باشد. سپس فویل را روی پدل قرار داده و آن را زیر لایه مو می گذاریم. موادگذاری را آغاز کرده و قلمو را از قسمت میانی روی موها می کشیم. پس از اینکه کل نواحی مو را به مواد آغشته کردیم، در قسمت بالای موها قلمو را به طور بالعکس حرکت می دهیم و به اصطلاح مواد را فید می کنیم.
اگر موادگذاری را از درست از پایین پوش ها انجام دهیم، باعث لکه دار شدن رنگ مو می شود و شما را ملزم به لکه گیری می کند. به همین دلیل همیشه سعی کنید ابتدا مواد را از قسمت میانی روی موها قرار دهید و سپس رو به سمت بالا فید کنید. این گونه نتیجه کار تمیزتری خواهید داشت. فویل را می بندیم و با ایجاد دو قفل در بالای آن، از نشتی مواد جلوگیری می کنیم. پس از 20 دقیقه باید موها را چک کنیم تا در صورت لزوم شارژ مجدد مواد را انجام دهیم.

 

نمونه کار بالیاژ

 

آموزش فولیاژ تکنیک جدید رنگ و مش

 

فولیاژ از لحاظ ساختاری بسیار شبیه به بالیاژ و آمبره است. در این تکنیک باید موها را از قسمت پشت سر جدا و به طور هفت و هشتی تقسیم بندی کنیم. تقسیم بندی موها باید خیلی نازک باشد و یک پوش خیلی خفیف به آن می دهیم. تخته مخصوص رنگ و مش را زیر لایه تقسیم بندی شده قرار می دهیم و شروع به موادگذاری می کنیم. موها را کاملا به مواد دکلره آغشته می کنیم. پس از پایان موادگذاری، یک تکه فویل با توجه به اندازه موها زیر لایه قرار می دهیم و آن را می بندیم.
یک روش دیگر برای فولیاژ نیز وجود دارد و آن بیبی لایت است. برای تکنیک بیبی لایت باید یک لایه نازک دیگر جدا کنیم و روی آن شلال هایی به صورت هفت و هشتی تقسیم بندی کنیم. موادگذاری را روی لایه بالایی موها انجام می دهیم. قلمو را به همه جهت حرکت دهید تا از آغشته شدن تمامی نواحی موها به مواد دکلره اطمینان حاصل نمایید.
همان طور که از اسم تکنیک فولیاژ مشخص است، در آن باید از متریال فویل استفاده شود. در این متد، لایه ها باید خیلی نازک بوده به طوری که حداکثر یک سانتی متر باشند. برای انجام متد فولیاژ، شما نیاز به موهایی با تارهای نازک خواهید داشت. چنانچه موهای شخص ضخیم باشد، گزینه مناسبی برای انجام فولیاژ نخواهد بود.

 

آموزش فولیاژ با پدل

 

روشن کردن مو بدون نیاز به دکلره

 

استفاده از پودر دکلره برای روشن کردن موها به دلیل قدرت بالایی که دارد، می تواند به پوست و موی سر آسیب فراوانی وارد کند. اگر برای دکلره کردن موها به فرد حاذق مراجعه نکنید، احتمالا با موهای سوخته یا خرد شده و خشک مواجه خواهید شد. به همین دلیل اکثر خانم ها ترجیح می دهند که موهایشان را بدون استفاده از دکلره روشن کنند. روشن کردن موها بدون استفاده از دکلره نکاتی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. امیدواریم مورد توجه تان قرار بگیرند.
اولین نکته ای که باید در مورد روشن کردن مو بدون نیاز به دکلره بدانید، استفاده از رنگ های سری سرد است. معمولا رنگ های خانواده خاکستری، زیتونی و دودی بهترین گزینه برای روشن کردن مو بدون نیاز به دکلره هستند. نکته بعدی، استفاده از اکسیدان شماره 2 و 3 است. در حالت عادی معمولا مواد رنگ مو بین 30 تا 40 دقیقه روی موها می مانند. برای روشن کردن مو بدون دکلره شما می توانید این زمان را به یک ساعت افزایش دهید.
برخی رنگ موها جدیدا به کاتالوگ رنگ مو اضافه شده اند که بدون نیاز به دکلره می توانند موها را تا پایه 8 دکلره روشن کنند. به این رنگ موها اصطلاحا رنگ مو سه صفر نیز گفته می شود. یکی دیگر از بهترین مواد جهت روشن کردن مو بدون نیاز به دکلره، دکوکرم است. این محصول نیز نیاز شما به مصرف دکلره و آسیب های ناشی از آن را برطرف می کند.

 

تکنیک های رنگ و مش

 

بررسی اشتباهات رایج رنگ و مش


یکی از متداول ترین اشتباهاتی که اغلب رنگ و مش کاران به آن دچار می شوند، این است که به جای رنگ ریشه، رنگ مو را روی کل موها قرار می دهند. این کار باعث آسیب رسیدن به موها در رنگ روشن و دکلره شده و همچنین افزایش عمق در رنگ موهای تیره خواهد شد. افرادی که به دلیل رشد مو ریشه موهایشان درآمده و نیاز به ترمیم دارد، فقط باید رنگ ریشه قرار داده شود و سپس از یک رنگساژ مناسب برای کل مو استفاده شود تا احتمال آسیب رسیدن به موها کاهش یابد.

دومین اشتباه این است که اغلب رنگ مو اکسیدان را به صورت چشمی ترکیب می کنند. توجه داشته باشید که هر برند از رنگ مو و اکسیدان دارای نسبت معینی هستند که رعایت آن برای کسب نتیجه بهتر، الزامی است. به طور مثال، روی برخی از بسته های رنگ مو درج شده که نسبت 1:1 یک به یک. یعنی شما باید به میزان مساوی از رنگ مو را با اکسیدان ترکیب نمایید. برخی دیگر از رنگ موها نیز دارای نسبت 1:1.5 یا 1:2 هستند که به ترتیب باید نسبت به رنگ مو از 1.5 برابر و 2 برابر اکسیدان استفاده شود.

 

نکات رنگ و مش جدید


چنانچه ترکیب رنگ مو به درستی انجام نشود، باعث تیره تر یا روشن تر به نظر رسیدن رنگ موها خواهد شد. اشتباه بعدی که اغلب افراد انجام می دهند، این است که از رنگ موی خیلی تیره برای پوشش بهتر تارهای سفید مو استفاده می کنند. در صورتی که ما می توانیم با انتخاب خانواداه رنگی درست و همچنین ترکیب رنگ صحیح، حتی از رنگ های روشن نیز برای پوشش بهتر تارهای سفید مو استفاده کرد.

نکته حائز اهمیت بعدی، استفاده از پودر دکلره یا ریموور برای پاک کردن رنگ مو مشکی از روی موها است. برخی افراد سعی می کنند با استفاده از رنگ مو موهای مشکی خود را روشن کنند که تفکر اشتباهی است و منجر به زردی یا قرمز شدن موها خواهد شد. برای اینکه موها به پایه 9، 10 و 11 برسند، باید حتما از دکلره استفاده شود و سایر روش ها پاسخگو نخواهند بود.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: