سه شنبه 20 شهریور 1397 - 14:30:02

6 دلیل پنهان ریزش مو که نمیدانستید

6  عامل مهم که باعث ریزش مو میشود

عوامل عجیب ریزش مو 

 

 

 

عوامل متععدی در ریزش و رویش موی ما تایر دارند اصولا مو به صورت تکاملی به عنوان ارگانی حفاظتی به وجود آمده و اعصار متفاوت به یکی از ارکان زیبایی تبدیل شده است. همین امر موجب شده تا رویش و ریزش و حجم و اندازه مو اهمیت ویژه ای داشته باشد. گاهی برخی از افراد متوجه میشوند هنگام شانه زدن یا شستن مو میزان موی بیشتری از سرشان جدا میشود. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید پیش از هر اقدام دارویی این مقاله از سایت آرایشگری رژلب را مطالعه کنید شاید علت رزیش موی شما یکی از این 6 دلیل پنهان باشد 

 

 

تغییر آب و هوا 

فصول گرم سال بین بهار و پاییز ریزش مو اغلب افراد بیشتر از حد معمول میشود. پزشکان متخصص پوست معتقدند که تغییرات آب و هوا بدن شما شرایط خودش را برای تطبیق با شرایط تغییر میدهد و همین اتفاق موجب ریزش مو میشود به همین دلیل ممکن است در تابستان شاهد نازک شدن انتهای موی خود باشید. البته این مشکل تا حد زیادی با رعایت نکات تغذیه ای قابل حل و فصل است. با خوردن میزان مناسبی پروتئین و ویتامین و اسید های چرب مفید میتوانید تنش های تغییر فصل را کنترل کنید. 

 

 

بستن و کشیدن مو 

 

اگر اغلب اوقات موهای خود را به صورت دم اسبی میبندید و این کار را بیش از 4 بار در هفته انجام میدهید باعث ریزش و نازک شدن شدید مو میشوید. اگر در طوب شب میوهای خود را میبندی هم از این دایره خارج نیستید و به موهای شما آسیب فراوانی میرسد. برای بستن مو ی خود از ابزار هایی که مو را خیلی تحت کشش و فشار قرار نمیدهند استفاده کنید. 

 

 

استفاده از شامپو نامناسب 

اگر هنگام شست و شوی مو بیش از حد معمول ریزش مو را تجربه کردید این احتمال وجود دارد که شامپو شما مناسب نیست. بهتر است هفته ای یکبار پوست کف سر را باید نمک یا شکر لایه برداری کنید این کار باعث میشود که موهای جدید راحت تر از کف سر رشد کنند. 

 

استرس 

استرس تاثیر بسیار مهمی در ریزش مو دارد. استرس به صورت مستقیم روی سطح تولید هورمون های بدن تاثیر میگذارد به ویژه با تولید بیش از حد هورمون کورتیزول روی سلامت کلی به ویژه ریزش مو تاثیر مستقیم میگذارد و  باعث از بین رفتن ریشه مو و ریزش مو میشود. همچنین استرس با ایجاد اختلال در سیستم ایمنی در کار کرد گلوبول های سفید تاثیر میگذارد به نحوی که گولبول های سفید نقاط مختلف بدن من جمله مو را عامل مهاجم تشخیص داده و باعث ریزش آن میشود. 

 

 

چه عواملی باعث ریزش مو میشود؟

 

استفاده نکردن از نرم کننده 

استفاده از نرم کننده های حاوی مرطوب کننده به ویژه در آب و هوای خشک یک نکته الزامی است. همانگونه که پوست شما در غیاب نرم کننده خشن میشود موها در معرض خشکی بیش از حد شکننده شده و دچار ریزش میشود. 

 

 

رو بالشی نخی 

هر چیزی که باعث کشیده شدن مو شود فولیکول های مو را تضعیف میکند و ضعیف شدن فولیکول های مو منجر به ریزش مو میشود. رو بالشی نخی تمام رطوبت مو را جذب میکند و مو را بی حالت، خشک و شکننده میکند. بهتر است که رو بالشی نخی را با روبالشی ابریشمی یا ساتن عوض کنید. 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

چهارشنبه 21 شهریور 1397 - 22:06:50
فروش بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی و زیبایی
معروفترین برندها
رژ مایع و جامد و مدادی برند مک ، گاش ، ویولت ، دوسه و....
ریمل های فوق حرفه ای برند گارنیش ، دوسه ، بیوتی و....
پالت های رژ گونه و سایه برند دوسه و ....
روغن های اصل و طبیعی
مورچه ، جوجوبا ، آرگان ، خراطین ، خراطین و زالو و.....

انواع ماسک صورت و لب
ماسک جلبک ، ستاره دریایی ، طلا ، خاک رس و.....

انواع کرم ها اصل
کرم هیدروژنه ترمیم کننده ، کرم آبرسان ، کرم درماکول و......

پنکک ، کرم پودر ، هایلایتر ، فیکساتور ، دستگاه فر مو و اتو مو
و کلی محصولات آرایشی و زیبایی دیگر
بصورت کلی و جزئی
برای اطلاعات بیشتر به کانال و یا آیدی زیر در تلگرام مراجعه کنید
و یا به شماره زیر پیامک دهید
09226252379

@Sarina_pm

@Sarina_pmm
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: