جمعه 03 اسفند 1397 - 10:18:34

جدیدترین مدل مو و شینیون

انواع مدل مو شینیون

آموزش چند مدل مو شینیون

 

 


اکثر خانم ها ترجیح می دهند در محافل و مجالس رسمی از مدل مو شینیون استفاده کنند. این مدل مو ظاهر را بسیار آرایسته نشان می دهد و طرفداران بسیاری دارد. در مقاله جدیدترین مدل مو و شینیون قصد داریم به آموزش چند مدل شینیون مو و نکات مربوط به آن بپردازیم. با وب سایت رژلب همراه باشید.


شینیون چیست؟


شینیون در واقع یک واژه فرانسوی است که از رایج ترین مدل موها می باشد. به جمع کردن مو با سنجاق در پشت سر، شینیون گفته می شود که دارای سبک ها و مدل های متنوع و گسترده ای می باشد. معمولا سبک شینیون که بسیار رایج بوده و عمومیت بیشتری دارد، همان جمع کردن مو با سنجاق است؛ اما مدل های باز و نیمه باز دیگری نیز برای شینیون وجود دارند که با توجه به نوع مراسم مورد استفاده قرار می گیرند.
شینیون به تخصص و تجربه بسیاری نیاز دارد و می توان گفت یکی از هنری ترین مدل های آرایشگری محسوب می شود. جلوه زیبای شینیون به ابتکار، ذوق، سلیقه و تجربه شینیون کار بستگی دارد.


تاریخچه شینیون


در ابتدا، شینیون مختص مردم یونان بود. زنان در یونان باستان معمولا موهای خود را در پشت سر می بستند و آن را با طلا یا سایر زیورآلات دست ساز آرایش می کردند. مردان یونانی نیز از این مدل مو استفاده می کردند؛ با این تفاوت که موهای خود را با چیز محکمی می بستند. البته مردم دیگر سایر شهرها نظیر اسپارت و قبرس نیز از مدل موهای خاص خود استفاده می کردند.
شینیون در چین باستان نیز طرفداران بسیاری داشت. معمولا زنان متاهل چینی، موهای خود را در پشت سر می بستند. مدت زمان بسیاری بود که دیگر شینیون آن رواج خاص خود را نداشت تا دوباره از دهه 40 میلادی به اوج خود رسید. در این زمان، زنان در جنگ جهانی دوم برای پشتیبانی نیروهای مسلح به پشت جبهه ها می رفتند و جهت سهولت کار خود، از مدل موی شینیون به همراه یک روسری کوچک استفاده می کردند.
امروزه اما زنان سراسر جهان حتی با وجود داشتن موهای بلند باز هم از مدل موی شینیون استقبال می کنند. دلیل این محبوبیت نیز سهولت و زیبایی مدل مو شینیون می باشد.

 

تاریخچه مدل مو شینیون


انواع شینیون مو


شینیون معمولا با توجه به درخواست و سلیقه مشتری انجام می شود، اما نکات مهم بسیاری در این حوزه وجود دارند که رعایت آن ها نتیجه مطلوبی را به دنبال خواهد داشت. به عنوان مثال، شینیون موی کوتاه نیاز به رعایت اصولی دارد تا در عین کوتاهی مو، زیبا و شکیل به نظر برسد. در ادامه قصد داریم به بررسی انواع شینیون متناسب با مدل موهای مختلف بپردازیم.

شینیون موی بلند

موهای بلند به دلیل این که قابلیت هر مدل شینیونی را دارند، یکی از بهترین گزینه ها محسوب می شوند. اکثر مدل های شینیون نظیر خطی، حرارتی، بسته، شلوغ، بافت، باز و نیمه باز برای موهای بلند مناسب هستند. انتخاب هر یک از این مدل ها به سلیقه مشتری بستگی دارد. در واقع دست ما برای انتخاب هر مدل شینیونی باز است و نسبت به سایر مدل موها، گزینه های بیشتری را پیش رو خواهیم داشت.
انتخاب مدل شینیون به شرایط دیگری نظیر آب و هوا و نوع لباس نیز بستگی دارد. به طور مثال، در فصل تابستان که احتمال تعریق وجود دارد، شینیون بسته انتخاب بهتری می تواند باشد. در مقابل، شینیون مدل باز و نیمه باز برای فصل زمستان بسیار مناسب هستند.

مدل مو باز، نیمه باز و شلوغ مناسب برای شینیون عروس

اگر تمایل دارید در مجالس و مهمانی ها ظاهر ساده تری داشته باشید، می توانید از انواع شینیون ساده برای فرم دادن به موهای خود استفاده نمایید. مدل شینیون های پیچیده نیز دارای زیبایی و جذابیت خاصی هستند که برای خانم هایی که تمایل دارند در مهمانی ها خاص تر به نظر برسند، گزینه ایده آلی به شمار می روند.
مدل شینیون نیمه باز از انواع مدل های خاص است که قسمتی از موها به صورت بسته فرم داده می شوند و باقی آن ها نیز به صورت باز روی شانه ریخته می شوند. در برخی از مدل های نیمه باز شینیون می توان با استفاده از انواع گل های طبیعی و مصنوعی، بافت های تزئینی و همچنین تاج، به کار جذابیت بیشتری داد.
مدل شینیون باز برای خانم هایی که موهای فر و لخت دارند، گزینه خوبی محسوب می شود. اگر قصد انجام شینیون باز را در فصل تابستان دارید، بهتر است از انجام این کار منصرف شوید. چون تعریق بدن باعث خراب شدن شینیون باز خواهد شد.
در مدل شینیون شلوغ یا شلخته نیز موها به صورت شل و نامرتب شینیون می شوند که در عین بی نظمی، زیبایی خاصی خواهد داشت. امروزه این مدل شینیون بسیار پرطرفدار بوده و خانم های جوان تمایل بیشتری به انجام آن دارند.

 

شینیون مو بلند

 

شینیون موی کوتاه

اغلب خانم ها ترجیح می دهند که تنها از موهای خودشان در شینیون استفاده شود و هیچ گونه موی مصنوعی مورد استفاده قرار نگیرد. اگر موهای شما کوتاه باشد، باز هم می توانید از متد شینیون برای زیبایی هر چه بیشتر ظاهر خود استفاده کنید. در شینیون موی کوتاه بهتر است برای نشان دادن حجم بیشتر موها آن را پوش دهید. سپس مرتب کنید و اسپری بزنید.

مدل بافت و فشن

برای جذابیت بیشتر مدل شینیون موهای کوتاه می توانید از انواع بافت های تزئینی و گل سرهای زیبا در بین موهای خود استفاده کنید. همچنین می توان از شینیون فشن برای مدل موهای کوتاه استفاده کرد. حتی می توان برای زیباتر دیده شدن موها، از رنگ های فانتزی نیز کمک گرفت.
اگر با استفاده از موهای مصنوعی و پروتز در شینیون موی کوتاه مشکلی ندارید، دست شما در انتخاب مدل های بیشتر، باز خواهد بود. در صورت استفاده از موی مصنوعی و پروتز باید به این نکته توجه داشته باشید که رنگ آن حتما با رنگ موهای خود مطابقت داشته باشد. یکی دیگر از روش های شینیون موی کوتاه، استفاده از متد اکستنشن است که شینیون های بسیاری می توان با آن انجام داد.

شینیون موی رنگ شده

برخی متدهای شینیون هستند که روی موهای رنگ شده جلوه بهتری دارند. در واقع اگر موها هایلایت شوند، مدل شینیون یا بافت بیشتر مشخص خواهد شد. در عین حال، موی مشکی نیز جذابیت های مخصوص به خود را دارد. برای جلوه بیشتر شینیون موهای تیره فوت و فن هایی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به استفاده از اکسسوری ها اشاره کرد. به عبارت دیگر می توان با ایجاد تضاد در رنگ مو که می توان با اکسسوری نقره ای، طلایی یا سفید انجام داد، زیبایی شینیون یا بافت مو را چند برابر کرد. استفاده از انواع گل های طبیعی و مصنوعی، مروارید، نگین، تاج و نیم تاج بهترین گزینه ها برای این کار هستند. علاوه بر این، گوشواره های بزرگ و بلند نیز می توانند زیبایی شینیون شما را افزایش دهند. شینیون موی رنگ شده را نیز می توان در انواع خطی، باز، نیمه باز، شلخته و ... انجام داد.

 

شینیون مو رنگ شده

 

شینیون موی کم پشت

برای پرحجم به نظر رسیدن موها میتوان آن ها را در خلاف جهت سشوار کرد. همچنین می توان موها را در مرکز سر با کش بست و سپس موها را به 4 یا 5 قسمت مساوی تقسیم کرد. سپس هر قسمت را به خوبی شانه زد و به صورت حلقه های کوچک در مرکز سر جمع کرد و به شکل گل در آورد.
رنگ مو نیز در حجیم نشان داده شدن شینیون مو بسیار موثر است. یکی از دیگر موارد مفید در حجیم نشان دادن موها، استفاده از بیگودی است. در واقع شما می توانید موهای کم پشت خود را با استفاده از بیگودی بپیچید. پس از باز کردن متوجه خواهید شد که موها حالت ضخیم و حالت دار به نظر می رسد.

 

آموزش چند مدل مو شینیون


اگر می خواهید خودتان شینیون را به زیبایی هر چه تمام تر در منزل انجام دهید و خود را از رفتن به آرایشگاه ها بی نیاز شوید، پیشنهاد می کنیم ادامه این مقاله را از دست ندهید.

آموزش شینیون ساده با بافت

برای این که یک شینیون ساده با بافت داشته باشید، ابتدا یک فرق از وسط در جلوی موی خود باز کرده و یک تل روی آن قرار دهید. سپس جلوی موها را به گونه ای ببافید که تل در زیر آن مخفی شود. گوشه دیگر موهای جلوی سر را نیز به دور تل بپیچید و همه مو را در پشت سر قرار دهید. حال موهای پشت سر را نیز به دور تل پیچیده و آنقدر این عمل را تکرار کنید تا کل موها به حالت جمع در بیاید. به همین راحتی شینیون شما آماده است.

 

آموزش شینیون مو

 

آموزش شینیون بسته در کنار سر

ابتدا موهای خود را به خوبی براشینگ کرده و سپس با استفاده از بابلیس، پایین آن را حالت دهید. موها را به کمک کش در کنار سر ببندید. حال ادامه دم اسبی را به آهستگی دور کش بچرخانید و برای فیکس کردن آن از سنجاق سر کمک بگیرید. در انتها کمی تافت روی شینیون ساده خود بزنید و به همین راحتی در محافل بدرخشید.

آموزش شینیون بافت بالای سر

برای شینیون بافت بالای سر به موهای بلند نیاز خواهید داشت. روش کار بدین صورت است که موهای خود را به دو دسته تقسیم کنید و هر یک را به صورت جداگانه ببافید. سپس موی بافته شده را از سمت راست به بالای سر آورده و به طرف دیگر سر ببرید. با استفاده از سنجاق، بافت را در بالای سر فیکس کنید و همین کار را برای طرف دیگر سر نیز انجام دهید. این مدل بافت یکی از بهترین گزینه ها برای کودکان و نوجوانان محسوب می شود.

آموزش شینیون گوجه ای

شینیون گوجه ای روی موهای متوسط تا بلند قابل اجرا است. برای این کار کافیست ابتدا موهای خود را در مرکز سر جمع کرده و با کش ببندید. سپس از یک کش بزرگتر یا پروتز کمک گرفته و دم اسبی موها را به دور آن بپیچید. اگر موهای بلندی دارید، می توانید ادامه دم اسبی که پیچانده شده را گیس کنید و دور شینیون گوجه خود ببندید. در این صورت شینیون شما جلوه زیباتری پیدا کرده و کمی از حالت سادگی خارج می شود. اما اگر موهای بلندی ندارید اصلا نگران نباشید؛ شینیون گوجه به تنهایی نمای زیبایی دارد که همیشه هم مد است.

آموزش یک مدل شینیون ساده برای موهای کوتاه

افرادی که موهای کوتاهی دارند، دستشان در انتخاب مدل شینیون بسته تر خواهد بود. اما ما به شما یک مدل شینیون آموزش خواهیم داد که جلوه زیبایی به موهای کوتاه می دهد. برای این کار ابتدا موها را با دست در قسمت پشت سر جمع کنید اما با کش نبندید. سپس با دست دیگرتان کمی پوش به موهای بالای سر بدهید. در مرحله بعد، موهایی که با دست گرفته بودید را به دور خود بپیچید و به صورت عمودی قرار دهید. چند سنجاق برداشته و شینیون خود را فیکس کنید. می توانید ادامه موها را در داخل شینیون خود پنهان کنید تا نمای زیباتری داشته باشد. همچنین می توانید از انواع تزئینات مو مانند مروارید و سنجاق های شکیل برای زیبایی هر چه بیشتر شینیون ساده خود استفاده کنید.

 

انواع مدل مو شینیون

 

آموزش شینیون مو برای موهای فر

تقسیم بندی موهای خود را از سمت بالای سر شروع کرده و بسته به حجم موها به چهار یا پنج بخش مساوی تقسیم کنید. حال هر قسمت جدا شده را در دست گرفته و آنقدر دور خود بپیچانید که کل مو به حالت پیچ خورده در بیاید. حال موهای پیچ خورده را به صورت گل به دور خود بپیچانید و با سنجاق فیکس کنید. قسمت های دیگر سر را نیز به همین روش عمل کنید. در نهایت خواهید دید که چهار یا پنج عدد گل زیبا و ساده روی سر شما نقش بسته اند. با استفاده از اسپری مو، شینیون خود را تثبیت کنید.

آموزش شینیون مو ساده و باز

برای شینیون مو باز ابتدا موهای خود را به خوبی براشینگ کنید. اگر تمایل داشتید موهایتان کمی حالت داشته باشد، می توانید از بابلیس استفاده کنید. در غیر این صورت، این نوع شینیون با موهای لخت و ساده نیز زیبا خواهد بود. حال دو دسته از موهای جلوی بغل سر جدا کرده و در قسمت پشت سر به هم گره بزنید. می توانید از انواع گل های طبیعی و مصنوعی و همچنین سایر تزئینات مو برای زیبایی هر چه بیشتر استفاده کنید.

 

در مقاله جدیدترین مدل مو و شینیون به بررسی انواع مدل های شینیون و آموزش آن ها پرداختیم که امیدواریم مورد پسندتان واقع شوند. چنانچه سوال یا هر گونه نظری راجع به این مقاله داشتید، خوشحال می شویم آن را با ما و سایر کاربران از طریق قسمت نظرات در میان بگذارید.
 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: