شنبه 22 بهمن 1401 - 13:39:09

آموزش پروتئین تراپی

 

آموزش پروتئین تراپی مو

پروتئین تراپی مو شیوه ای برای احیا و صافی مو به حساب می آید. همانطور که می دانید پروتئین یکی از اجزای اصلی در بافت موها است که نقش مفیدی در سلامت آنها به وجود می آورد. بنابراین کمبود پروتئین ظاهر نا زیبایی برای مو های شما به وجود می آورد. در این مطلب از سایت رژلب قصد داریم به شما آموزش پروتئین تراپی مو را توسط بهترین درمانگر مو به شما بدهیم.

 

فهرست مطالب

پروتئین تراپی مو چیست؟
آموزش پروتئین تراپی مو
مزایای پروتئین تراپی مو چیست؟
انواع پروتئین تراپی مو

تفاوت بوتاکس مو و پروتئین تراپی
بعد از پروتئین تراپی باید چکار کرد؟
معرفی بهترین درمانگر مو

 

 

آموزش پروتئین تراپی

 

پروتئین تراپی مو چیست؟

موهای شما از کراتین و زنجیره ای از اسیدهای آمینه یا به عبارت ساده تر پروتئین تشکیل شده است. استفاده مداوم از مواد شیمیایی مانند رنگ مو و دکلره مو و تماس مکرر با گرما و آلودگی می تواند پروتئین موجود در موهای شما را تجزیه کند و احساس خشکی، شکنندگی و آسیب به موهای شما بدهد. تنها راه برای بازگرداندن سلامت موهایتان در صورت وقوع این اتفاق، دادن چیزی است که از دست داده است. یعنی بازگرداندن پروتئین به موها. درست همان کاری که پروتئین تراپی مو انجام می دهد. این روش یک درمان طبیعی برای تقویت موهای نازک و همچنین درمانی است که طی فرآیندهای مختلفی پروتئین از دست رفته موهای شما را باز می گرداند و موهای شما را قوی، سالم، و درخشان می کند.

 

 

آموزش پروتئین تراپی مو

برای انجام و آموزش پروتئین تراپی مو این مراحل را دنبال کنید:

1. موهای خود را بشویید
برای اینکه درمان پروتئینی به خوبی به موهای شما بچسبد، تمیز بودن موهای شما مهم است. پیشنهاد می کنیم از شامپوی مخصوص موهای آسیب دیده استفاده کنید. هنگامی که شامپو را آبکشی کردید، موهای خود را با حوله خشک کنید.

 

2. محصول را به موهای خود بزنید
برای سهولت در کار، موهای خود را به چند قسمت تقسیم کنید. یک قسمت از موهایتان را باز کنید، محصول را در یک بطری بریزید و آن را به موهایتان اسپری کنید. پس از اینکه کاملا موهایتان را به محصول آغشته کردید آن ها را با یک شانه یا برس دندانه پهن شانه کنید یا با دست به طور کامل ماساژ‌ دهید.

 

3. اجازه دهید مواد پروتئین کاملا سفت شود
از سشوار با حرارت کم و متوسط و جریان هوا زیاد استفاده کنید. البته سشوار آخرین راه حل است و خشک کن کلاه دار یا کلاه خشک بهترین گزینه است. در حین خشک شدن از کلاه پلاستیکی استفاده نکنید و موهای خود را لمس نکنید. بسته به طول مو، ضخامت و غیره، حدود 20 تا 45 دقیقه طول می کشد تا محصول پروتئین به طور کامل به موهای شما بچسبد. زمانی که موهای شما کاملا سفت شد، درمان پروتئین شما کامل شده است.

 

4. موهایتان را آبکشی کنید
اجازه دهید آب گرم روی موهایتان جاری شود و به آرامی آبکشی کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام محصول روی موهایتان شسته شده است.

 

5. قسمت دوم محصول را روی موهایتان اعمال کنید
مرطوب کننده متعادل کننده بخش دیگری از این پکیج است که استفاده از آن ضروری است. مرطوب کننده را روی موهایتان اعمال کنید، اجازه دهید 2 دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید.

 

 

آموزش پروتئین تراپی

 

مزایای پروتئین تراپی مو چیست؟

1. محافظت از مو در برابر آسیب
مواد پروتئینی مانند پروتئین هیدرولیز شده گندم یا اسیدهای آمینه ابریشم مستقیماً به فولیکول مو متصل می شوند و لایه کوتیکول را سفت می کنند. این مواد مانعی در اطراف فولیکول ایجاد می‌کند که از آسیب بیشتر محافظت می‌کند.

 

2. تقویت مو
پروتئین بلوک ساختمانی مو است. بنابراین جایگزین کردن پروتئینی که در ردیف‌های فولیکول‌های دور از ریشه از بین رفته یا آسیب دیده است به تقویت کل طول مو کمک می‌کند.

 

3. بهبود حالت ارتجاعی مو
موهای فاقد پروتئین اغلب قبل از شکستن، بیشتر از حد معمول کشیده می شوند. یک درمان پروتئینی به بازیابی حالت ارتجاعی مو کمک می کند تا به طور طبیعی کشیده شود و سپس به حالت قبل برگردد.

 

4. کمک به درمان موخوره
ماسک های پروتئینی به درمان موخوره یا همان شکستگی و شکافتگی انتهای مو کمک می کند. این ویژگی می تواند ظاهر پرپشت تری را به مو بدهد، زیرا از ضعیف و شکننده شدن مو جلوگیری می کند. در نتیجه موهای قوی تر کمتر می شکند و سالم روی سر شما باقی می ماند.

 

5. بهبود ظاهر مو
پروتئین ها مطمئناً بر تراکم، کشش و استحکام مو تأثیر می گذارند. علاوه بر این، آنها به از بین بردن شکستگی و دو شاخه شدن انتهای مو کمک می کنند و به مو کمک می کنند تا به قطر بالقوه خود برسند و در مجموع منجر به ظاهر شدن موهای بیشتر، بهتر یا سالم می شوند.

 

 

آموزش پروتئین تراپی

 

انواع پروتئین تراپی مو

به طور کلی دو نوع پروتئین تراپی وجود دارد:

1. پروتئین تراپی مرطوب کننده
این روش مناسب برای موهای خشک و آسیب دیده است. کسانی که موهای خود را مکرر رنگ می‌کنند یا در اثر عوامل محیطی مختلف موهای آن‌ها دهیدراته شده، می‌توانند از این روش استفاده کنند.

 

2. پروتئین تراپی ترمیم کننده
پروتئین تراپی ترمیم کننده نیز برای موهای آسیب دیده استفاده می‌شود. این نوع تراپی علاوه بر رطوبت، مواد مغذی مورد نیاز موها را نیز تامین می‌کند. توصیه می‌شود که برای اثربخشی بهتر، هر دو هفته یک بار از این روش درمانی استفاده شود.

 

 

تفاوت بوتاکس مو و پروتئین تراپی

بوتاکس بیشتر حالت درمانی دارد و این نکته خیلی مهمه که ما توجه داشته باشیم بوتاکس دقیقا مثل شربت دیفین هیدرامین درمانی است و شاید نیاز باشد ما مثلا دو مرتبه با فاصله دوماه انجام بدیم تا موهای ما به حالت اولیه برگردد .
بوتاکس اخرین راه نجات موهای اسیب دیده است و مویی که بوتاکس میشود قطعا امکان انجام پروتین را ندارد و نیاز به یک احیایی ارام و بدون فشار مازاد دارد .
پروتین همزمان هم صافی دارد هم احیا و پروتین میتواند از 50 تا 100% به موهای ما صافی و احیا بدهد .

البته باید به این نکته توجه کرد که هر محصولی که کمپانی ها تولید میکنه تفاوت هایی باهم دارند ، برای مثال بسیاری از پروتین ها اصلا صافی ندارند اما داریم پروتئین هایی رو که صافی خوبی به ما میدن بیشتر بستگی به اون برند داره و اعلامی که کمپانی کرده . اگر بخواهیم در یک جمله پروتین و بوتاکس مورا باهم مقایسه کنیم به این میرسیم که بوتاکس درمان و راه اخر هست و بیشتر درمان کننده است اما پروتین برای موهای سالم یا با اسیب سطحی قابل استفاده است و همزمان بسته به برند صافی و احیا خوبی هم به ما میدهد.

 

 

آموزش پروتئین تراپی

 

بعد از پروتئین تراپی باید چکار کرد؟

در پروتئین تراپی باید به کاربرد آن و ایجاد تعادل پروتئین و رطوبت موها دقت کرد ، البته اگر می خواهید موها از کیفیت عالی برخوردار باشند.همانطور که می دانید کمبود پروتئین و رطوبت منجر به شکستگی مو می شوند. بنابراین بعد از پروتئین درمانی باید از مرطوب کننده استفاده کرد.

 

 

معرفی بهترین درمانگر مو

درمانگر مو بسیار شغل و پر زحمت و تخصصی می باشد که نیاز به مهارت بالایی دارد.  یکی از بهترین متخصصان کراتین و احیا می باشند که با مهارت و تجربه بالایی که در این زمینه دارند، شهرت زیادی برای خود جمع آوری کردند. ایشان در شمال تهران مشغول به فعالیت هستند که میتوانید جهت انجام و آموزش پروتئین تراپی مو به ایشان مراجعه نمایید.

 

 

  بهترین مدرس مو در تهران. برای بهره مندی از خدمات تخصصی ایشان روی کادر زیر کلیک کنید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: