یکشنبه 16 اسفند 1394 - 03:50:46

ریباندینگ مو

ریباندینگ مو

همه چیز در مورد ریباندینگ موها

ریباندینگ مو


آیا تا به حال موهای صاف و یکدست کسی را دیده و در آرزوی داشتن چنین موهایی بوده اید؟ روش های زیادی برای صاف کردن موها وجود دارد که برخی از آن ها با یک بار شستن از بین رفته و بعضی از آن ها ماندگار ترند. ریباندینگ مو یکی از این روش ها بوده  که می تواند در عرض یک روز موهای شما را صاف و یکدست کند. البته برخی از افراد از انجام چنین پروسه های شیمیایی روی موهای خود می هراسند ولی داشتن چنین موهای زیبایی انگیزه کافی برای این کار را به هر کس می دهد. بنابراین اگر می خواهید روی موهای خود تغییری انجام داده و ریباندینگ یکی از این گزینه هاست، می توانید از اطلاعات داده شده در مقاله زیر استفاده کنید.

ریباندینگ چیست؟

ریباندینگ پروسه ای شیمیایی است که در آن موها صاف، یکدست و براق می شوند. این پروسه دائمی و کمی گران قیمت است که البته با توجه به سالنی که مراجعه می کنید و محصولاتی که برای این کار استفاده می کنند، قیمت این کار متفاوت می شود.
هر مویی حالت مخصوص به خود را دارد. بعضی از موها فر، بعضی حالت دار و برخی مجعد هستند که مواد مصرفی در ریباندینگ باعث می شود که ساختار موها دگرگون شده و حالتی خنثی پیدا کنند که این خود باعث صاف شدن موها می شود.

پروسه ریباندینگ

زمانی که برای انجام این پروسه نیاز است، وابسته به نوع، اندازه و ضخامت موها می باشد. موهای تا کمر زمانی حدود 8 ساعت نیاز دارند ولی موهای کوتاه تنها 3 ساعت برای انجام این پروسه نیاز دارند. مراحل انجام این پروسه به شرح زیر است:

1. ابتدا موها با کمک یک شامپوی ملایم شسته می شود ولی روی آن ها هیچ نرم کننده ای زده نمی شود. سپس موها با سشوار خشک شده و حالت نمناکی پیدا می کنند.
2. در این مرحله موها به چند دسته تقسیم شده و کرم صاف کننده روی هر دسته از موها زده می شود. برای این کار از یک پلاستیک نازک هم استفاده می شود.
3. بسته به نوع مو کرم مورد نظر نیم ساعت تا یک ساعت روی موها باقی می ماند. دقت داشته باشید که ماندن بیش از حد این کرم به موها آسیب می رساند. پس از آن به موها برای 10 تا 40 دقیقه بخار داده شده و سپس شسته می شود.
4. موها با سشوار خشک شده و با یک محلول کراتینه شسته می شوند.
5. با یک اتوی مو، موها صاف شده و هرگونه فر و یا حالت اضافی از بین می رود. دقت داشته باشید که درجه حرارت اتو مو باید 180 درجه بوده و بهتر است از اتوهای سرامیکی به جای فلزی استفاده شود. موها تاجایی که به طور یک دست صاف شوند، اتو کشیده می شوند.
6. بار دیگر موها را جدا شده و به دسته های مختلفی تقسیم می شوند.
7. خنثی کننده ای روی موها ریخته شده و 30 دقیقه روی موها قرار می گیرد.
8. این ماده پس از 30 دقیقه از روی موها شسته شده و پس از خشک کردن و سشوار کشیدن موها ،روی آن ها یک سرم تقویتی مو زده می شود. در صورت تمایل می توان از اتوی مو استفاده کرده و موها را به صورت یکدستی صاف کرد.

آیا ریباندینگ برای موها مضر است؟

هر ماده شیمیایی روی جنس و ضخامت موها تاثیر می گذارد. استفاده بیش از اندازه از مواد شیمیایی نیز منجر به خشک شدن موها شده و ممکن است موجب ریزش موها شود. ریباندینگ موها نیز روی موها تاثیر می گذارد و برای از بین بردن این اثرات منفی می بایست پس از این پروسه از موها مراقبت های ویژه ای صورت گیرد. البته دقت داشته باشید که اگر با ریزش مو روبرو هستید نباید موهای خود را در معرض مواد شیمیایی ریباندینگ و یا هر ماده شیمیایی دیگری قرار دهید. همچنین دقت داشته باشید که قبل از انجام این کار روی موهای خود از کیفیت محصولات اطمینان حاصل کرده و سلامت موهای خود را به خطر نیندازید.

 

ریباندینگ مو 

 

مراقبت های پس از ریباندینگ

مراقبت از موها پس از این کار اهمیت زیادی داشته و انجام صحیح این کارها نیز سلامت موها را تضمین می کند. به همین دلیل در ادامه نکاتی ارائه شده است که به خصوص برای خانم هایی که به دنبال موهای سالمی هستند، ضروری است:
• استفاده از شامپوی مخصوص
• استفاده از نرم کننده پس از شستن موها
• استفاده از سرم مو پس از خشک کردن موها با حوله
• چرب کردن موها
• استفاده از ماسک مویک بار در هفته (برای این کار می توانید از آلوئه ورا، زردچوبه، روغن زیتون و یا تخم مرغ استفاده کنید)
• آبرسانی به موها
• رژیم غذایی مناسب
با رعایت این نکات موهایی بدون وز،براق، سالم و صاف و یکدست خواهید داشت.

 

 

 

 کلیپ آموزش صافی مو




مرکز کراتینه و صافی مو شرق تهران

مزکز صافی مو و ریباندینگ پاسداران 

مرکز تخصصی رنگ مو و ریباندینگ غرب تهران 
 


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

یکشنبه 16 اسفند 1394 - 14:27:58
ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: