سه شنبه 18 اسفند 1394 - 02:47:44

رنگ مو آمبره

رنگ مو آمبره و بلیاژ

تفاوت رنگ مو آمبره و بلیاژ

رنگ مو آمبره و بلیاژ



هر نوع رنگ مویی این نگرانی را در پی دارد که پس از مدت زمان کوتاهی و پس از تغییر رنگ دوباره ریشه ها، باز هم  باید همان پروسه تکرار شده و موها باید باز هم در معرض مواد شیمیایی قرار گیرند، این در حالی است که با استفاده از دو نوع رنگ مو این مساله موجب نگرانی نبوده و می توان با خیال آسوده موها را به رنگ های مختلف زینت داد.
اما سوالی که مطرح می شود این است که این دو مدل رنگ مو چه تفاوتی با هم داشته و چگونه متمایز می شوند. در جواب به این سوال باید گفت که هر دو نوع این روش ها با فویل انجام شده و مشابه هایلایت هستند ولی در آن ها به جای رنگ کردن موها از ریشه، موها از ساقه و وسط خود رنگ می شوند و دیگر نیازی به تاچ آپ های مکرر برای پوشاندن رنگ متفاوت ریشه ها ندارند.
در این مقاله به تفاوت رنگ مو آمبره و بلیاژ پرداخته شده است.

رنگ مو بلیاژ

 

رنگ مو



بلیاژ موها یکی از متد های محبوب فرانسوی است که در آن رنگ روی موها کشیده شده است. این روش از دهه 70 میلادی در فرانسه رواج یافته و فرانسه را به قطب اصلی این مدل رنگ مو تبدیل کرده است. در بلیاژ، موها حالت طبیعی خود را حفظ می کنند و به گونه ای هستند که گویی در معرض خورشید قرار گرفته و خورشید بر موها بوسه زده است. ممکن است اولین بلیاژ کمی طولانی بوده و کمی زمان بر باشد ولی پس از مشاهده نتیجه آن بدون شک از آن لذت می برید. زیرا دیگر نیازی به تاچ آپ نداشته و موهای شما حتی پس از یک مدت زمان طولانی نیز زیبایی خود را حفظ می کنند.
انجام بلیاژ به وسیله دست بوده و برای آن از رنگ مو روی سطح موها استفاده می شود که می تواند تا نزدیکی ریشه هم برود ولی به ریشه نمی رسد. در نزدیکی ریشه ها نیز موها به رنگ تیره تری در می آیند. در این پروسه از فویل استفاده نشده و ماندگاری این نوع رنگ مو نیز بیشتر از رنگ موی با فویل است.
بلیاژ روی موهای تیره یا روشن و بلند و نیمه بلند امکان پذیر بوده و حتی با کمی دقت می توان آن را روی موهای کوتاه هم انجام داد. البته باید دقت شود تا بلیاژ روی موها کوتاه بیشتر خود را نشان دهند.
مراقبت از موهای بلیاژ شده بسیار ساده بوده کافیست با موها همانگونه که با موهای رنگ شده دیگر رفتار می شود، برخورد کرد.
 کسانی که برای اولین بار موهای خود را بلیاژ می کنند باید از دستورالعمل دقیق تری استفاده کنند، بهتر است از آرایشگر خود دستورالعمل لازمه را بپرسند. انجام این کار در منزل مشکل بوده و برای دستیابی به نتیجه بهتر می بایست به افراد متخصص مراجعه کنید.

رنگ مو آمبره

 

رنگ مو آمبره

 

آمبره یک اصطلاح فرانسوی است که به معنی سایه روشن می باشد. آمبره کردن موها نیز مانند بلیاژ از ریشه نبوده و به حالتی گفته می شود که در آن رنگ از بالا که تیره ترین حد ممکن است به پایین که روشن ترین شکل ممکن است در می آید. در این روش تیرگی موها از بالا تا پایین کمتر شده و قسمت انتهایی موها روشن ترین قسمت آن هاست. برای این کار معمولا در قسمت های نزدیک ریشه از رنگ های تیره تری که نزدیک به رنگ اصلی موهاست، استفاده شود. برخلاف بلیاژ در آمبره کردن، در قسمت انتهایی موها باید دکلره شده و کاملا روشن شوند.
آمبره معمولا نمایش تضاد رنگ تیره قسمت بالایی مو با قسمت پایینی آن می باشد. البته این امر همیشه صحت نداشته و با تکنیک صحیح می توان آمبره موها را به مدل های متفاوت دیگری نیز در آورد.
یکی از مزیت های مدل موی آمبره این است که این نوع رنگ مو، روی موهای کوتاه هم قابل انجام بوده و نیازی به نگرانی در مورد قد موها نیست.
یکی دیگر از تفاوت های آمبره با بلیاژ در این است که موهای آمبره شده نیاز به رنگ موی مجدد دارند و چند بار در سال باید موهای قسمت بالایی و در نزدیکی ریشه ها رنگ شوند. البته نگه داری از آمبره نیز مشابه بلیاژ بوده و نیاز به روش مراقبتی خاصی ندارد.
مشابه بلیاژ برای مدل موهای آمبره بهتر است از یک فرد متخصص کمک گرفته شده و با این کار از بروز آسیب های احتمالی به موها جلوگیری شود. آمبره کردن موها معمولا در دو مرحله انجام می شود. مرحله اول رنگ بیس موها و مرحله دوم هایلایت های روی آن هاست. پس از آمبره شدن موها تا 24 ساعت از شستن آن ها خودداری کنید.

در هر دوی این روش ها قبل از انجام رنگ مو، موهای خود را کمی کوتاه کنید تا رنگ موی جدید خود را پس از مدت کوتاهی از دست ندهید. هر دو این روش ها زیبا هستند و انتخاب هر کدام از آن ها زیبایی شما و موهایتان را تضمین خواهد کرد.

 

 

برای مشاهده کلیپ آموزش رنگ مو آمبره و بلیاژ اینجا کلیک کنید.

فیلم رنگ مو آمبره و بلیاژ

 

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژ لب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: