سه شنبه 31 فروردین 1395 - 08:56:36

رنگ مو نانو

رنگ موی نانو

رنگ مو جدید

رنگ کردن مو بدون اکسیدان و دکلره

رنگ مو نانو

 

تصور کنید برای رنگ کردن موها دیگر نیازی به اکسیدان، دکلره کردن و یا هر پروسه شیمیایی دیگری نبوده و تنها با استفاده از کمی حرارت و با استفاده از اتو مو بتوان رنگ موها را به سادگی تغییر داد. این امر کمی غیر ممکن به نظر می رسد ولی کاملا واقعی است. زیرا دانشمندان نانو در تحقیقات خود به نتایجی دست یافته اند که در آن می توان بازتابی از یک رنگ خاص روی موها به وجود آورد. طبق تحقیقات این محققین تنها با حرارات دادن می توان دانه دانه موها را رنگ کرده و به مدل دلخواه در آورد.

 


رنگ مو جدید

 

در این روش نیازی به استفاده از مواد و پروسه های شیمیایی برای رنگ مو نبوده و می توان تنها با کمک یک اتوی مو با حرارات بالا موها را به رنگ دلخواه در آورد.

در این الگوی نانو رنگ سطح موها تغییر یافته و با استفاده از یک الگو می توان موها را قهوه ای، با الگوی دیگری می توان موها را بلوند و یا هر رنگ دیگری در آورد.

رنگ مو 


پروژه رنگ مو نانو به طور رسمی از سال 2009 شروع شد و از آن جایی که علاقه مندان این پروژه زیاد بودند، این تحقیقات در سال 2011 توسعه یافت. زیرا شرکت های تولیدی رنگ مو خواستار روش بهتری برای رنگ کردن موها بودند و برای این کار به رقابت می پرداختند. به همین دلیل محققین تحقیقات خود را روی موهای خانم ها اروپایی، آسیایی و نژادهای دیگر ادامه دادند و روی مدل موهای مختلفی کار و تحقیق کردند. یک مدل موی معمول به صورت تصویر بالاست که در آن رنگ دانه های مو نقش گرفته و با توجه به عرض و پستی و بلندی خود، نور را منعکس می کنند.

تکنیک الگو دهی رنگ مو نانو

رنگ مو نانو

 

تکنیک الگو دهی برای رنگ کردن موها استفاده شده و گفته می شود که به خصوص روی موهای قهوه ای و تیره تاثیر بیشتری از خود نشان داده است. در این تکنیک هر تار مو به صورت جداگانه رنگ می شود ولی  از آن جایی که تعداد موهای روی سر بالاست، تکنیک مناسبی در نظر گرفته نشده
به همین دلیل محققین قبل از انجام این تکنیک یک کاندیشنر مخصوص روی سر استفاده کردند که تمام تار موها را پوشانده و بتواند رنگ همگی آن ها را با یک شستشو تغییر دهند
علاوه بر آن محققین به دنبال روش هایی هستند که بتوان در آن با استفاده از حرارت یک اتوی مو رنگ موها را تغییر داد ،به این صورت که با تغییر زبانه این اتو مو بتوان رنگ موهای مختلفی را امتحان کرد.

 

تکنیک نانو در رنگ مو

رنگ ومش

 

تست های اولیه نشان داده اند که چنین کاری ممکن بوده و می توان موی انسان را به این روش رنگ کرد. اما به دلیل هزینه بالا آن ها به دنبال راه حل هایی برای به صرفه تر کردن این روش بوده و در پی کاربردی تر کردن این نوع رنگ مو نانو هستند.
به علاوه محققین قصد دارند که موها را به صورت مستقیم رنگ کرده و تا وقتی که موها رشد نکرده اند به همان رنگ باقی بمانند. همچنین آن ها می خواهند تا نوعی کاندیشنر تولید کنند که بتواند سطح موها را پوشانده و پس از حرارت دادن و یا شستن موها را به رنگ دلخواه در آورد.
با این کار دیگر نیازی به رنگ موهای شیمیایی امروزه نبوده و می توان به سادگی موها را به رنگ دلخواه در آورد.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: