دوشنبه 06 اردیبهشت 1395 - 12:51:22

سفیدی مو ممنوع

جلوگیری از سفید شدن موها با استفاده از رنگ موی نانو

سفید شدن مو

سفیدی مو

سفیدی مو

 



در بسیاری از مواقع اولین روزهایی که موها رنگ می شوند، بسیار زیبا هستند، اما پس از چند هفته و یا 1 ماه رنگ موها از بین رفته و حالتی کدر و بی حالت پیدا می کنند. در بسیاری از مواقع نیز موهای سفید خود را به سرعت نشان داده و زیبایی رنگ موها را تحت اشعاع قرار می دهند. از طرفی رنگ کردن مداوم موها آن ها را ضعیف کرده و نمی توان هر هفته و یا هر ماه این کار را انجام داد. به همین دلیل محققان نانو در تحقیقات خود به نوعی از رنگ مو دست یافتند که به جای مواد شیمیایی سنتی از رنگ دانه های نانو استفاده کرده و موها را رنگ می کند. طبق نظر این محققین این رنگ دانه ها می توانند سیر سفید شدن موها را برعکس کرده و از سفیدی مو جلوگیری کنند.
پس اگر شما هم در رنگ کردن موهای خود به مشکل برخورده اید، بهتر است بدانید که در این مورد تنها نیستید و بسیاری از خانم ها در سرتاسر جهان در رنگ کردن موهای  خود با مشکلات بسیاری روبرو می شوند. دلیل این امر هم این است که رنگ موها و به طور کلی صنعت رنگ مو، یک صنعت 150 ساله است و مواد اصلی رنگ مو همان موادی هستند که در 150 سال پیش برای رنگ کردن موها به کار می رفته اند. البته برخی می گویند این زمان طولانی نشان دهنده کارایی و مناسب بودن این روش رنگ کردن موهاست، اما این امر را هم باید در نظر داشت که با پیشرفت تکنولوژی رنگ موها نیز نیاز به بهبود و پیشرفت دارند.
رنگ موهای معمولی از موادی به نام فنیلندیامین (phenylenediamine یا PPD) که وقتی این ماده در معرض هوا قرار می گیرد، تغییر رنگ داده و رنگ های مختلفی می دهد. استفاده از این ماده تاثیر مناسبی داشته و همیشه از همین ماده در رنگ موها استفاده می شود. اما همان طور که همه شاهد آن بوده ایم در بسیاری از مواقع رنگ موی دلخواه به دست نمی آید که دلیل آن هم غیر قابل کنترل بودن این ماده موجود در رنگ موست. مشکل دیگری که استفاده از این ماده و روش های رنگ کردن مو با استفاده از این نوع رنگ موها دارد، این است که فنیلندیامین تنها سطح موها را رنگ می کند. به همین دلیل با مرور زمان و شستن موها رنگ مو از بین رفته و نتیجه نامطلوبی می دهد.
پس همان طور که مشاهده می کنید وقت ایجاد یک تغییر در رنگ موهاست که این تغییر با ورود تکنولوژی نانو به صنعت رنگ مو اتفاق افتاده است. برای دستیابی به رنگ مویی بهتر و ماندگارتر محققین به بررسی نانوی موها و رنگ دانه های آن ها پرداخته اند و در سطح مولکولی و اتمی موها را رنگ کرده اند.

رنگ مو نانو


در این تکنولوژی رنگ دانه های مو در 15000ام حالت معمول بررسی شده و رنگ مو به هر کدام از تارهای مو به صورت مجزا نفوذ می کنند. این روش در مقایسه با رنگ موهای معمولی ماندگاری بسیار بالایی داشت و نه تنها رنگ موها با شستن عوض نمی شود بلکه از اثرات شیمیایی رنگ موهای شیمیایی معمول هم جلوگیری می کند. این روش رنگ های متنوعی را ارائه می دهد که روی موها کاملا طبیعی به نظر می رسند.
از طرفی این تکنولوژی نه تنها موها را بدون هیچ عواقبی رنگ می کند بلکه با کمک تکنولوژی نانو می توان از سفید شدن موها جلوگیری کرده و یا برای همیشه موهای تیره و زیبایی به دست آورد. موها با مرور زمان و به دلیل وجود هیدروژن پراکسید سفید می شوند. از طرفی با بالا رفتن سن بدن ملانین کمتری تولید کرده و موها سفید می شوند. اما محققین با استفاده از تکنولوژی نانو به تولید ملانین در روی موها کمک کرده و به نتایج خوبی هم دست یافته اند. با پیشرفت و توسعه این تکنولوژی در آینده ای نه چندان دور دیگر هیچ خانم و یا آقا موهای سفید نداشته و رنگ اصلی موهای خود را تا پایان عمر حفظ خواهد کرد.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژ لب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم
 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: