یکشنبه 19 اردیبهشت 1395 - 11:55:18

دکلره کردن

نحوه صحیح دکلره کردن موها

دکلره مو 

موی بلوند

رنگ مو

در گذشته رنگ کردن موها بیشتر در بین خانم ها مسنی رواج داشت که برای پوشاندن موهای سفید خود اقدام به این کار می کردند. اما امروزه رنگ مو بیشتر در بین جوان تر ها رواج پیدا کرده و دخترخانم ها و آقایان جوان در هر سنی تمایل به رنگ کردن موهای خود دارند. از طرفی در گذشته رنگ کردن موها امری بود که تا جای ممکن مخفی می شد و همه وانمود به طبیعی بودن رنگ موی خود می کردند، اما امروزه رنگ کردن موها یک هنر محسوب شده و زیبایی آن نشان دهنده سلیقه فرد است.
لازم به ذکر است که رنگ کردن موها امری ساده نبوده و از آن جایی که یک پروسه شیمیایی است نیاز به دقت و تجربه دارد. به خصوص خانم های با موهای تیره که در صدد بلوند کردن موهای خود باشند می بایست مراقبت های لازمه را به کار برده و از آن جایی که روشن کردن موها نیاز به دکلره کردن آن ها دارند، چنین افرادی می بایست با نحوه صحیح دکلره کردن موها آشنا شوند. در این مقاله از سایت رژلب به این موضوع بیشتر پرداخته شده و دکلره کردن صحیح موها آموزش داده شده است.

وسایل مورد نیاز برای دکلره کردن موها

ابزار دکلره



• پودر دکلره مخصوص صورت
• اکسیدان: اکسیدان 20 برای وقتی است که می خواهید موها را تا 2 درجه روشن تر کنید، اکسیدان 30 برای حالتی است که تصمیم به روشن تر کردن موهای خود بیش از 2 درجه داشته و اکسیدان 40 مخصوص کسانی است که می خواهند موهای خود را از مشکی یا قهوه ای به بلوند تبدیل کنند. دقت داشته باشید که اکسیدان 40 یک ماده شیمیایی بسیار قوی است و به هیچ وجه نباید در خانه و یا توسط افراد مبتدی استفاده شود.
• تونر که برای پاک کردن رنگ موی نارنجی اولیه و تبدیل آن به رنگ  موی دلخواه می شود.
• یک ظرف پلاستیکی برای مخلوط کردن مواد
• فرچه پلاستیکی برای مخلوط کردن مواد
• شامپو و کاندیشنر برای شستن موها
• دستکش
• پوشیدن لباس کهنه و استفاده از حوله کهنه

 

نحوه دکلره کردن موها
برای این که در مورد ریختن رنگ مو روی لباس خود نگرانی نداشته باشید کافیست یک لباس کهنه پوشیده و با استفاده از یک حوله کهنه روی گردن خود را هم بپوشانید. دقت داشته باشید که حتما از دستکش استفاده کرده و تمام وسایل مورد نیاز خود را هم در نزدیکی خود قرار دهید.

 

مرحله اول  دکلره کردن 

دکلره مو


پودر دکلره را در یک ظرف پلاستیکی ریخته و پس از آن که اکسیدان داخل ظرف ریختید با استفاده از یک فرچه مناسب آن ها را با هم مخلوط کنید.

 

مرحله دوم  دکلره کردن 

رنگ مو روشن

 

موها را تقسیم بندی کرده و با استفاده از فرچه مناسب مخلوط به دست آمده را روی دسته های باریکی از مو بمالید تا تمام موها پوشانده شوند.

نکته: دقت داشته باشید که ابتدا رنگ را روی نوک موها بزنید. زیرا این قسمت ها دیرتر از بقیه قسمت های مو رنگ می گیرند. در صورتی که می خواهید کل موها را رنگ کنید، کافیست رنگ مو را به مدت 20 دقیقه روی نوک موها زده و سپس ریشه موها را هم رنگ کنید. دقت داشته باشید که در صورت عدم استفاده از این روش ریشه و نوک موها رنگ های متفاوتی خواهند داشت.
در صورتی که موهایتان قبلا دکلره شده اند و تنها می خواهید ریشه هارا رنگ کنید، از قرار دادن بیش از اندازه دکلره بر قسمت هایی که قبلا رنگ شده اند به شدت خودداری کنید تا موهای تان آسیب نبینند.

 

مرحله سوم  دکلره کردن 

رنگ مو جدید

پس از آن که روی تمام سر مخلوط اکسیدان و رنگ مو را مالیدید می بایست صبر کنید تا رنگ تیره موها از بین رفته و موها به رنگ روشن در آیند. برای اطمینان از این امر پس از 30 دقیقه موها را هر چند دقیقه یک بار چک کنید.  اگر در حین این پروسه موها نارنجی شدند، نگران نباشید زیرا این امر کاملا طبیعی است و برای از بین بردن آن کافیست از تونر استفاده کنید.
اگر رنگ مشکی موها تا 45 دقیقه برداشته نشد، بیش از این صبر نکرده و موها را بشویید. زیرا ماندن دکلره بیش از 45 دقیقه اثرات جبران ناپذیری به موها وارد می کند. در عوض می توانید از یک فرد متخصص مشورت گرفته و یا پس از این که چند روز از کاندیشنر استفاده کرده و موهای خود را تقویت کردید، باز هم این پروسه را تکرار کنید.

 

مرحله چهارم  دکلره کردن 

دکلره مو

پس از این که از روشن شدن موها مطمئن شدید، داخل حمام رفته و همه موهای خود را به دقت بشویید تا هیچ اثری از مواد دکلره روی سر باقی نماند. برای شستن موها نیز از یک شامپوی ملایم و کاندیشنر استفاده کنید. سپس با حوله آن ها را خشک کنید. در صورتی که موها نارنجی یا بد رنگ بودند نگران نباشید و به سراغ تونر بروید.

 

مرحله پنجم  دکلره کردن 

تونر



در این جا نوبت به استفاده از تونر می رسد، هر تونر به صورت خاصی مصرف شده و باید به دستورالعمل های آن توجه کنید تا بدانید چه موقع و چند دقیقه می بایست از تونر استفاده کنید.

مرحله ششم  دکلره کردن 

کاندیشنر


پس از آن که طبق دستورالعمل از تونر استفاده کرده و آن را روی موهای خود نگه داشتید، بار دیگر موها را با شامپو و کاندیشنر بشویید.

 

مرحله نهایی  دکلره کردن 

دکلره مو

در این مرحله شاهد این هستید که موهای نارنجی و یا بد حالت شما از بین رفته و به جای آن موهای بلوند و زیبایی جایگزین شده است.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (4)

پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 - 17:21:56
تونر مو چی هستش؟ باید بگم تونر مو میخوام؟
دوشنبه 29 آبان 1396 - 13:32:27
عالی بود تشکر
جمعه 01 بهمن 1395 - 09:19:12
عالی
یکشنبه 19 اردیبهشت 1395 - 16:42:04
عالی بود
ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: