پنجشنبه 10 تیر 1395 - 00:44:45

سلامت ناخن

تقویت ناخن ها پس از اکستنشن آکریلیک

سلامت ناخن بعد ازاکستنشن ژله ای

تقویت ناخن

مراقبت ناخن

تقویت ناخن


هر خانمی که از ناخن های مصنوعی و یا از اکستنشن ناخن استفاده کرده باشد، به خوبی به این امر واقف است که انجام چنین کارهایی سلامت ناخن ها را به خطر می اندازد. زیرا هنگامی که ناخن های مصنوعی یا اکستنشن ها از روی ناخن های اصلی برداشته می شوند، ناخن ها پوسته پوسته ونازک شده و همراه با تغییر رنگ شکننده نیز می شوند. به خصوص اگر نحوه برداشتن این محصولات از روی ناخن ها صحیح نباشد، بازگرداندن سلامت اولیه ناخن ها امری دشوار خواهد بود.
در این مقاله از سایت رژلب به موضوع سلامت ناخن ها بیشتر پرداخته شده و با ارائه روش هایی سعی بر آن است که پس از برداشتن ناخن های مصنوعی که روی ناخن ها به کار رفته بودند باز هم ناخن ها سالم و زیبا به نظر برسند.

 

سلامت ناخن با برداشتن صحیح اکستنشن ژله ای ( آکریلیکی)

بسیاری از متخصصین ناخن در برداشتن اکستنشن ژله ای بسیار دقت کرده و حتی در مواقع ضروری از افراد دیگری کمک می گیرند. این کار درستی است زیرا برداشتن ناخن های مصنوعی نیاز به مهارت داشته و گاها انجام این کار به تنهایی ممکن نیست. برای انجام این کار معمولا از استون خالص استفاده شده و متخصصین ناخن باید دقت کنند که از آن جایی که استون به سرعت خشک می شود، می تواند پوست اطراف ناخن ها و روی آن ها را خشک کرده و باعث آسیب رساندن به ناخن ها شود.

 

سلامت ناخن پس از برداشتن اکستنشن ژله ای

برداشتن اکستنشن ژله ای ناخن


پس از آن که ناخن های مصنوعی و یا اکستنشن ژله ای از روی ناخن ها برداشته شدند، می بایست از ناخن ها مراقبت های ویژه ای به عمل آید. به خصوص اگر فردی تصمیم داشته باشد که بار دیگر ناخن ها خود را مانیکور کند. برای مراقبت از ناخن ها نیز ابتدا باید آن ها را به دقت هر چه تمام تر تمیز کرده و شست تا بقایای اکستنشن آکریلیک و یا هر گونه آلودگی  یا گرد و غباراز روی ناخن ها پاک شود. البته برای این کار باید از صابون ها و یا مواد شوینده ملایمی استفاده کرد. دقت داشته باشید که برای شستشوی ناخن ها از صابون های قوی که موجب خشکی بیشتر پوست دست و ناخن ها می شوند، استفاده نشود. پس از شستشو و خشک کردن ناخن ها، نوبت به مرتب کردن آن ها می رسد. برای انجام این کار می توان از سوهان و بافر مناسبی کمک گرفته و ناخن ها را به اندازه و حالت دلخواه در آورد.

 

سلامت ناخن ومراقبت های پس از آن

 برخی از متخصصین بر این باورند که برای تقویت  و سلامت ناخن ها می توان از کپسول ویتامین E استفاده کرد. البته از روغن ویتامین E هم می توان برای آن کار استفاده کرده و کافیست کپسول باز شده و یا روغن این ویتامین را روی سطح ناخن ها به آرامی ماساژ داد.
با استفاده روغن مخصوص تقویت ناخن و یا روغن زیتون نیز می توان پس از برداشتن اکستنشن ژله ای سلامت  ناخن ها را به آن ها بازگرداند.
گفته می شود که زدن بیس کت های تقویتی نیز می تواند به ناخن ها کمک کرده و با تقویت و مستحکم تر کردن ناخن ها از خشکی آن ها نیز جلوگیری کرد. برای استفاده از بیس کت نیز کافیست آن را هر چند روز یک بار روی ناخن ها زده و از آن مانند یک لایه محافظ روی ناخن ها استفاده کرد.
 پس از برداشتن اکستنشن باید به ناخن ها خوب دقت کرده و از نبود هرگونه شکستی و یا ترک اطمینان یافت. به علاوه باید روی ناخن ها به خوبی بررسی شود. زیرا ناخن ها ی ضعیف در معرض خطر قارچ و عفونت های باکترایی بیشتری هستند.


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: