شنبه 19 فروردین 1396 - 08:37:31

10 روش درمان سفیدی مو

 درمان سفیدی مو
علت سفیدی مو

 سفیدی مو

 

چگونه از سفیدی مو جلوگیری کنیم

 

مشاهده ایجاد تارهای سفید مو در میان موها بسیار اعجاب انگیز است، اما این روند طبیعی است و برای هر فرد رخ می دهد. سفیدی مو در افراد کم سن و سال به دلیل استرس، فشارهای عصبی، شوک های شدید و رژیم های نامناسب و سیگار کشیدن دیده می شود. سفیدی مو زمانی رخ می دهد که سلول های رنگ دانه در فولیکول های مو بمیرند و تولید ملانین در آن ها متوقف شود. ملانین رنگ دانه هایی هستند که موجب رنگی بودن مو می شوند. برای بسیاری از افراد این رویداد اجتناب ناپذیر است و به صورت اکتسابی رخ می دهد. برای درمان سفیدی مو و برگرداندن مو ها به شرایط طبیعی شان راه کارهایی وجود دارد. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، 10 روش درمان سفیدی مو مطرح شده است.

 

10 روش درمان سفیدی مو


درمان سفیدی مو با کاهش استرس


یکی از دلایل نابهنگام سفیدی مو، استرس است. امروزه فشارها و شیوه سخت زندگی برای بسیاری از مردم اجتناب نا پذیر است، اما گام هایی هستند که می توانند این استرس ها را کم کنند. سعی کنید راجع به چیز هایی که نمی توانید آن ها را تغییر دهید کمتر حرص بخورید. برای رهایی بیشتر از استرس و اضطراب همیشه ورزش کنید و برنامه ورزشی تان را ترک نکنید.

 

درمان سفیدی مو با غذاهای سالم


یکی دیگر از راه های جلوگیری از سفیدی مو رژیم غذایی مناسب و متعادل است. مو هم مانند سایر اعضای بدن به تغذیه نیاز دارد. با خوردن سبزیجات تازه و میوه از رسیدن مواد معدنی و ویتامین ها به مو مطمئن شوید. بهترین موردی که برای جلوگیری از سفیدی مو مهم است، خوردن ترکیبات مس دار مانند شلغم، اسفناج و لوبیا است.

 

درمان سفیدی مو با سویا


یکی از غذاهای محبوب و آشنا با قابلیت ممانعت از سفیدی مو، سویا است. سویا حاوی ترکیبات مس، منگنز، ویتامین آ و ب و پروتئین است که موجب حفظ رنگدانه های مو و عدم سفیدی مو می شود.

 

درمان سفیدی مو با روغن های طبیعی


یکی از معروف ترین و بهترین درمان های طبیعی که برای درمان سفیدی مو پیشنهاد شده است، ترکیب روغن  نارگیل و روغن بادام شیرین به قسمت های مساوی و ماساژ دادن آن ها روی مو است. اگر موی سفید دارید این ترکیب را امتحان کنید تا نتیجه مثبت آن را ببینید.

 

جلوگیری از سفیدی مو

درمان سفیدی مو

 

نوشیدن آب گندم برای درمان سفیدی مو


آب گندم غنی از مواد معدنی، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است و نوشیدن آن به صورت روزانه یکی از روش های درمان سفیدی مو می باشد.

 

درمان سفیدی مو با مصرف ید


غذاهای غنی از ید به حفظ رنگ دانه های مو کمک می کنند، خصوصا به هنگام ترکیب شدن با مس. بهترین روش بالا بردن آن در رژیم غذایی شما خوردن غذاهای دریایی به خصوص خرچنگ و تن ماهی است.

 

درمان سفیدی مو با نوشابه طبیعی


یکی دیگر از روش های درمان طبیعی برای جلوگیری از سفیدی مو، نوشیدن نوشابه ای مرکب از آب هویج، زنجبیل رنده شده و کمی عسل طبیعی است. اگر این ترکیب را روزانه و به صورت مرتب بنوشید، به درمان سفیدی مو کمک کرده اید.

 

درمان سفیدی مو با طب چینی


چینی ها برای درمان سفیدی مو از غذهایی مانند جلبک دریایی هیجیکی، دانه های دریایی سیاه و گزنه استفاده می کنند.

 

درمان سفیدی مو با برگه های کاری


برگ های کاری را در روغن نارگیل بجوشانید و به عنوان یک ماده مقوی روی سر مالیده و ماساژ دهید. گفته می شود که این روش دو اثر مهم دارد: کاهش ریزش مو و درمان سفیدی مو.

 

درمان سفیدی مو با ماسک گیاهی


به طور کلی، استفاده از ترکیبات و ماسک گیاهی طبیعی روی مو با اثر گذاری بر فولیکول ها موجب کاهش سفیدی مو می شوند. ماسک گیاهی و درمان های سنتی از قبیل درمان های هندی، فوتی و انگور فرنگی هندی در درمان سفیدی مو موثر هستند.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: