سه شنبه 22 فروردین 1396 - 10:55:56

موخوره

راهکارهایی برای جلوگیری از موخوره

بهترین روش درمان موخوره

درمان موخوره مو

 

موخوره چیست

 

موخوره بیماری مو است که متاسفانه گاهی اوقات برای هر فردی بوجود میآید. در موخوره قسمت انتهایی ساقه مو شکافته شده و به دو قسمت یا بیشتر تقسیم می شود، سپس شکافتگی به طرف ریشه پیشرفت می کند و باعث شکستن و خرد شدن ساقه مو می شود.

 تنها راه رهایی از موخوره کوتاهی مو است. موخوره بسیار آزار دهنده است و شکل مو را زشت و نامرتب نشان می دهد، اما نگران نباشید! اگر شما به موهای خود اهمیت دهید و مراقب تغذیه و سلامت موها باشید، می توانید موخوره و شکنندگی موها را به حداقل برسانید. در مقاله از سایت آرایشی رژلب، روش های جلوگیری و درمان  موخوره مطرح شده است.

 

روش های جلوگیری از موخوره


 شامپوی خود را عوض کنید
وقتی از شامپو استفاده می کنید، نباید شامپو را روی موها ریخته و فقط چنگ بزنید. شامپو را باید به آرامی روی سر با نوک انگشتان ماساژ دهید.

 

 موهایتان را به صورت مکرر نشویید
شستن بیش از حد و مکرر موها موجب شکنندگی مو می شود. تعداد دفعات شستشو در هر فرد با توجه به جنس مو و میزان چربی مو متفاوت است.

 

همیشه به موهایتان برسید
هر بار که از شامپو استفاده می کنید، از ماسک مو و سرم های مو استفاده کنید. هیچ وقت موهایتان را محکم نکشید و با حوله به صورت محکم خشک نکنید. همیشه انتهای مو را بیشتر سرم بزنید تا موها تقویت شوند و شکنندگی شان از بین برود. می توانید از ماسک های موی داخل حمام هم استفاده کنید. بعد از 2 دقیقه ماندن ماسک روی موها، آن را آبکشی کنید.

 

 هفته ای یک بار از ماسک مو استفاده کنید
توجه کنید که متخصصان پوست و مو پیشنهاد می کنند هفته ای یک بار از ماسک مو استفاده کنید تا نتیجه مطلوبی بگیرید و موهایتان درخشان و زیبا و سالم شوند. ماسک مو هم مانند دارو برای بدن برای تاثیرگذاری بیشتر و بهتر به زمان نیاز دارد.

 

جلوگیری از موخوره

موخوره مو

 

 موها را از گرما و حرارت زیاد مصون بدارید
همه ما می دانیم که گرما و حرارت تا چه اندازه موجب آسیب رسانی به کف سر و مو می باشد، اما این به این معنا نیست که از هیچ وسیله آرایش حرارتی استفاده نکنیم. بهتر است دفعات کمتری از سشوار، اتومو و سایر لوازم حرارتی استفاده کنید. حداقل به هنگام استفاده از آن لوازم حرارت پایین را انتخاب کنید و هیچ گاه به کف سر حرارت مستقیم ندهید.

 

 برای خشک کردن موها از تی شرت استفاده کنید
در حقیقت خشک کردن مو با حوله موجب کشیدگی بیش از حد مو و شکنندگی آن می شود. برای خشک کردن باید موها را داخل حوله بپیچید و اجازه دهید آب موها را جذب کند و کم کم خشک شود و یا از تی شرت برای خشک کردن استفاده کنید. تی شرت از حوله نرم تر است و آب را بهتر به خودش می گیرد.

 

 با آبجو موها را آبکشی کنید
بهتر است برای آبکشی موها از آبجو استفاده کنید که با تغذیه کردن موها موجب تقویت آن می شود. بعد از حمام کردن و گذشت 10 دقیقه موها را با آبجو آبکشی کنید. آبجو های کدر به دلیل دارا بودن ترکیبات مقوی کننده و درخشان کننده  بهتر هستند.

 

موها را از بالا به پایین شانه کنید
ممکن است یکی از دلایل موخوره و شکنندگی موها طرز شانه کردن شما باشد. برای شروع ابتدا باید بهترین و مناسب ترین شانه را انتخاب کنید، شانه ای که هنگام استفاده به مو آسیب نرساند. موها را از قسمت ریشه به سمت پایین و به آرامی شانه کنید.

 

 از موهای خیس باید بیشتر مراقبت کنید
موهای خیس به نسبت موهای خشک آسیب پذیرتر هستند و احتمال شکنندگی شان بیشتر است. بهتر است هیچ گاه در حمام موهایتان را شانه نکنید. فقط از بورس نرم  برای جدا کردن انتهاهای پیچ خورده و گره خورده ی مو استفاده کنید.

 

 به زیبایی موهایتان اهمیت دهید
با رعایت نکات بالا می توان از شکنندگی موها کاست اما نمی توان آن را متوقف کرد. تنها راه کوتاهی مو است، اما باز هم با اهمیت دادن و زیبا نگه داشتن مو می توان آن را کنترل کرد.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

دوشنبه 30 مرداد 1396 - 14:54:29
هر کار کنی بازم نمیره????
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: