شنبه 02 اردیبهشت 1396 - 08:04:47

مراقبت ضروری پوست ورزشکاران

مراقبت های پوست

سلامت پوست ورزشکاران

زیبایی و شادابی پوست

 

مراقبت ضروری پوست

 

داشتن پوست زیبا و شاداب، دل نشین است. به علاوه پوست بدون عیب باعث انتقال حسی خوب به اطرافیان و خود ما می شود. به همین دلیل همه ما به پوست خود اهمیت می دهیم. یکی از روش های اهمیت دادن به بدن و پوست ورزش کردن است. ورزش علاوه بر زیبایی اندام و افزایش تمرکز، به گردش بهتر خون و در نتیجه داشتن پوست زیبا هم کمک می کند. اما احتمال مشکلات پوست برای همه از جمله ورزشکاران وجود دارد. به خصوص این که ورزشکاران نسبت به افراد عادی بیشتر تعرق می کنند. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، به موضوع مراقبت ضروری پوست ورزشکاران پرداخته شده است.

 

ماساژ پوست صورت

پوست شاداب با ورزش

 

روش های مراقبت پوست ورزشکاران


به فردی که تحرک زیادی دارد و اغلب در حال ورزش است، توصیه می شود که حد الامکان به هنگام فعالیت آرایش نکند. زیرا وقتی فرد عرق می کند، منافذ پوست باز شده و موجب بروز آکنه، خارش و التهاب می شود.
اگر در باشگاه ورزش می کنید و می خواهید به طور مستمر ورزش را ادامه دهید، به دستگاه ها اهمیت دهید و با دقت از آن ها استفاده کنید. قبل و بعد از استفاده از آن ها باید با کمک دستمالی تمیز و مرطوب، صورتتان را بشویید و تمام آرایش را از سطح پوست  خود پاک کرده و ماساژ دهید.

پس از ورزش نیز صورت را ماساژ دهید. ماساژ صورت باید آرام و اصولی بوده و به صورت حرکات دورانی در جهت عقربه ها و خلاف جهت عقربه ها باشند. اصولا ماساژ پوست صورت باید به هنگام استحمام و با کمک نوک انگشتان صورت گیرد. حرکات دورانی بر روی پوست، سلول های مرده پوست را از بین می برد.

بعد از گذراندن یک روز پرمشغله و یا یک ورزش سنگین، استحمام لذت بخش است. حمام کردن به پوست کمک کرده، ماهیچه ها را نرم و از خشکی پوست ممانعت می کند. البته بهتر است خانم ها برای شستن موهای خود از آب ولرم استفاده کنند.

قبل از خواب، حتما آرایش خود را با کمک دستمال ها و پاک کننده های آرایشی از پوست پاک کنید و اجازه دهید با باز شدن منافذ، پوست بهتر تنفس کند. برای صورت و بدن، پاک کننده های بسیاری وجود دارد که علاوه بر خواص پاک کنندگی، خاصیت شفاف سازی و مرطوب کردن پوست را هم دارند.
همیشه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. دقت کنید که مهم نیست شما در معرض آفتاب هستید یا نه. مهم این است که همیشه باید زیر آرایش اصلی تان، کرم ضد آفتاب بزنید. اگر در بیرون از خانه ورزش و یا پیاده روی می کنید، ضد آفتاب برای شما امری ضروری است.

کرم ضد آفتاب متناسب با پوست خود انتخاب کنید. اگر در انتخاب کرم خود اشتباه کنید، ممکن است پوست جوش بزند. حتی اگر هوا ابری است هم از ضد آفتاب استفاده کنید و از تقویت لب ها و چرب کردن آن ها به هنگام سرما نیز غافل نشوید.

مراقبت از پوست بسیار مهم است و گاهی عواملی مانند عرق کردن، می تواند منافذ پوست را ببندند و موجب بروز جوش های سر سیاه و آکنه شوند.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: