پنجشنبه 24 فروردین 1396 - 12:17:31

پاک کننده آرایش صورت

شستن آرایش صورت

پاک کردن آرایش

پاک کننده آرایش بدون نیاز به آب

 

پاک کننده آرایش صورت

 

آب فراوان ترین و در دسترس ترین پاک کننده است اما از آن جایی که چربی ها در آب حل نمی شوند به تنهایی قادر به تمیز کردن چربی و آلودگی ها نیست. به همین دلیل نیز بشر از 2500 سال قبل از میلاد برای حل این مشکل  از صابون استفاده کرده است. در واقع صابون مواد چرب و کثیفی را در آب حل کرده و این آلودگی ها با آب شسته شده و پاکیزه می شوند. صابون قدرت پاک کنندگی خوبی دارد. اما بسیار قلیایی بوده و PH نه تا ده آن بسیار از PH پنج پوست بالاتر است. همچنین صابون معمولی علاوه بر ازبین بردن چربی و آلودگی های چرب پوست، به چربی های خود پوست نیز آسیب می رساند و نتیجه استفاده مکرر از صابون خشکی قرمزی و التهاب پوست خواهد بود. به همین دلیل در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، پاک کننده آرایش صورت مورد بررسی قرار می گیرد که در آن نیازی به آب و صابون وجود ندارد.

 

پاک کننده  آرایش پوست

شستشوی آرایش  پوست

 

انواع پاک کننده آرایش صورت

 

پاک کننده ها ی آرایش صورت، به دو دسته بدون نیاز به آب و پاک کننده نیازمند به آب تقسیم می شوند. یعنی برخی از پاک کننده ها برا ی تمیز کردن صورت نیاز به آب ندارند. کافی است این نوع پاک کننده ها را آغشته به پنبه کرده و روی صورت بکشید. صورت شما بدون مصرف آب تمیز می شود. این نوع پاک کننده ها به ویژه برای پاک کردن آرایش صورت مناسبند.
کسانی که چندین بار در طول روز آرایش خود را پاک می کنند بهتر است از پاک کننده های بدون نیاز به آب استفاده کنند. این پاک کننده ها آرایش صورت را به خوبی پاک کرده و هم چنین کم تر پوست را خشک می کنند. بعد از پاک کردن با این پاک کننده ها یک لایه محافظ بر روی پوست باقی می ماند لازم به شستن و از بین بردن این لایه محافظ نیست. این لایه محافظ خاصیت مرطوب کنندگی برای پوست دارد و نیازی به پاک کردن آن با آب نیست.
باید بر اساس نوع پوست پاک کننده ای مناسب انتخاب نمود. پاک کننده برای پوست های چرب، پوست های خشک و مختلط فرق می کند. مثلا شیر پاک کن برای پاک کردن پوست های خشک مناسب است. برای پوست های چرب و مختلط استفاده از پاک کننده های آبی و یا ژل های پاک کننده مناسب تر است. همچنین انتخاب پاک کننده بر حسب فصل سال نیز فرق می کند. مثلا در فصول سرد سال باید از پاک کننده های ملایم تری استفاده نمود. می توانید ازمشاوره متخصص پوست خود برای انتخاب پاک کننده مناسب پوست صورت خود استفاده کنید.
شیر پاک کن ها برای پاک کردن آرایش های چرب و روغنی مناسب تر هستند. از آن جایی که تولید این نوع پاک کننده آسان است و تولید کننده های متعدد داخلی دارد در طی سالیان گذشته شرکت های سازنده تبلیغات فراوانی برای فروش این محصول انجام داده بنابراین هر فردی فکر میکند باید یک شیر پاک کن در خانه داشته باشد. اما شیر پاک کن برای پاک کردن آرایش صورت همه افراد مناسب نیست.
پاک کردن آرایش صورت با استفاده از صابون های معمولی و آب اشتباه است. به ویژه این مسئله در مورد کسانی صادق است که چندین بار در طول روز اقدام به پاک کردن و تمدید آرایش صورت خود می کنند. این کار باعث خشکی، کدری و تیرگی پوست صورت می شود. صابون های معمولی با املاح آب تشکیل رسوباتی می دهند که این رسوبات پس از شستشو در سطح پوست باقی می مانند (به ویژه در مناطقی که میزان املاح آب بالا است) این رسوبات منجر به تیرگی پوست می شوند.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: