یکشنبه 03 اردیبهشت 1396 - 08:58:48

تونر پوست چیست

روش صحیح استفاده از تونِر پوست

تونر پوست

 

کاربرد تونرپوست چیست

 

تونِر نوعی  محصول آرایشی است که بعنوان مرطوب کننده پوست پس پاکسازی اولیه پوست استفاده میشود.  تونِر می تواند چربی اضافی پوست و کثیفی های سطح پوست، باقیمانده اثرات آرایش و سلول های مرده پوست را از روی سطح  بین برده و در نتیجه تعادل PH صورت و رطوبت و شادابی پوست را برگرداند. همچنین،  قبل از استفاده از محصولات آرایشی با استفاده از تونِر پوست را تمیز می کنند تا پوست برای جذب آرایش بهتر آماده شود. تونِرها معمولا مایع و بعضی از آن ها ژله ای مانند هم هستند. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، کاربرد تونر بررسی شده است.

 

تونر پوست بهترین پاک کننده آرایش

 

تونِرها از قدیمی ترین محصولات پاک کننده آرایشی هستند. پودر‌ها و سایر مواد آرایشی، پوست را کثیف کرده و منافذ آن را مسدود می‌ کنند. آب و صابون به تنهایی برای بیرون آوردن این ذرات کافی نیست و باید موادی به کار برده شود تا این ذرات چرب داخل پوست را بیرون کشیده و در نهایت باعث جذب بهتر اکسیژن توسط پوست شود. به این محصولات، تونِر می‌ گویند. در تونر مواد چربی کم و سبکی وجود دارد و از این مواد برای پاک کردن روزانه پوست استفاده می شود. تونر‌ها از قدیمی‌ترین محصولات پاک ‌کننده هستند که بیشتر به فرم روغن در آب استفاده می ‌شوند و روغن آن ها نیز از نوع پارافین انتخاب می ‌گردد.

استفاده از صابون‌ها به عنوان پاک کننده سطحی بسیار رایج است و بسیاری از خانم‌ها صابون‌ها را به عنوان یکی از پاک کننده‌ های مناسب می‌ دانند، غافل از اینکه صابون پاک کننده چندان مناسبی نیست و دارای معایب فراوانی است که از آن میان می‌ توان به چند مورد زیر اشاره نمود:

معایب استفاده از صابون برای پوست


- نیاز به آب
- زدودن بیش از حد چربی از سطح پوست
- ایجاد خشکی و کشیدگی در پوست
- قلیایی نمودن پوست (این مساله باعث جداسازی سلول ‌های لایه‌ های خارجی پوست از سلول‌ های مجاور می ‌شود) 
در هر حال از صابون‌ ها و سایر  دترژانت ‌های معمولی برای شستشوی 
پوست  استفاده نکنید حتی آب معمولی نیز در اثر شستشوی بی ‌رویه می ‌تواند باعث خشکی پوست  شود. بیش از 1 تا 2 بار در روز صورت خود را نشویید و حتماً بعد از شستشو از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

تونر پاک کننده آرایش

پاک کردن آرایش با تونر

 

اثر روانی کف و فوم‌ها و پاک‌کننده‌های کف کننده

 

بسیاری از ما بر این باوریم که میزان پاک کنندگی محصولات با میزان کف حاصل از آن نسبت دارد و محصولاتی را که با کف همراه نباشند جزء پاک کننده ‌ها نمی دانیم. به همین دلیل و برای ارضای این حس روانی لابراتورهای آرایشی بهداشتی فوم‌ های پاک کننده را به بازار ارائه نموده‌اند.

 

نحوه استفاده از تونِر

 

برای استفاده تونر روی  صورت، ابتدا تونر را روی نوک انگشت و سپس روی پوست صورت به شکل دوایر متحدالمرکز (یا مارپیچی از داخل به خارج) به همراه ماساژ ملایم بمالید .

کار پاک سازی به اتمام نمی‌ رسد مگر مواد زاید قابل شستشو ایجاد شده به دنبال استفاده از تونِر یا آب ولرم از روی پوست صورت برداشته شوند.

 

برای پاک ‌کردن آرایش بخوانید:

 

* فراموش نکنید بهتر است یک پاک کننده آرایشی خوب مانند تونر تهیه کنید. مارک‌ های معروف تجاری لوازم آرایش معمولا پاک کننده‌ های خوبی به بازار عرضه می ‌کنند.

* برای پاک کردن آرایش چشم، از مواد پاک کننده آرایش که ویژه چشم است، استفاده کنید. چشمان شما بسیار حساس‌اند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

* آرایش پوست صورت شما مانند کرم‌ پودر و رژ لب به راحتی به وسیله پاک کننده‌های آرایشی که پایه آبی دارند، از روی پوست پاک می ‌شوند ولی آرایش چشم مثل سرمه، ریمل و خط چشم نیاز به مواد پاک کننده قوی‌ تری دارند. این مواد پاک کننده باید پایه روغنی داشته باشند تا این مواد آرایشی سمج را از چشم ها پاک کنند.

* در صورتی که اصلا آرایش نمی‌ کنید، لازم است شما هم در پایان روز، پوست صورتتان را با یک پاک کننده ملایم مانند تونر تمیز کنید تا بقایای گرد و غبار وآلودگی‌های هوا از روی سطح پوست شما پاک شوند. این روش از چرب شدن پوست شما و جوش‌ زدن آن جلوگیری می کند.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: