چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 - 08:54:18

ماسک خاک رس مناسب پوست

ماسک مناسب پوست

فواید خاک رس برای پوست


ماسک پوست


ماسک خاک رس مناسب هر پوست


این روزها  با ورود ماسک خاک رس در بازار بسیاری از مشکلات پوستی برطرف شده است. زیرا خاک رس دارای ویژگی های خاصی است که با استفاده از آن می توان شادابی و طراوت را به پوست برگردانید. البته نکته مهم، انتخاب درست ترین نوع ماسک گِل است. اما سوالی که به وجود می آید این است که خاک تمیز نیست و ماسک های تهیه شده از این خاک ها با کثیفی روی سطحشان، چگونه می توانند برای پوست موثر باشند؟ این مقاله از سایت آرایشی رژلب، شما را با ماسک خاک رس مناسب پوست آشنا می کند.

 

ماسک خاک بنتونیت مناسب پوست چرب


بنتونیت یکی از معروف ترین و پرکاربرد ترین خاک ها برای ماسک پوست است. بنتونیت در بسیاری از روش های درمانی آکنه هم مورد استفاده قرار دارد. بنتونیت قادر است چربی اضافی پوست را جذب کند به همین دلیل می توان به یقین گفت که برای پوست های چرب مناسب است. به هنگام ترکیب آن با آب مشاهده می کنید که ساختارش تغییر کرده و متورم می شود.
ماسکی که شامل بنتونیت خاک رس است، به از بین بردن آلودگی و جذب چربی اضافه  پوست کمک می‌کند. همچنین در پاکسازی سلول‌های مرده‌ ای که روی پوست انباشته شده ‌اند نیز این ماده موثر است. به علاوه زمانی که همه‌ مواد زاید را از سطح پوست بر می‌دارید، منافذ پوست هم باز می‌ شود. مواد زاید در منافذ پوست انباشته می‌ شوند و به عمق منافذ نفوذ می ‌کنند.  یعنی همان جایی که باکتری‌ها می ‌توانند رشد کنند.

 

ماسک برای پوست حساس

ماسک پوست خشک

 

ماسک خاک چینی مناسب پوست خشک


گاهی اوقات بهترین روش های درمانی، درمان هایی هستند که کمتر انتظار استفاده از آن‌ها را داریم. در مورد پوست نیز همین طور است. یکی از بهترین راه‌ های تمیز کردن منافذ پوست، کثیفی بیشتر است. خاک رس آرایشی که از خاکستر آتشفشان، کانی های طبیعی و گِل کف دریا درست شده است، دارای مواد تغذیه کننده پوست بوده و خاصیت جذب طبیعی آن برای از بین بردن کثیفی، سلول‌های مرده پوست، روغن‌های اضافی و سایر سموم منافذ پوست کمک می‌ کند. ماسک خاک رس (که به آن ماسک گِل  یا خاک چینی هم می ‌گویند) پوست را صاف، نرم و بصورت عمقی تمیز می‌ کند.


روش آماده کردن ماسک خاک رس برای پوست

 

پودر خاک رس را با آب تصفیه شده مخلوط کنید، اما در صورت استفاده از سایر مایعات می ‌توانید از فواید بیشتری بهره‌مند شوید. به علاوه افزودن چای سبز خنک، بخاطر داشتن آنتی اکسیدان بیشتر، می ‌تواند به رفع خطوط ظریف پوست کمک کند. برای تسکین پوست‌ های ملتهب یا خیلی خشک نیز می‌ توانید این خاک را با شیر یا خامه خنک مخلوط کنید.

 

انتخاب خاک مناسب برای تهیه ماسک پوست


برخی از خاک‌ ها، پالاینده ملایمی هستند و چربی پوست را به خود جذب نمی ‌کنند، این خاک‌ ها مناسب پوست‌های حساس هستند. برخی دیگر پوست را عمیق تر تمیز کرده، چربی و سموم پوست را بیرون کشیده، به متعادل کردن پوست‌ های چرب کمک می کنند و با عوامل آلودگی مبارزه می‌ کنند. بنابراین برای رسیدن به نتیجه بهتر خاک را متناسب با پوست چرب، خشک و معمولی را انتخاب کنید.
توصیه میشود کسانی که پوست های خشکی دارند بهتر است از خاک کائولین (خاک چینی) سفید، صورتی یا زرد، پوست چرب: بنتونیت، خاک مونتموریلونیت (montmorillonite) قرمز یا آبی، خاک کائولین قرمز یا خاک مراکشی استفاده کنند.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: