دوشنبه 18 اردیبهشت 1396 - 09:52:15

تاثیرات هوای سرد روی پوست و مو

تاثیر سرما روی پوست 
اثرات مثبت و منفی هوای سرد روی پوست و مو

زیبایی پوست و مو

 

آیا هوای سرد روی پوست  و مو تاثیرات منفی دارد؟

 

بسیاری از افراد از قرار گرفتن در هوای سرد یا باد شدید بیزار هستند زیرا پوست حساس دارند و دچار مشکلات وعوارض پوست می شوند. ممکن است این تصور وجود داشته باشد که هوای سرد غیر از اثرات مضر بر روی پوست و مو فایده دیگری ندارد. این درحالی است که هوای سرد دارای مزایای زیادی نیز می باشد. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، تاثیرات هوای سرد روی پوست و مو بیان شده است.

 

مزایا و معایب هوای سرد روی پوست و مو


 ابتدا بیایید با یکی از مزیت های هوای سرد آشنا شویم. در هوای سرد، پوست خشک می شود و این بدین معنی است که غدد چربی مان فعالیت کمی دارند و این موضوع موجب خشکی پوست می شود. باید خاطر نشان کرد که هوای سرد با تاثیر روی کاهش فعالیت غدد چربی، از بروز آکنه می کاهد. این یکی از مهم ترین اثرات مثبت هوای سرد روی پوست است.
ممکن است در هوای سرد مخصوصا زمستان پوست خراب شود، خارش بگیرد و یا ملتهب شود. ایجاد اگزما روی پوست از معایب هوای سرد، در بعضی از افراد است.
از تاثیرات هوای سرد روی مو، لَخت شدن موها است.

ممکن است در بعضی افراد، تاثیرات هوای سرد روی مو نتیجه ای بالعکس داشته باشد و موجب خشکی و شکنندگی موها شود. این افراد باید با مراجعه به پزشک و یا داروخانه یک محصول مناسب استفاده کنند و بیشتر اوقات موهایشان را ببافند.
مزیت دیگر هوای سرد روی پوست بالا بردن گردش خون است. به همین دلیل است که مشاهده می شود نوک بینی و گونه های افراد در هوای سرد سرخ می شود.
یکی دیگر از 
تاثیرات هوای سرد روی مو که از معایب هوای سرد است، ایجاد موخوره است. موها در اثر خشکی زیاد، حالت شکنندگی پیدا می کنند و انتهای موها معمولا خرد می شوند و یا موخوره می گیرند. در این مواقع باید  نوک موهایتان را بزنید.

 

 سلامت و زیبایی مو

 تاثیر هوای سرد روی مو

 

مراقبت در هوای سرد از پوست و مو


پوشیدن لباس مناسب: باید مطابق تغییر شرایط آب و هوایی نوع  پوشش خود را تغییر دهید.
درمان خشکی دست ها: همان طور که می دانید پوست بعضی از جاها مانند آرنج ضخیم تر است زیرا موجب حفاظت از استخوان می شود. متاسفانه اغلب پوست این ناحیه در معرض خشکی زیاد قرار دارد.
استفاده از کرم: از آن جایی که  در هوای سرد اشعه های خورشید توام با بازتاب باد، برف یا باران می شوند، آسیب رسانی به پوست بسیار زیاد می شود. می توانید با استفاده از کرم، این مشکلات را به حداقل برسانید.
در زمستان زیاد زیر آب داغ نروید: از آن جایی که گرما موجب از بین رفتن چربی سطح پوست می شود، عدم استفاده از مرطوب کننده ها و استحمام بیش از حد موجب خشکی پوست می شود.
لب هایتان را چرب کنید که ترک نخورند: به مدت 10 دقیقه وازلین را روی لب هایتان بمالید و با آب گرم و پارچه ای نرم آن را تمیز کنید.
آب بیشتری بنوشید: از آن جایی که سرما موجب خشکی آب بدن و پوست می شود، توصیه می شود در هوای سرد و زمستان آب بسیار بنوشید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: