شنبه 23 اردیبهشت 1396 - 08:58:00

شستن صحیح مو

نگهداری و شستن صحیح مو

نحوه شستن صحیح مو

 

مراقبت از موها

 


امروزه به دلیل مشغله های کاری و فکری زیاد به هر چیزی در زندگی روزمره مان اهمیت می دهیم، به غیر از سلامت خودمان. باید در نظر داشته باشیم که پیاده روی صبحگاهی، سیگار نکشیدن، خوردن غذاهای سالم و مفید و رسیدگی به پوست، مو و انداممان بسیار مهم است. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب،  به یکی از مسائل مهم زندگی، یعنی نگهداری و نحوه شستن صحیح مو می پردازیم.
فرقی نمی کند که خواننده این مقاله دختر باشد یا پسر. مهم این است که هر فرد چگونه می تواند  با شستن صحیح مو از آن نگهداری کند.  بسیاری از ذرات محیطی و مواد شیمیایی به موهایمان آسیب می رسانند، اما ما از چگونگی مصون نگه داشتن و نگهداری موها بی اطلاع هستیم. شاید اگر بدانید  گاهی شامپوها هم موجب آسیب رسانی به مو و از بین رفتن فولیکول های مو می شوند، تعجب کنید. شستن صحیح موها فرایند مهمی است که در مورد آن باید نهایت تلاش خود را بکنید.

 

 شستن صحیح مو

شستن صحیح مو با شامپو

 

نگهداری و شستن صحیح مو

 

 از محصولات حالت دهنده مو استفاده نکنید، همیشه به یاد داشته باشید که قبل از شستن موها با شامپو از سایر محصولات استفاده نکنید. در صورت دلخواه از کرم های مو استفاده کنید که حاوی ویتامین هایی برای تغذیه مو هستند.

 برای شستن مو ازآب ولرم استفاده کنید، بعضی ها معتقند که آب آسیب رسان است. بله آب داغ به فولیکول های مو آسیب می رساند. بهتر است موهایتان را با آب ولرم بشویید و آبکشی کنید. آب ولرم نه تنها موجب تقویت ریشه ها می شود، بلکه موجب خروج بهتر آلودگی ها و کثیفی ها از مو می گردد.


متخصصان توصیه کرده اند که افرادی که موی بلند دارند، باید بیشتر از موهایشان مراقبت کنند، می توانند از حالت دهنده های مو استفاده کنند. با استفاده از این حالت دهنده ها، تغذیه مو کامل تر می شود و البته باید این نکته را در نظر بگیرید که حالت دهنده را فقط برای ساقه مو استفاده کنید، نه ریشه ها و کف سر.


برای شستن مو، هیچ گاه در استفاده  از شامپو و صابون زیاده روی نکنید. برای صابون زدن هم مانند شامپو باید با ملایمت و با نوک انگشتان از کف سر تا پایین مو را ماساژ دهید و هیچ گاه از ناخن استفاده نکنید.


بعد از شستن موها با آب ولرم، آب اضافی موها را با فشردن موها بگیرید و به آن ها یک دقیقه استراحت دهید. بعد از نرم کننده استفاده کنید و بعد از گذشت 5 دقیقه، مجددا موها را آبکشی کنید.

بعد از شستن مو، به موها اجازه دهید به صورت طبیعی خشک شوند، اگر برای خشک کردن مو از حوله استفاده می کنید، در نظر داشته باشید که حوله را فقط دور مو بپیچید تا آبش گرفته شود. موهای خیس بسیار حساس هستند. بعد از خشک شدن مو از سرم مو استفاده کنید.


به گفته متخصص زیبایی دکتر باردواج، اگر کف سرتان چرب است، شستن مو باید 3 تا 4 بار در هفته انجام گیرد، در غیر این صورت 2 بار در هفته کافی است. با سفر کردن به مکان های دیگر و با توجه به تغییر شرایط آب و هوایی، این نکات تغییر می کنند.

همیشه باید مدت زمان ماندن شامپو روی موها 5 دقیقه باشد. خوردن میوه، سبزیجات، غلات و گردو در نگهداری و حفظ موها بسیار مهم است. اگر رژیم می گیرید، در رژیم تان حتما این موارد را رعایت کنید.
جنس موهایتان را بشناسید و مطابق جنس آن ها شامپوی خود را انتخاب کنید. هیچ گاه موهایتان را هر روز نشویید. به جز شامپو از مواد داخل خانه مانند سرکه، حنا، انواع روغن ها، میوه و تخم مرغ هم می توانید استفاده کنید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: