پنجشنبه 28 اردیبهشت 1396 - 09:16:52

جوانسازی پوست و مو

5 روش جوانسازی پوست و مو با استفاده از آلوئه ورا

معجزه آلوئه ورا برای پوست و مو

 

سلامت پوست و مو 

تا چند سال گذشته بسیاری از افراد از خواص آلوئه ورا آگاهی نداشته و این گیاه کاکتوس مانند را نادیده می گرفتند. اما امروزه و پس از تحقیقات زیادی که محققان روی این گیاه به عمل آورده اند، به این نتیجه رسیده اند که آلوئه ورا یک گیاه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی بوده و به خصوص برای سلامت و جوانسازی پوست و مو توصیه می شود. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، نیز به برخی خواص آلوئه ورا برای جوانسازی پوست و مو پرداخته شده  است.

 

خواص آلوئه ورا برای جوانسازی پوست و مو

جوانساز مو


ریزش مو در برخی از فصول سال بیشتر شده و گفته می شود که علت آن هم آب و هواست. پس اگر آب و هوا و یا هر مشکل دیگری باعث کم شدن موهای شما شده است، می توانید از آلوئه ورا برای برطرف کردن این مشکل استفاده کنید. ژل آلوئه ورا یک جوانساز موی عالی می باشد. یک برگ آلوئه ورا بردارید و آن را به درازا ببرید و ژل داخل آن را داخل ظرف بریزید. آن را با 1 تخم مرغ و 2 الی 3 قاشق روغن زیتون ترکیب کنید و روی کف سر و موهایتان ماساژ دهید. 10 دقیقه یک حوله ی داغ و 40 دقیقه لباس بیاورید. اگر این کار را 2 بار در هفته انجام دهید، متوجه خواهید شد که ریزش موها بسیار کم می شود و موها به مرحله سالم تر شدن پیش می روند.

 

ماسک موی مقوی


این گیاه برای مو یک غذای سالم است. شما می توانید 2 قاشق از ژل را با 1 آووکادوی له شده، 1 تخم مرغ و 2 قاشق عسل ترکیب کنید. تمام مواد را بعد از ترکیب و هم زدن بسیار باید روی سر بگذارید. برای نیم ساعت روی سرتان کلاه بگذارید که با این کار به نرم شدن و تغذیه کردن مو کمک کنید.

 

ماسک پوست و مو

 

لایه بردار پوست 

 

 از بین بردن لکه های پوست


اگر پوست شاداب نباشد، آلوئه ورا یک گیاه مطمئن و عالی برای کاهش اثرات آن است. کافی است 1 قاشق از ژل آلوئه ورا را برداشته و آن را با 2 قاشق پاپایا و 1 قاشق شیر پرچرب 10 دقیقه ترکیب کنید. اگر این خمیر به دست آمده را روزی یک بار روی پوست بمالید بی روح بودن و کدری پوست شما در کمترین زمان ممکن از بین خواهد رفت و شاهد شادابی و طراوت پوست خواهید بود.

 

 ماسک جوانسازی پوست

آلوئه ورا ویژگی ضد پیری و جوانسازی پوست دارد و پوست را روشن تر و تمیز می کند. بنابراین کسانی که چین و چروک  پوست دارند بهتر است  از این ماسک استفاده کنند. کافی است 1 سفیده تخم مرغ، 3 قاشق آلوئه ورا و 2  قاشق خاک رس را ترکیب کرده و روی صورت خود بمالید. همان طور که گفته شد، تمام مواد را باهم ترکیب کنید و روی پوست بگذارید. اجازه دهید کاملا خشک شود و بعد آن را با آب خیلی خنک بشویید.

 

کرم مقوی پوست

کرم های روشن کننده پوست در شب هم کاربرد داشته و به زیبایی بیشتر پوست کمک می کنند. به خصوص کرم هایی که حاوی عصاره آلوئه ورا بوده و یا خود حاوی ژل این گیاه پرفایده باشند. با  50 گرم موم، 20 میلی لیتر روغن زیتون، 2 قاشق ژل آلوئه ورا، 2 تا 3 قطره روغن گرانیوم می توانید یک ماسک روشن کننده پوست عالی درست کنید. البته می توانید در یک دیگ بخار موم را بریزید و در مقدار مشخصی آلوئه ورا و روغن زیتون آن را بجوشانید. سپس خمیر درست شده را روی پوست صورت گذاشته و صبر کنید تا خنک شود. این کار را 7 الی 10 روز انجام دهید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

پنجشنبه 28 اردیبهشت 1396 - 23:00:49
مثل همیشه عالی
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: