دوشنبه 22 خرداد 1396 - 08:18:52

خشکی پوست دست

علل خشکی پوست دست

 خشکی پوست دست نشانه چیست؟

درمان خشکی پوست

 

بررسی علت اصلی خشک شدن پوست 

حتی با وجود مراقبت های بسیار از پوست و مو، گاها دیده می شود که این دو قسمت از بدن با مشکلاتی روبرو می شوند. یکی از این مشکلات بسیار آزاردهنده نیز خشکی پوست دست است که در تمام فصول مشاهده می شود. پوست انسان ها شامل یک لایه خارجی برای مراقبت از پوست در مقابل عوامل خارجی است و همین لایه است که با مشکلاتی نظیر خشکی پوست دست روبرو می شود. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، به این موضوع بیشتر پرداخته شده و علل اصلی خشکی پوست دست و روش های جلوگیری و درمان آن ارائه شده است.


چرا خشکی پوست دست ایجاد میشود؟

عوامل متعددی می توانند باعث خشکی پوست دست می شوند که در ادامه برخی از این عوامل معرفی شده است:


 محیط نقش بسیار مهمی بر پوست داشته و شرایط نامناسب محیطی می تواند باعث خشکی پوست دست شود.
فصل زمستان نیز می توان رطوبت پوست را از بین برده و پوست دست را خشک و زبر کند.
شستن بیش از اندازه دست ها با آب و یا قرار دادن آن ها در آب و مواد شوینده نیز می تواند یکی از علل مهم خشکی پوست دست باشد.
قرارگیری در معرض مواد شیمیایی نیز یکی دیگر از عوامل خشکی پوست است.
رطوبت بالای هوا نیز می تواند منجر به تولید چربی های طبیعی روی پوست و درنتیجه 
خشکی پوست شود.
وراثت نیز از عوامل مهمی است که در 
خشکی پوست بدن بی تاثیر نیست.

مراقبتهای پوستی

مرطوب کننده مناسب پوست

 

اما از آن جایی که نمی توان تنها به دلیل شرایط محیطی کار و یا محل زندگی خود را تغییر داد باید بتوان با استفاده از روش های دیگری از خشکی پوست جلوگیری کرده و یا آن را از بین برد. این کار نیز تنها با استفاده از رفتارهای صحیح و اجتناب از عادت های غلط ممکن است.


درمان های رایج برای از بین بردن خشکی پوست دست

 

محافظت از پوست دست 

در روز بخاطر استفاده مکرر از دستها ممکن است دست به دفعات زیاد شسته شود. به همین دلیل رطوبت پوست دست از بین رفته و برای بازگرداندن این رطوبت باید هر شب قبل از خواب کرم مرطوب کننده و یا آبرسان مناسبی روی دست ها زد. سپس می توان از یک دستکش لاتکس استفاده کرده و رطوبت دست ها را روی آن ها حفظ کرد.

 

 شستشوی مناسب پوست دست

اگرچه شستشوی دست ها یک امر مهم در طول روز است اما می توان این کار را هوشمندانه انجام داده و برای شستشوی دست ها از آب ولرم، سرد و یا ژل های شستشو استفاده کرد.

 

 دوری از محصولات مصنوعی

صابون های معطر تنها بوی خوشایندی دارند و واقعیت این است که برای پوست و سلامت آن بسیار مضرند. فوم های آنتی باکتریال هم به همین صورت بوده و بیشتر به پوست دست آسیب می رسانند. به همین دلیل بهتر است از پاک کننده های بدون اسانس و بدون بو استفاده کرده و سلامت دست های خود را حفظ کنید.

 

 اجتناب از نرم کننده ها

در صورتی که می خواهید از نرم کننده ها برای پوست دست استفاده کنید حتما از انواع بدون بو و بدون اسانس آن استفاده کرده و دستکش را فراموش نکنید.

 

 فرچه


فرچه های زبر آسیب زیادی به پوست دست می زنند. بنابراین بهتر است از این فرچه به همراه دستکش و قبل از استحمام استفاده کنید.

 

 استفاده سخاوتمندانه از مرطوب کننده

یکی از فاکتورهای اساسی حفظ سلامت دست ها و پوست آن ها استفاده از مرطوب کننده است. برای مرطوب کردن دست ها نیز بهتر است از مرطوب کننده های با بیس چربی های طبیعی استفاده کرده و خشکی پوست را از بین برد.

 

 چکاپ منظم

یکی از دلایل خشکی پوست دست بیماری مزمنی مانند دیابت، اگزما، پرکاری تیروئید و بیماری های دیگر است به همین دلیل بهتر است سالی یک بار چکاپ کامل انجام داده و به سلامت خود اهمیت بدهید.
به علاوه همیشه از محصولات طبیعی استفاده کرده و با نوشیدن آب فراوان به جنگ خشکی پوست بروید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: