چهارشنبه 31 خرداد 1396 - 09:24:24

زیبایی مو

حفظ سلامت و زیبایی مو با میوه ها

راز زیبایی مو

زیبایی موی سر 

 

چگونه زیبایی موهایمان را حفظ کنیم

 مو نیز مانند پوست در معرض آلودگی، اشعه های خورشید و مواد شیمیایی مضری قرار می گیرند که در هوا وجود داشته و برای آن ها مضر است. این در حالی است که پوست ما تحت تاثیر خوراکمان بوده و با مصرف صحیح مواد غذایی سلامت خود را تا حدی به دست می آورد. اما نسبت به پوست، موهیچ ماده غذایی دریافت نکرده و به همین دلیل باید مراقبت بیشتری از آن ها به عمل آورد. این مراقبت باید به صورت مواد مغزی بوده و در کنار آن باید از سطح خارجی مو نیز مراقبت کرد. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، روش هایی معرفی شده است که با کمک آن ها می توان سلامت و زیبایی مو را حفظ کرد.

 

تقویت و زیبایی مو 

موهای بلند و زیبا

 

 هویج و پرتقال

این دو میوه سرشار از مواد معدنی و ویتامین هایی هستند که برای 
مو ضروری می باشد. هویج حاوی مقادیر زیادی بتاست که به درخشش مو کمک کرده و رنگ آن را حفظ می کند. به علاوه هویج فولیکول های مو را تقویت کرده و ساختار آن را محکم تر می کند. همچنین هم هویج و هم پرتقال هر دو حاوی مقادیر زیادی ویتامین ث هستند که گردش خون روی سر را بهتر انجام داده و از ریزش مو جلوگیری می کند.

 

 کاهو، گشنیز و اسفناج

کاهو، گشنیز و اسفناج تازه را باید با دقت شسته و از ترکیب آن ها استفاده کرد. به علاوه می توان کمی نعنا، کلم و هر نوع سبزی دیگری به این ترکیب اضافه کرده و در وعده غذایی خود از آن استفاده کرد. به خصوص گشنیز با پرتقال یک وعده غذایی مناسب برای 
مو بوده و نوشیدن این ترکیب دو بار در روز می تواند هم وزن را کنترل کرده و هم مو را تقویت کند. زیرا این سبزیجات حاوی مقادیر زیادی فیبر، فولیک اسید، ویتامین ث، پتاسیم و منیزیم هستند.

 

 لیمو، پرتقال و فلفل دلمه ای

شاید عجیب به نظر برسد ولی علاوه بر لیمو، یک میوه موثر برای رشد سریع تر 
مو فلفل دلمه ای است. به علاوه فلفل دلمه ای از ریزش مو جلوگیری کرده و فولیکول هایمو  را تقویت می کند. همچنین فلفل دلمه ای گردش خون در سطح پوست سر بهتر انجام داده و با ترکیب آن با کمی لیمو و آب پرتقال می توان به بهترین نتیجه ممکن دست یافت. به علاوه می توان می توان چند تکه فلفل دلمه ای را داخل آب انداخته و با حرارت کم به مدت 10 دقیقه جوشاند. سپس کمی آب لیمو به آن اضافه کرده و آب آن را نوشید. البته بهتر است فلفل دلمه ای به صورت خام و تازه مصرف شود.

 

 سیب، توت فرنگی و انار

این میوه های خوش طعم را می توان با یکدیگر ترکیب کرده و استفاده کرد. البته بهتر است که سیب را پوست نکنده و دانه های انار را دور نریخت. زیرا هر دو مورد علاوه بر 
مو  به دستگاه گوارش هم کمک می کنند.

 

 پاپایا و آب خیار

نصف پاپایا را می توان با یک خیار ترکیب کرده و آب آن ها را به صورت جداگانه ای با یک آب میوه دلخواه مصرف کرد. نوشیدن این مخلوط طبیعی صبح ها با معده خالی توصیه شده و برای حفظ سلامتی و زیبایی مو  بسیار موثر است. به علاوه پاپایا علاوه بر 
مو  برای پوست هم مفید بوده و هر گونه مشکل پوستی را برطرف می کند. خیار نیز کالر کمی داشته و آب فراوانی دارد. به علاوه خیار حاوی ویتامین کا، پتاسیم و آنتی اکسیدان بوده و باعث تقویت مو  می شود. به علاوه هم خیار هم پاپایا برای ریزش مو نیز بسیار مفید هستند و از بسیاری بیماری های دیگر نیز جلوگیری می کنند.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: