شنبه 03 تیر 1396 - 08:09:32

آرایش مناسب هر پوست

میکاپ مناسب هر نوع پوست
آرایش انواع پوست ها



مراقبت و آرایش هر پوست

پوست انواع مختلفی دارد،  حتی در بین اعضای یک خانواده ممکن است افراد پوست متفاوت از همی داشته باشند. از طرفی نگه داری و مراقبت از پوست چرب با پوست خشک و یا ترکیبی متفاوت بوده و شرایط آب و هوایی و محل زندگی نیز بر روی پوست تاثیرات اجتناب ناپذیری خواهد داشت. اما نکته ای که غالبا در مراقبت از پوست فراموش شده و یا کمتر به ذهن می رسد، این نکته است که علاوه بر مراقبت از پوست، آرایش مناسب هر پوست نیز باید به صورت متفاوتی انجام شده و با توجه به نوع آن صورت گیرد. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، موضوع آرایش مناسب هر پوست بررسی شده است.

 

آرایش مناسب انواع پوست ها

 

 آرایش پوست چرب

برای آرایش پوست چرب قبل از هر چیز باید از محصولاتی استفاده شود که در آن ها چربی وجود نداشته باشد زیرا چربی های اضافی داخل منافذ پوست فرو رفته و پوست را چرب تر و امکان بروز جوش را افزایش می دهند. برای این کار نیز بهتر است از انواع کرمی محصولات آرایشی دوری کرده و به جای آن از محصولاتی استفاده کرد که به صورت پودری در بازار وجود دارند. به علاوه محصولات پودری داخل چین و چروک ها و خطوط صورت نمانده و بهتر روی این نوع پوست می خوابند. به علاوه یک نکته مهم در مراقبت از پوست چرب این است که باید این نوع پوست را به طور مکرر شسته و هیچ گاه نباید آرایش را در طول شب روی صورت نگه داشت.

 

آرایش پوست چرب

آرایش پوست خشک

 

 آرایش پوست خشک

برخلاف پوست چرب، برای آرایش این نوع پوست بهتر است از محصولات کرمی استفاده شود. زیرا محصولات پودری روی این پوست مانده و به صورت ذرات ریزی باقی می ماند. به علاوه قبل از آرایش این نوع پوست باید آن ها را با کمک مرطوب کننده مرطوب کرده و برای ماندگاری بیشتر آرایش نیز از پرایمر استفاده کرد.

 

 آرایش پوست معمولی

کسانی که پوست معمولی دارند می توانند  هم از محصولات پودری و هم کرمی استفاده کنند. اما بهتر است آن ها نیز قبل از آرایش کردن صورت خود را کمی مرطوب کرده و آبرسانی لازم را برای آن انجام دهند.

 

 آرایش پوست مشکل دار

متخصصین به پوستی، پوست مشکل دار می گویند که حساس بوده و با کوچک ترین تجریکی قرمز شده و یا روی آن ها جوش به وجود آید. برای آرایش مناسب پوست مشکل دار باید تا جای ممکن از محصولات طبیعی استفاده کرده و تا جای ممکن از آرایش دوری کرد تا پوست بهتر تنفس کند.

 

 آرایش پوست تیره

برای آرایش پوست تیره بهتر است از رنگ های از رنگ های با توناژ گرم استفاده کرده و به طور مثال رنگ هایی مانند قهوه ای، صورتی، نارنجی، قرمز و یا زرشکی برای آرایش آن ها به کار برد. به علاوه کرم پودر به کار رفته روی این پوست باید یک درجه روشن تر از رنگ پوست باشد تا پوست جذاب تر و درخشان تر دیده شود.

 

 آرایش پوست مسن

کسانی که پوست مسن دارند و روی پوست آن ها چین و چروک و خطوط زیادی دیده می شود برای آرایش خود باید از آرایش های غلیظ دوری کرده و به آرایش های ساده و ملایم بسنده کنند. این افراد قبل از آرایش باید از کرم های ضد پیری استفاده کرده و مرطوب کردن پوست خود را به هیچ وجه فراموش نکنند.

 

 آرایش پوست ترکیبی

همان طور که از نام آن مشخص است، پوست ترکیبی هم چرب و هم خشک است. این پوست ها معمولا روی پیشانی، بینی و گاها روی چانه چرب بوده و در بقیه قسمت ها خشک هستند. کسانی که این نوع پوست را دارند باید روی پیشانی خود از کرم پودر های مخصوص پوست چرب استفاده کرده و روی قسمت های خشک پوست خود از کرم پودر مناسب پوست خشک استفاده کنند.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: