شنبه 03 تیر 1396 - 12:41:57

تقویت ناخن

ویتامین های لازم تقویت ناخن 
روش های مناسب برای تقویت ناخن



بررسی روش های تقویت ناخن 

ناخن و مو نیز مانند هر جزء دیگر از بدن انسان نیاز به تقویت و مراقبت داشته و برای این که زیباتر دیده شوند، باید به آن ها رسیدگی شود. این رسیدگی گاهی با محصولات و لوازم خارجی بوده و گاهی باید از ویتامین ها و مواد معدنی مشخصی استفاده کرد تا این قسمت های بدن که در زیبای فرد نقش به سزای دارند، زیباتر دیده شوند. به علاوه عدم رسیدگی به ناخن و مو، آن ها را شکننده و آسیب پذیر می کند و هنگامی که تحت فشار قرار می گیرند، احتمال این شکنندگی بالاتر می رود. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، به بررسی ویتامین هایی که باعث رشد بهتر و تقویت ناخن و مو می شوند، پرداخته شده و روش های مناسبی برای تقویت ناخن و مو پیشنهاد می شود.

 

ویتامین های ضروری برای تقویت ناخن و مو

درست است که موها و ناخن ها سلول های مرده محسوب می شوند، اما مهم ترین قسمت های بدن در زیباتر دیده شدن فرد هستند و به همین دلیل باید از ناخن و مو مراقبت بیشتری به عمل آورد. برای این کار نیز می توان از ویتامین های زیر استفاده کرد:


ویتامین A : این ویتامین باعث به وجود آمدن چربی سالم و آبرسانی بهتر مو می شود.

 ویتامین C: ویتامین ث یک آنتی اکسیدان موثر برای پوست و موست.

 ویتامین E: ویتامین ای باعث گردش بهتر خون در سطح پوست سر می شود.
 بایوتین: باعث به وجود آمدن کراتین می شود.
 
نیاسین: به گردش بهتر خون کمک می کند.

 ویتامین 6B
 
ویتامین 12B: جلوگیری از ریزش مو و سفید شدن پیش از موعد مو

 

ماسک تقویت ناخن

رشد و تقویت ناخن و مو

 

غذاهای موثر برای تقویت ناخن و مو


 مرکبات
 سبزیجات
 میوه هایی مانند آناناس، کیوی و توت فرنگی
سیب زمینی، پنیر و روغن های گیاهی
 دانه های سویا، دانه های خام گیاهی، روغن و جوانه گندم
 تخم مرغ، شیر، برنج، ماهی، مرغ و گوشت قرمز

علاوه بر این مواد غذایی پروتئین ها و مواد معدنی دیگر مانند آهن، کلسیم، روی، منیزیم و اسیدهای چرب نیز برای سلامت و تقویت ناخن و مو ضروری هستند.
در صورتی که ناخن و مو دچار مشکل شده اند، ممکن است علت این امر رژیم غذایی نامناسب شما باشد. پس قبل از هر چیز در رژیم غذایی خود تجدید نظر کرده و قبل از هر کاری سلامت و تقویت ناخن و مو خود را با تغذیه صحیح به دست آورید.

 

رشد و تقویت ناخن


داشتن ناخن بلند به سادگی میسر نیست. اما دقت به نکات فوق به این موضوع کمک کرده و باعث رشد بهتر و تقویت ناخن می شود.


 ژلاتین

یکی از مواد موثر در رشد بهتر و تقویت ناخن، ژلاتین است. این ماده معمولا در دسرها و ژله ها پیدا می شود. اما از آن جایی که نمی توان از آن به طور روزانه استفاده کرد باید از کپسول های ژلاتین برای رشد و تقویت ناخن  استفاده کرد. البته برای این کار باید از قبل با پزشک خود مشورت کنید.

 کلسیم
در صورتی که ناخن کوتاهی دارید که به سادگی بلند نمی شوند به دلیل کمبود کلسیم است. بنابراین کلسیم و سبزیجات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

بکینگ سودا
برای از بین بردن زردی ناخن می توان از بکینگ سودا استفاده کرده و با قرار دادن ناخن  در مخلوط آب و بکینگ سودا به مدت 15 دقیقه سفیدی ناخن  را به آن ها بازگرداند.

 جلوگیری از شکستن ناخن 
برای جلوگیری از شکستن ناخن، کمی ژلاتین را در آب حل کرده و کمی آب میوه به آن اضافه کنید. سپس ناخن  را داخل آن قرار داده و صبر کنید تا خشک شود.

روغن های گیاهی
ماساژ روغن های گیاهی بر روی ناخن، از شکستن آن ها جلوگیری کرده و به رشد بهتر آن ها نیز کمک می کند.

 آب لیمو
آب لیمو یک ماده موثر برای تقویت ناخن و سفید کردن آن است. برای استفاده از آن نیز کافی است ناخن  را داخل آن قرار داده و پس از 15 دقیقه شست.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: