دوشنبه 30 مرداد 1396 - 11:35:42

تثبیت رنگ مو

ماندگاری رنگ مو

روش ثابت نگه داشتن رنگ مو


برای تثبیت رنگ مو چه کنیم؟

چه موها به صورت حرفه ای و توسط متخصص رنگ مو رنگ شده باشند و چه خود فرد به صورت آماتور اقدام به رنگ کردن موها کرده باشد، همه خانم ها دوست دارند، ترفندهای تثبیت رنگ مو را بلد باشند. اما متاسفانه عوامل زیادی مانند شستشوی نادرست، قرار گرفتن در زیر آفتاب، حرارت دادن به موها و غیره وجود دارد که تثبیت رنگ مو را کاهش می دهد. البته با ایجاد تغییرهای کوچکی می توان زمان تثبیت رنگ مو را افزایش داد که در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، به برخی از روش های تثبیت رنگ مو پرداخته می شود.
 

مراقبت بعد از رنگ مو


 برای شستن موهای رنگ شده باید صبر کرد و نباید آن ها را به سرعت پس از رنگ کردن شست. زیرا اگر رنگ مو روی سر تثبیت نشود، ممکن است کمی از آن با شستشوی سریع موها از بین برود. به همین دلیل نیز باید 24 ساعت صبر کرده و سپس موها را شست. در صورتی که کسی تمایل به شستن موهای خود قبل از موعد مقرر داشت نیز بهتر است تنها از آب سرد خالی برای شستن موها استفاده کند.

 


کسانی که موهای رنگ شده ای دارند، بهتر است به جای این که هر روز با شامپو موهای خود را بشویند، یک روز در میان یا دو روز در میان این کار را انجام دهند. اما اگر با انجام این کار موها و کف سر چرب می شود، می توان از شامپوهای خشکی که مخصوص موهای رنگ شده هستند استفاده کرد و بدون از بین بردن چربی و رنگ مو، آن ها را شست.
 


برای شستن موهای رنگ شده باید از شامپوی مناسبی استفاده کرد تا رنگ موی موجود روی موها را از بین نرود. برای این کار نیز باید از شامپوهای ضدسولفاتی که حاوی سیلیکون هستند، استفاده شود.



برای ماندگاری بیشتر رنگ مو می توان به جای شستن ساقه های مو، تمرکز شستشو را روی ریشه موها قرار داده و ریشه ها که چرب ترین قسمت مو هستند را بیشتر شست.



یکی از کارهایی که به تثبیت رنگ مو کمک میکند و از بین رفتن آن را به تعویق می اندازد، شستن موها با آب سرد است. کاندیشنر و شامپو تونر مو باید با آب سرد شسته شوند تا محو شدن رنگ مو به حداقل برسد. 

 

با اضافه کردن یک فیلتر به دوش حمام و یا استفاده از آب تصفیه شده می توان به تثبیت رنگ مو کمک کرد. زیرا مواد معدنی موجود در آب خود باعث کمرنگ کردن رنگ مو می شوند. به علاوه با تصفیه آب، کلر، فلزهای سنگین و دیگر مواد معدنی از بین رفته و رنگ مو حفظ می شود.

 


دوام رنگ مو


ماندگاری رنگ مو



استفاده از کاندیشنر  و تونر مو مناسب برای موهای رنگ شده نیز به تثبیت رنگ مو کمک می کند. زیرا خشک شدن موها باعث می شود که رنگ مو با سرعت بیشتری محو شده و کاندیشنر با مرطوب نگه داشتن ساقه مو به جلوگیری از این کار کمک می کند.


برای موهای رنگ شده بهتر است هفته ای یکبار از کاندیشنرهای قوی تری استفاده کرده و از وز شدن و کمرنگ شدن رنگ مو جلوگیری کرد. برای استفاده از کاندیشنر نیز بهتر است آن را روی ساقه موها تا انتهای آن ها زده و حداقل 10 دقیقه صبر کرد تا کاندیشنر به خوبی روی موها قرار گیرد. البته می توان ماسک مو را در زیر سشوار نیز قرار داد تا گرمای آن به جذب بهتر کاندیشنر کمک کند.


حتی با استفاده از کاندیشنر نیز ممکن است موها خشک شده و رنگ موی آن ها از بین برود. به همین دلیل بهتر است در کنار کاندیشنر از روغن جوجوبا که خاصیت آبرسانی دارد استفاده کرد. برای استفاده از این روغن کافی است کمی از آن را روی کف دست ریخته و آن را از موهای کنار گوش تا پایین زد. البته برای این کار می توان از روغ نارگیل، روغن آرگان، روغ مارولا و روغن آووکادو نیز استفاده کرد.


استفاده کمتر از محصولات حرارتی برای حالت دادن موها، استفاده از بابلیس، سشوار و دیگر وسایل گرمایی می تواند مدت زمان تثبیت رنگ مو را کاهش دهد. به همین دلیل نیز قبل از رنگ کردن موها، باید روی آن ها از محصولات ضدحرارت استفاده کرده و با به کار گرفتن لوسیون، کرم و ژل های ضد حرارت به تثبیت رنگ مو کمک کرد. در صورت استفاده از این وسایل نیز باید آن ها را کمترین دما ممکن به کار گرفت.


نور خورشید نیز یکی از عواملی است که باعث از بین رفتن رنگ مو می شود. به همین دلیل نیز باید از اسپری های محافظ آفتاب که حاوی SPF هستند روی موها استفاده کرده و به خصوص موهای روی سر را در مقابل اشعه های مضر خورشید ایمن کرد.


کاندیشنرهایی که نیاز به شستشو ندارند، برای محافظت از موها در برابر آفتاب بسیار مناسب هستند و با کمک آن ها می توان آسیب های احتمالی اشعه های خورشید را کاهش داد. این کاندیشنر ها نه تنها موها را مرطوب نگه می دارند، بلکه از آن ها محافظت و نگه داری نیز می کنند.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: