چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 14:40:45

درمان موخوره

جلوگیری از موخوره

بهترین روش درمان موخوره

موخوره

درمان موخوره

موخوره و دوشاخه شدن موها، زیبایی آن ها را از بین می برد. علل مختلفی برای موخوره شدن موها وجود دارد و برای ترمیم این مشکل کارهای زیادی نمی توان انجام داد. در گذشته برای از درمان موخوره، از سوزاندن موها استفاده می کردند تا انتهای ساقه مو بسته شده و دیگر این مشکل پیش نیاید. البته این کار یک راه حل  صحیحی نبود زیرا ساقه موها را در شرایط وخیم تری قرار می داد. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب روش هایی برای درمان موخوره بررسی شده است.

 

آیا درمان موخوره قطعی است؟

درمان موخوره قطعی نیست و در بسیاری از موارد تنها با کوتاه کردن آن قسمت از موها می توان این مشکل را رفع کرد. برای این که این مشکل تکرار نشود، باید هر شش هفته یکبار انتهای موها را مرتب کرد. هرگز نباید موخوره و دوشاخگی موها را نادیده گرفت. زیرا هرچقدر بیشتر از این مشکل بگذرد، موخوره روی ساقه مو بالاتر رفته و مشکل حادتر می شود.
محصولاتی وجود دارند که بصورت موقت برای درمان موخوره کاربرد دارند. این محصولات پس از شستشوی موها و شانه کردن آن ها از بین رفته و موخوره مو دوباره دیده می شود. همچنین استفاده از کاندیشنرهای قوی تر نیز برای درمان موخوره موثر هستند ولی این محصولات نیز موقتی هستند.

 

روش درمان موخوره مو


تنها راه حلی که برای اجتناب از موخوره وجود دارد این است که قبل از بروز این مشکل از بروز آن جلوگیری شود. گاهی اوقات موخوره موها بستگی به نوع موها دارد و برخی از موها سریع تر از موهای دیگر دچار موخوره می شوند. غالباً موهای خشک سریع تر دوشاخه شده و با مشکل موخوره مواجه می شوند. اما انواع دیگر مو نیز با این مشکل روبرو هستند.

 

دلایل ایجاد موخوره چیست؟

یکی از علل اصلی موخوره شدن موها، شانه کردن غلط و به خصوص پوش دادن بیش از اندازه موهاست. غالباً کسانی که موهای خیسشان را شانه می کنند بیشتر با مشکل موخوره و دوشاخگی موهای خود روبرو هستند.


رنگ کردن و فر کردن موها نیز باعث شکنندگی آن ها شده و بیشتر موخوره می شود. کسانی که موهای خود را فر کرده و یا رنگ می کنند، باید بیشتر از موها مراقبت کنند و به خصوص این که قبل از شانه کردن موها، آن ها را با کاندیشنر به خوبی بشویند.


حرارت دادن به موها نیز خود باعث مشکلات زیادی می شود. به همین دلیل نیز باید قبل از حرارت دادن به موها، از محصولات ضد حرارت مو استفاده کرد.


به علاوه بهتر است موها با حوله خشک نشوند تا احتمال موخوره شدن موها کاهش یابد. به همین دلیل بهتر است موها کمی در معرض باد قرار گیرند و به صورت طبیعی خشک شده و پس از این که نم دار شدند، آن ها را با یک شانه دندانه دار به آهستگی شانه کرد. برای خشک کردن موها باید تا جای ممکن از سشوار دوری کرد تا آسیب هایی که به موها وارد می شود، کاهش یابد.


کش های مو و تمام تزئینات دیگری که موها را کشیده و حالت آن ها را عوض می کنند نیز باعث آسیب رساندن به موها می شوند. به همین دلیل باید از کش های مویی که روی آن ها هیچ کاوری وجود ندارد، دوری کرد تا هنگامی خارج کردن کش، آسیب کمتری به موها وارد شود و موها ضعیف نشوند.


در آخر لازم به ذکر است که سلامت موها اهمیت زیادی دارد و کسانی که پوست سرشان خشک است، باید بیشتر مراقب موها باشند. زیرا همین خشکی احتمال موخوره مو را بالا برده و مشکلات زیادی به وجود می آورد. همچنین لازم به ذکر است که رژیم غذایی کم چرب نیز باعث خشک شدن موها و در نتیجه بروز موخوره می شود و به همین دلیل باید تعادل را در مصرف مواد غذایی حفظ کرد.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: